Home LifeStyle

4 factori cheie care vor modela cererea viitoare de spații de birouri

Cererea pentru spații de birouri este intrinsec legată de economie. În general într-o criză, cererea de birouri scade odată cu scăderea nivelului ocupării forței de muncă și trecerea corporațiilor la starea de conservare a cash-ului.

Studiul „The future of global office demand” realizat de JLL, care identifiăa patru elemente cheie care vor juca un rol important în definirea spatiilor de birouri în viitor: lucrul din afara biroului, designul biroului, tehnologia și modalitățile de deplasare la birou.

Din perpectiva chiriașilor, birourile oferă un spatiu fizic pentru a aduce oamenii împreună pentru a-și coordona activitatea, pentru a avea randament și performanta și pentru a le stimula creativitatea.
La acestea se adaugă elementele de brand și de cultură ale unei companii, care sunt promovate prin configurarea spațiului de birouri, iar împreună joacă un rol cheie în atragerea și păstrarea talentelor.

Din perspectiva angajatului, biroul oferă un loc pentru interacțiuni față în față, pe care tehnologia se luptă să le reproducă. Chiar și după succesul recent al lucrului de acasă, angajații încă afirma că ar dori să fie la birou pentru majoritatea săptămânii.

Patru factori cheie vor avea un rol major în conturarea viitorul cererii de birou atât pe termen scurt cât și pe termen lung, se mai arată în analiza.

1. Lucrul din afara biroului

Există avantaje clare ale angajaților pentru munca de acasă, printre acestea, faptul că nu trebuie să se deplaseze și orele flexibile. Cu toate acestea, pentru mulți oameni locuință nu este o varianta optima pentru lucru, având spatiu limitat, nu asigură condiții de confidentialitate și există mai mulți factori perturbatori.

În plus, angajaților le lipsește interacțiunea socială pe care o aduce viața la birou.

Menținerea productivității în afara biroului pe termen mai lung este un element care trebuie de asemenea analizat, însă cel mai probabil productivitatea este stimulată mai mult prin interacțiunile din birou.

Flexibilitatea va fi esențială pentru satisfacția angajaților și echilibrul între lucrul de la birou și munca din afara biroului se va realiza individual. În medie angajații vor lucra în continuare 1-2 zile pe săptămână de acasă, însă rata de adoptarea acestui tip de lucru va depinde de geografie, de sector, de rolul fiecărui angajat în companie.

2. Designul biroului

Se vă pune accent mai mare pe spații care permit interacțiunea față în față, întrucât spațiul de birou este regândit și reamenajat astfel încât să nu mai ofere spații individuale care sunt ocupate toată ziua.

3. Tehnologia

Este de așteptat că cererea chiriașilor să graviteze spre tehnologie, spre clădiri inteligente de birouri, care pot să ajute companiile din punct de vedere al mediului, sustenabilității, sănătății și bunăstării angajaților.

4. Mijloacele de deplasare la birou

Faptul că nu trebuie să te mai deplasezi la birou este cel mai bine cotat beneficiu al lucrului de acasă și este unul dintre elementele care provoacă cea mai mare îngrijorare când vine vorba de reîntoarcerea la birou, în special orașele care depind foarte mult de transportul public, mai arată studiul JLL. Piesa finală a puzzle-ului o reprezintă zonele în care se va focusa cererea de birouri.

Related posts

Noua branduri de aparate de aer conditionat care vor aduce confortul in casa ta

Adina Meyers

Cum realizezi modele pe materialele textile cu ajutorul fructelor si legumelor

Adina Meyers

Brico Depot Romania, depocratia preturilor mici

Adina Meyers