Lansarea a fost precedata de o munca de patru ani de cercetare a manuscriselor puse la dispozitie de Muzeul gazda.
Una dintre surprizele in realizarea Noului Catalog… a fost identificarea unei schite a primei parti din Sonata a II-a de pian, scrisa in 1912, cu 12 ani inainte de lansarea Sonatei propriu-zise. Autoarea a gasit şi un manuscris al partii finale din Sonata a II-a de pian, scris complet in creion, pe un singur portativ. Daca, in mod normal, o lucrare pentru pian este scrisa pe doua portative pentru ambele maini, in cazul acestui manuscris George Enescu a elaborat doar linia melodica fara a specifica cu ce mana sa cante artistul. Schita avea inscriptia „In tren, inainte de Timisoara, facuta in trei ore şi jumatate”.
Ordonarea cronologica a operei compozitorului, incetatenita ca metoda de cercetare, a fost inlocuita de Clemansa Liliana Firca cu o structurare in functie de genurile muzicale. Muzicologul Elena Zottoviceanu a afirmat, in cadrul conferintei de presa, ca principala problema pentru autoare in valorificarea operei lui George Enescu a fost identitatea şi alteritatea temelor muzicale. Cea de-a doua dificultate in realizarea Noului Catalog… a fost cantitatea mare de manuscrise care au fost analizate de catre Clemansa Liliana Firca, motiv pentru care autoarea a trebuit sa dea dovada şi de un spirit de observatie profund. Lansarea lucrarii nu ar fi fost posibila fara sprijinul Muzeului National „George Enescu” care a permis accesul şi a pus la dispozitia cercetatoarei arhiva de manuscrise a compozitorului, cea mai mare din lume.
Lucrarea lansata astazi, dedicata Muzicii de Camera, este prima dintr-o serie de trei. Urmatoarele doua volume vor fi dedicate muzicii simfonice şi lucrarilor vocal-simfonice.