LifeStyle Retete

Iată ce beneficii îți aduce supa de oase dacă o consumi frecvent 

Supa de oase, poate că nu este una dintre cele mai delicioase denumiri, însă, este cu siguranță, un preparat gustos care îți aduce și foarte multe beneficii pentru sănătate.  Această supă era făcută des de bunicile noastre și este o supă extrem de nutritivă, dacă folosești ingrediente cât mai hrănitoare. 

Oasele de animale sunt bogate în calciu, magneziu, potasiu și fosfor, toate fiind necesare organismului uman.

Mai mult, pentru supa de oase, poți folosi chiar și oase de la pește care sunt, de asemenea, foarte bune pentru sănătate. 

Măduva din oase, în special cea de la vită, conține vitamina A, vitamina K2, minerale și zinc precum fier, seleniu, mangan și, inclusiv omega 3. Acea gelatină pe care o vedem atunci când fierbi  oasele, în special la ”răcituri” provin de la proteina de colagen ce se găsește în oase. 

Deci, iată de ce beneficii te poți bucura atunci când consumi supă de oase, în mod constant. 

Luptă împotriva inflamațiilor 

Glicina și arginina, aminoacizi care se regăsesc în supa de oase au efecte antiinflamatorii puternice. Spre exemplu, arinina, lupta împotriva inflamațiilor cronice și ajută inclusiv în combaterea obezității. 

Îți îmbunătățește articulațiile

Articulațiile îți pot cauza mari probleme dacă nu ai grijă ele. Colagenul, principala proteină care se regăsește în oase și în țesutul cognitiv se transformă într-o altă proteină, prin divizare, numită gelatină.  

Aceasta conține aminoacizi care au un rol esențial în susținerea sănătății articulațiilor.  Supa de oase este recomandată persoanelor care suferă de gută,  reumatism și artrită dar și dureri musculare  cauzate de febră. 

Îmbunătățește aspectul pielii și părului

Părul și pielea noastră conțin colagen în componența lor, iar în timp, datorită alimentației cantitatea acestora poate scădea. 

Gelatina conținută în oase îți oferă un aspect sănătos al pielii și al părului, atunci când o consumi în mod constant. Și unghiile, tale vor avea, de asemenea un aspect mai sănătos, datorită consumului de supă de oase. 

Ajută sistemul digestiv

Supa de oase este extrem de ușor de digerat și ajută la digerarea altor alimente. În plus, consumul acestei supe este recomandat în colita ulcerativă, boala Crohn, sindromul colonului iritabil sau bolilor inflamatorii. 

Cum să faci o supă de oase cu adevărat nutritivă?

Pentru a te asigura că beneficiezi de cât mai mulți nutrienți ai oaselor, este recomandat să folosești o varietate de oase dar și cartilaje și piele.  

Cu toate că proteinele colagenului se vor descompune prin fierbere, în supa rezultată vor rămâne destul de mulți aminoacizi care vor contribui la producerea colagenului, în organismul tău. 

Folosește oase de vită, miel, pasăre, porc, pește sau o combinație a acestora. Pentru a tăia oasele folosește-te de un satar macelar pentru oase, înainte de a le pune la fiert.

Pe lângă oase, vei avea nevoie și de legume (morcov, pătrunjel, țelină, ceapă, usturoi, foi de dafin).  Pentru ca mineralele să se extragă foarte bine din oase, pune în apa în care fierbi oasele și 2-3 linguri de oțet. 

Supa de oase se fierbe la foc mic, până la 12 ore. 

Dacă nu vrei să o consumi ca atare, supa de oase, poate fi folosită ca bază pentru pentru supe sau ciorbe.

Related posts

3 retete gustoase de post

Adina Meyers

Peste 200 de companii participă la INDAGRA FOOD & CARNEXPO 2019

Adina Meyers

Calendarul Lavazza 2010,

Adina Meyers

Acest site foloseşte cookie–uri. Prin continuarea navigării, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii. Accept Află mai multe