Mariana Bradescu a pornit afacerea cu piatra naturala in 2007, la inceput de criza, o perioada dificila pe care a traversat-o cu succes, prin munca inzecita. S-a luptat nu doar cu economia “colturoasa”, ci si cu gusturile inca neformate ale consumatorilor, pe care a reusit in cele din urma sa le educe. Business-ul a crescut, iar in prezent se mandreste cu un nou showroom, un spatiu de peste 850 mp, caracterizat prin design si eleganta, in care clientii gasesc zeci de idei de amenajare.

Casamea.ro: Ati inceput afacerea cu piatra naturala intr-o perioada in care economia globala era in declin. Care au fost provocarile si oportunitatile in acest sens?

Mariana Bradescu: Am considerat ca este o provocare si nu am vazut-o niciodata ca pe o piedica. Ne-am ambitionat sa dezvoltam o afacere sanatoasa, bazata pe multa munca, pe preturi corecte si pe o relatie transparenta cu cei care ne devin clienti sau fac deja parte din portofoliul nostru. Au fost si sunt in continuare ani foarte dificili, ani in care trebuie sa muncesti de 10 ori mai mult decat se muncea pana in 2007, insa tocmai acest mic „detaliu” ne-a si facut mai puternici si ne-a ambitionat sa vrem mai mult de la noi, de la furnizori si inclusiv de la piata in care activam.

Daca ar trebui sa alegeti trei dintre cele mai importante momente ale istoriei Rock Star Construct, care ar fi acestea?

In primul rand ar fi momentul in care ne-am decis sa importam si sa nu ne bazam pe piata locala, piata destul de dificila din punct de vedere al eticii in afaceri. Am inceput cu importuri relativ mici din Bulgaria si Grecia dupa care de la luna la luna am extins gama de furnizori, in acest moment avand in portofoliu peste 20 de furnizori stabili.Un alt moment important a fost atunci cand am decis sa schimbam mentalitatea de pe piata si poate chiar si a noastra si sa facem propriile stocuri astfel incat sa punem la dispozitia clientilor nostri materiale de calitate, la preturi corecte si cu livrare sau ridicare imediata. Consider ca am schimbat piata cel putin din acest punct de vedere si din ce in ce mai multi clienti isi doresc sa vada marfa atunci cand o achizitioneaza. Cel de-al treilea si cel mai important moment este cel in care am decis extinderea showroom-ului. In luna mai 2014 am finalizat lucrarile la noul showroom, un spatiu de peste 850 mp in care oferim clientilor nostri zeci de idei de amenajare si credem noi, un spatiu caracterizat de design si eleganta.

Din cate tari importati piatra pentru piata romaneasca?

In acest moment avem piatra din aproximativ 10 tari insa cariere sunt mult mai multe deoarece fiecare tara are mai mult de o piatra ca resursa naturala astfel incat optiunile sunt variate si nu trebuie sa tinem cont decat de preferintele de pe piata si de feedback-ul pe care il primim de la arhitectii si de la clientii fideli pe care ii avem in portofoliul nostru.

Care sunt principalele cariere de piatra din care va aprovizionati?

Zone foarte importante pentru noi, cat si pentru orice alt importator de piatra, sunt peste tot in lume, conteaza doar tendindetele din fiecare an si cererea de pe piata. Avem o relatie extraordinara cu Turcia, Grecia, Bulgaria, India. Fiecare tara in parte de fapt ne ofera un produs special, un produs unic deoarece resursele sunt epuizabile asadar trebuie sa apreciem fiecare bucata de piatra in parte si sa le vedem ca pe o achizitie unica de fiecare data cand decidem sa facem o amenajare cu piatra.

Oferiti o gama foarte variata de produse. Care sunt preferintele clientilor, ce se cumpara cel mai bine?

Mariana Bradescu: Este greu sa spui ce se cumpara mai bine deoarece tendintele se schimba de la un sezon la altul, gusturile sunt diferite de la o persoana la alta. Dar este foarte important sa mentinem gama variata tocmai pentru a satisface toate aceste gusturi și, de asemenea, in cazul stocurilor, este aceeasi politica. Atunci cand un client isi alege un material, trebuie sa te asiguri ca il poti si livra, oricat de mica sau mare este cantitatea. Acesta este motivul pentru care alegem doar furnizori de incredere, furnizori care ne pot oferi constanta in materiale, in finisaje si in calitate si avem relatii stabile cu fiecare furnizor in parte.

Cum au evoluat gusturile clientilor de-a lungul anilor? A existat de la inceput o apetenta pentru folosirea pietrei naturale in constructii si amenajari?

Prin 2008-2010 gusturile in domeniul pietrei erau destul de „simple”. Nu eram obisnuiti cu acest concept prea mult, nu am avut cultura pe care o au alte tari precum Italia in acest domeniu. Așadar a trebuit cultivat acest „gust” si a trebuit sa depunem eforturi foarte mari de informare si educare a pietei astfel incat sa ajungem astazi, in 2014, sa avem clienti care stiu exact ce isi doresc, sa avem arhitecti informati si care fac recomandari corecte clientilor lor. Cu siguranta inca mai avem de lucrat si piata nu a ajuns la maturitate, insa cred ca suntem pe un traseu corect.

Care sunt serviciile conexe pe care le oferiti clientilor?

Incercam sa oferim un pachet de servicii complet clientilor nostri: de la o ambianta foarte placuta in showroom pana la serviciile de transport pe care le punem la dispozitie oriunde in tara in 24-48 de ore si servicii de montaj cu o echipa profesionista ce poate realiza orice tip de lucrare.

La cat s-a ridicat cifra de afaceri anul trecut si la cat o estimati pentru anul in curs?

Anul 2013 a fost unul foarte bun pentru noi, am incheiat anul cu o cifra de afaceri de peste 2.500.000 euro, iar pentru acest an speram sa avem o crestere de aproximativ 20%, crestere datorata atat noului showroom care ofera o experienta unica vizitatorilor sai, cat si prin stocurile mari pe care le detinem in acest moment.

Cum ati descrie piata pe care activati in prezent, fata de cum se prezenta ea in 2007 cand ati pornit afacerea?

Piata de constructii din Romania s-a schimbat foarte mult in ultimii ani, lucrurile au inceput sa fie echilibrate, oamenii cauta din ce in ce mai mult sa fie respectati pe o piata in care lucrurile functionau doar „la negru”. Am dus o lupta foarte mare si de multe ori am fost in pierdere deoarece este o lupta inegala atunci cand tu iti iei angajamentul sa lucrezi transparent, sa iti respecti clientul prin faptul ca ii oferi factura fiscala si bon fiscal la orice achizitie, oricat de mare sau mica, iar furnizorii din piata de materiale de constructii ofera produsele din portofoliu fara facturi, fara acte. Dar cred ca in cele din urma, pe termen lung, vom fi in castig deoarece cel putin clientii nostri au ajuns sa aprecieze astfel de „politici financiare” care sunt absolut normale in orice alta tara. Asadar cred ca am participat cu ceva beneficii la maturizarea pietei.

Care sunt prioritatile de business pe termen scurt?

Pe termen scurt incercam intotdeauna sa gasim noi produse pentru a diversifica gama, sa marim echipa Rock Star deoarece una dintre satisfactii este faptul ca atat noi, ca fondatori, cat si intreaga echipa din spatele acestui business, avem ocazia sa crestem impreuna, sa invatam lucruri noi, sa evoluam.

In ce directii se indreapta planurile de dezvoltare pe termen mediu si lung?

Pentru acest an cel putin „planul” era sa lansam acest showroom, lucru pe care l-am realizat, urmand doar sa finalizam mici spatii, sa retusam acolo unde e cazul sau de ce nu, sa imbunatatim anumite lucruri. Pentru anul viitor insa ne dorim o echipa de vanzari mai mare pentru a acoperi toate domeniile afacerii noastre si de ce nu, o crestere si a cifrei de afaceri, deoarece partea financiara nu este decat oglinda pentru eforturile pe care le depunem noi ca echipa in a satisface dorintele si necesitatile fiecarui client in parte.

 

Related posts

BCA si TERMORELAXAREA

Adina Meyers

Proiect de casa: P + 1 E, 180 mp

Adina Meyers

Proiectarea casei: importanța montării unui sistem pluvial profesionist

Adina Meyers