In cadrul teoriei care imparte economia in trei sectoare, serviciile reprezinta sectorul tertiar, dupa cel al materiilor prime si cel al producatorilor. Este vorba, asadar, de partea „soft” a economiei, in care oamenii isi pun la dispozitie cunostintele dobandite si timpul de care dispun pentru a imbunatati continuu productivitatea, performanta economica si potentialul. Trasatura de baza a acestui sector este prin urmare producerea de servicii si nu de produse finite.
Industria/sectorul/piata serviciilor, denumite si „bunuri intangibile”, include printre altele: atentia sau ingrijirea, sfaturile sau consultarile, accesul, experienta si discutiile. Acest al treilea sector economic presupune prestarea de servicii catre alte companii sau catre clientii finali. O mare parte din aceste servicii fac parte din domenii conexe constructiilor si amenajarilor, ai caror jucatori principali s-au adunat de curand sub aceeasi umbrela a portalului 5oferte.ro lansat de Avenir Concept.
Ideea a venit usor, ca o continuare fireasca a ceea ce se intampla deja in economiile dezvoltate. Pentru ca Avenir Concept nu a iventat ceva pentru a fi testat, ci a aplicat ceva ce functioneaza deja cu succes, si anume concentrarea profesinistilor din domeniu, din care doar primii cinci interesati vor avea sansa sa contacteze direct clientul final pentru a-i face o oferta.
Aceasta idee nu poate da gres, avand in vedere capacitatea pietei serviciilor in ultimii ani. Conform Bordeless World, „in Statele Unite 70% din forta de munca activeaza in sectorul serviciilor, in Japonia 60% iar in Taiwan 50%. Și nu e vorba de spalatori de vase sau de fete in casa… Majoritatea sunt profesionisti si castiga cat cei din sectorul de prouctie, sau chiar mai mult”.
Cum influenteaza internetul piata serviciilor
Mediul online schima, in mod constant si consistent, felul in care muncim, felul in care cream si schimbam informatiile, felul in care interactionam pe scara sociala, dar mai ales organizeaza fluxul de personae, idei si obiecte, la nivel global. Cu toate acestea, se pare ca magnitudinea acestor transformari nu este inca apreciata la adevarata valoare.
Desi marile companii si economiile nationale au cules majoritatea roadelor revolutiei tehnologice, consumatorii individuali si micii intreprinzatori se numara printre cei mai mari beneficiari ai influentei din ce in ce mai puternice a lumii virtuale. Și totusi ni se pare esential sa constientiza faptul ca suntem abia la inceput si ca marile oportunitati urmeaza de-acum incolo sa apara, iar intreprinzatorii trebuie sa fie pregatiti sa le valorifice. Trebuie sa privim internetul ca aflandu-se inca la varsta copilariei si sa stim la ce sa ne asteptam atunci cand va creste mare…
Conform studiului MkKinsey Global Institure, „Big data: The next frontier for innovation, competition, and productivity” din mai 2011, „ne putem astepta ca noile tehnologii si contureze plaja posibilitatilor pe masura ce oamenii sunt din ce in ce mai conectati la Internet si unii cu altii. Privind inainte, intrezarim deja unele tendinte care transpun in realitate aceste transformari din tehnologie, conectivitate si utilizare a modelelor”.
Asa cum consecintele crizei financiare la nivel mondial provoaca guvernele si oamenii de afaceri sa fie din ce in ce mai inovatori, micii intreprinzatori nu trebuie sa piarda din vedere potentialul enorm al mediului online. Este exact ceea ce Avenir Concept a inteles si a pus in practica prin lansarea portalului 5oferte.ro, locul de intalnire al profesionistilor din domeniul sericiilor din domeniul constructiilor si amenajarilor cu beneficiarii acestor servicii.