ルイヴィトン 財布コピー スーパーコピー財布 スーパーコピー時計 スーパーコピー時計 偽物ブランド スーパーコピー スーパーコピー ブランドコピー スーパーコピー スーパーコピー スーパーコピー ブランドコピー ブランド時計コピー ウブロスーパーコピー ロレックス時計コピー エルメスコピー スーパーコピー スーパーコピー スーパーコピー iphoneケースブランドコピー ブランドコピー
スーパーコピー ルイヴィトンコピー ルイヴィトン財布コピー スーパーコピー Reguli de igienă esențiale în restaurante și baruri - casamea.ro

LifeStyle

Reguli de igienă esențiale în restaurante și baruri

După o pauză agonizantă pentru majoritatea patronilor din domeniul Horeca, lucrurile par să se redreseze ușor-ușor, odată cu redeschiderea restaurantelor și la interior.

Deși încă nu pot funcționa la capacitate maximă, noile măsuri reprezintă o gură de aer proaspăt pentru cei care au reușit totuși să se păstreze pe linia de plutire în această perioadă greu încercată.

Reguli care trebuie respectate

Acum, pentru a preveni reinstaurarea unor noi restricții, managerii de restaurante și baruri trebuie să se supună și să respecte întocmai litera legii. Mai ales în ceea ce privește măsurile de siguranță. Când este vorba despre serviciile din alimentația publică măsurile de igienă au fost stricte dintotdeauna:

curățenia trebuie să domnească în locurile în care mâncarea este preparată. Și, ulterior, servită pentru evitarea unor neplăceri precum:

  • transmiterea anumitor boli,
  • contaminarea încrucișată a mâncărurilor și nu numai.

Pentru a putea funcționa la parametrii cât de cât normali, managementul restaurantelor trebuie să supravegheze îndeaproape implementarea și respectarea regulilor de igienă. Și protocoale în rândul angajaților.

Astfel, cei ce servesc clienții dar și cei care prepară mâncărurile și băuturile trebuie să aibă în vedere următoarele acțiuni:

  • Păstrarea unei distanțe optime între mese și permiterea doar a unui număr limitat de persoane la masă pentru evitarea contaminării cu Sars-Cov-19.
  • Purtarea măștii de protecție indiferent de circumstanțe. La fel și mănuși de unică folosință. Măștile medicale au rolul de a ține la distanță îmbolnăvirea personalului dar și a clientelei. Acționând ca un scut împotriva virusului.
  • Spălarea mâinilor des, după diverse acțiuni, purtarea mânușilor de unică folosință și igienizarea mâinilor cu o soluție dezinfectantă pentru mâini eficientă.
  • În cazul în care un angajat prezintă semne de răceală, gripă sau noul coronavirus acesta va fi trimis acasă și eventual testat pentru a împiedica îmbolnăvirea și a celor din jur.

Păstrarea unui mediu sănătos, atât pentru angajați cât și pentru clienți

Un spațiu în care se servește mâncarea trebuie să arate impecabil. Managementul având obligația de a pune la dispoziția personalului menajer  produse de curățenie profesionale, de înaltă calitate, eficiente pentru obținerea unor rezultate optime.

Astfel, se va ține cont de următoarele aspecte:

  • Menținerea unei curățenii la standarde ridicate, fără echivoc. Spațiile fiind igienizate de mai multe ori pe zi cu detergenți speciali și soluții dezinfectante, potrivite pentru diverse suprafețe. Însă se vor avea în vedere acele suprafețe ce sunt atinse în repetate rânduri precum mânerele ușilor, întrerupătoarele, spătarele scaunelor și, mai ales, mesele. Acestea din urmă vor fi igienizate cu dezinfectant pentru suprafețe după fiecare client;
  • Păstrarea podelelor curate și dezinfectate cu detergenți pentru pardoseală, eficienți, ce lasă totul impecabil și nu necesită clătire;
  • Folosirea dezinfectanților pentru bar, recepție, mese și scaune;
  • Reumplerea în permanență a dispenserelor de săpun lichid și dezinfectant de mâini de la băi;
  • Igienizarea corectă a suprafețelor de lucru din bucătărie astfel încât să se evite o contaminare încrucișată a alimentelor, punând în pericol sănătatea anagajaților și a clienților;
  • Asigurarea unei ventilații optime în spațiul respectiv, aerisirea acestuia de multiple ori pe zi;
  • Punerea la dispoziția clienților a gelului dezinfectant pentru mâini, șervețele antibacteriene și măști de protecție.

Pentru a nu scăpa din vedere niciun detaliu, se recomandă realizarea unui calendar adresat responsabililor cu menajul și a unei rutine ce va permite astfel ca nimic să nu scape necurățat.

Cum în orice restaurant sau bar există anumite obiecte ce trec ușor din mână în mână precum:

  • meniurile,
  • oliviera,
  • husa pentru nota de plată,
  • suportul pentru șervețele

Acestea trebuie dezinfectate după fiecare client sau pot fi înlocuite. Spre exemplu:

  • meniurile pot fi citite pe telefonul mobil.
  • Plata se poate face cu un card fără contact.
  • Oliviera poate fi înlocuită cu condimente, ulei și oțet ambalate individual.

Astfel încât să nu mai fie atinse și de altcineva. Deși încă nu s-a demonstrat cât timp rezistă coronavirusul pe suprafețe, igienizarea lucrurilor din jurul nostru trebuie să intre în rutină. Zi după zi, tură după tură, client după client.

 

 

Articole similare

Palatul Culturii din Targu Mures

Oana Voicu

Inghetata dietetica, usor de preparat

Adina Meyers

3 solutii rapide de infrumusetare pentru proaspetele mamici

Adina Meyers