Costurile lunare pentru incalzirea locuintei pot fi reduse printr-o exploatare corecta a centralei termice. Astfel, verificarile tehnice periodice (VTP), folosirea corecta a echipamentelor, dar si reviziile sunt extrem de importante pentru a asigura un randament ridicat si, astfel, un consum mai redus si facturi pe masura.

De asemenea, exista cateva masuri simple ce pot ajuta la reducerea costurilor pentru incalzirea locuintei atunci cand este folosita o centrala termica. Printre acestea se numara verificarea ca radiatoarele sa nu fie acoperite cu obiecte ce pot bloca schimbul de caldura si izolarea geamurilor, usilor si chiar a peretilor, acestea fiind sursa celor mai mari pierderi de caldura din locuinta. Mentinerea unei temperaturi constante in camere, in jurul valorii de 210 C, este, de asemenea, importanta, alaturi de folosirea de dispozitive de reglare (crono-termostate) ce pot aduce economii considerabile prin programarea functionarii centralei termice. Efectuarea verificarii tehnice periodice obligatorii la timp si a activitatilor de mentenanta sunt necesare pentru a se prelungi durata de viata a sistemului si vor asigura parametrii optimi de functionare, evitand consumuri nejustificate.

”Verificarea tehnica periodica si reviziile regulate sunt operatiuni esentiale pe care utilizatorii de centrale termice trebuie sa le ia in calcul inca de la cumpararea unui aparat. In acest sens, recomandarea noastra este ca achizitia sa fie influentata de perioada de garantie si de serviciile post-garantie puse la dispozitie de producator”, spune Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.

Potrivit studiilor Ariston, in acest moment, din pacate, doar aproximativ 10% dintre romanii care se afla in cautarea unei centrale termice de apartament considera perioada de garantie si calitatea serviciilor de mentenanta drept criterii esentiale de selectie, insa acest procent este in crestere de la an la an.

In acest sens, Ariston Thermo Romania a lansat o campanie de extindere a perioadei de garantie de la 3 la 5 ani pentru o parte dintre centralele noii game, oferta fiind valabila pana la finele lunii octombrie.

La polul opus, in cazul unei achizitii pentru inlocuirea unei centrale termice mai vechi, procentul clientilor care sunt interesati in special de aceste aspecte este mult mai mare, acestia avand deja experienta utilizarii unui sistem si intelegand importanta serviciilor de acest tip.

„Cum se apropie sezonul rece, este foarte important ca centrala termica sa fie pregatita pentru a avea cele mai bune rezultate in perioada urmatoare. Astfel, verficarea tehnica periodica, realizarea reviziei pentru a se verifica starea componentelor si controlarea intregii instalatii sunt pasi esentiali pentru prevenirea eventualelor neplaceri, dar si pentru prelungirea duratei de viata a centralei”, a adaugat Catalin Draguleanu.

Verificarea tehnica periodica mareste randamentul centralei

Conform legii, verificarea tehnica periodica trebuie efectuata cel putin o data la doi ani de catre o societate autorizata de ISCIR (Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat) si consta in verificarea functionarii corecte si sigure a centralei termice.

Potrivit reprezentantului companiei, pe langa caracterul obligatoriu al verificarii tehnice periodice, aceasta are si o serie de avantaje. Unul dintre acestea si poate cel mai important este reprezentat de reducerea costurilor. Functionarea indelungata sau in conditii incorecte a unei centrale termice duce la uzura pieselor, iar in timp pot aparea disfunctionalitati, acestea din urma ducand la cresterea temperaturii de ardere a gazelor. Astfel, creste consumul de gaze si, implicit, se vor majora si costurile.

In general, in cadrul verificarii tehnice periodice, se probeaza integritatea aparatului si a mentinerii conditiilor initiale de instalare, se regleaza instalatia de ardere in scopul realizarii unei arderi complete, se analizeaza gazele arse si incadrarea valorilor in limitele admise, se verifica functionarea corecta a dispozitivelor de control, reglare si siguranta si se efectueaza si alte verificari aplicabile in conformitate cu conditiile tehnice prevazute in livretul aparatului.

„Este important de stiut ca, la instalarea centralei termice, punerea in functiune si autorizarea de functionare trebuie realizate de o firma specializata. De asemenea, verificarea tehnica periodica trebuie realizata la un interval de 2 ani, iar dupa expirarea perioadei de garantie standard se poate opta pentru contracte speciale de extra-garantie sau contracte de service”, a mai spus Catalin Draguleanu.

Potrivit afirmatiilor sale, contractele de service sunt foarte importante deoarece utilizatorul centralei termice beneficiaza de servicii de mentenanta ulterior expirarii perioadei de garantie, servicii ce maresc durata de viata a aparatului. In plus, contractele de extra-garantie prelungesc efectiv perioada de garantie a produsului oferita la achizitionarea centralei termice.

Reprezentanul companiei a mai adaugat ca, tinand cont de toate verificarile necesare, in momentul achizitiei unei centrale este important sa se tina cont si de acoperirea retelei de service si disponibilitatea pieselor de schimb originale.

Revizia periodica, la fel de importanta

Dincolo de verificarea tehnica periodica a centralei termice, obligatorie prin lege, o revizie efectuata periodic este indicata pentru a se mari durata de viata a sistemului. Astfel, reprezentantul Ariston recomanda ca anual centralele termice sa fie revizuite de catre un centru de service autorizat.

„Pentru a veni in sprijinul clientilor sai, Ariston Thermo Romania a dezvoltat o retea de peste 250 de Centre de Asistenta Tehnica, la nivelul intregii tari, care asigura interventii si livreaza piese de schimb in cel mai scurt timp posibil. Este important de precizat ca piesele de schimb sunt originale, fabricate si testate dupa standarde care sa asigure cea mai buna calitate si performanta”, a mai afirmat Catalin Draguleanu, subliniind ca utilizatorii de centrale trebuie sa fie atenti ca piesele de schimb sa fie unele originale, pentru a preveni eventuale probleme de functionare a sistemului.

In plus, din dorinta de a perfectiona serviciile post-vanzare oferite clientilor, de la inceputul acestui an, Ariston Thermo Romania a demarat un proiect special dedicat Partenerilor sai de Service. Ariston Service Club este un program dedicat celor mai bune Centre Service Ariston din Romania si include o serie de actiuni si activitati exclusive, ce au ca scop perfectionarea serviciilor oferite de Partenerii Service selectati: cursuri speciale de perfectionare, unelte si dotari destinate tehnicienilor, etc.

 

 

Related posts

Solutii constructive pentru casele din lemn

Adina Meyers

Iluminatul casei de sarbatori

Adina Meyers

OmbraPlus – sisteme de obloane pentru protectie solara: umbra, izolare, eleganta

Adina Meyers