LifeStyle

„O harta a creatiei enesciene”

Lansarea a fost precedata de o munca de patru ani de cercetare a manuscriselor puse la dispozitie de Muzeul gazda.

Una dintre surprizele in realizarea Noului Catalog… a fost identificarea unei schite a  primei parti din Sonata a II-a de pian, scrisa in 1912, cu 12 ani inainte de lansarea Sonatei propriu-zise.  Autoarea a gasit şi un manuscris al partii finale din Sonata a II-a de pian, scris complet in creion, pe un singur portativ. Daca, in mod normal, o lucrare pentru pian este scrisa pe doua portative pentru ambele maini, in cazul acestui manuscris George Enescu a elaborat doar linia melodica fara a specifica cu ce mana sa cante artistul. Schita avea inscriptia „In tren, inainte de Timisoara, facuta in trei ore şi jumatate”.

Ordonarea cronologica a operei compozitorului, incetatenita ca metoda de cercetare,  a fost inlocuita de Clemansa Liliana Firca cu o structurare in functie de genurile muzicale. Muzicologul Elena Zottoviceanu a afirmat, in cadrul conferintei de presa, ca principala problema pentru autoare in valorificarea operei lui George Enescu a fost identitatea şi alteritatea temelor muzicale. Cea de-a doua dificultate in realizarea Noului Catalog… a fost cantitatea mare de manuscrise care au fost analizate de catre Clemansa Liliana Firca, motiv pentru care autoarea a trebuit sa dea dovada şi de un spirit de observatie profund. Lansarea lucrarii nu ar fi fost posibila fara sprijinul Muzeului National „George Enescu” care a permis accesul şi a pus la dispozitia cercetatoarei arhiva de manuscrise a compozitorului, cea mai mare din lume.

Lucrarea lansata astazi, dedicata Muzicii de Camera, este prima dintr-o serie de trei. Urmatoarele doua volume vor fi dedicate muzicii simfonice şi lucrarilor vocal-simfonice.

Related posts

Evenimentul „Understanding Human Mind” vine și la București

Adina Meyers

Chic Ville – un nou concept de magazin de decoraţiuni interioare

Adina Meyers

Cea mai mare galerie de arta contemporana din bucuresti se deschide oficial joi, 22 septembrie 2011

Adina Meyers

Acest site foloseşte cookie–uri. Prin continuarea navigării, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informaţii. Accept Află mai multe