Anul acesta, startul editiei curente a Knauf Werktage a fost dat la 23 ianuarie la Bochum, urmand apoi Stuttgard, Nurnberg, Mainz, Leipzig, pe parcursul lunii februarie, iar incheierea a avut locc la data de 21 martie la Hamburg.
Cele 12 companii care fac parte din Grupul Knauf – Knauf Gips, Knauf PFT (furnizor de utilaje), Knauf Insulation, Knauf AMF, Knauf Integral, Richter System, Knauf Riessler, Knauf Alutop, Knauf Aquapanel si Knauf Danoline (Danogips), Knauf Marmorit si Knauf Perlite se reunesc in acest efort urias de comunicare cu proprii clienti, parteneri, furnizori, reprezentanti ai autoritatilor si ai presei, colegi din alte tari, precum si publicul interest (montatori, arhitecti, persoane private interesate de renovarea sau imbunatatirea propriei locuinte). Atunci cand m-am intrebat in legatura cu acest eveniment de masa, am inteles ca Grupul Knauf, datorita exceptionalei intinderi a ofertei de produse, prefera sa puna acest lucru in valoare in termenii proprii, mai degraba decat sa fie un simplu expozant in cadrul altor manifestari.
Mai mult de 23.000 de vizitatori au participat in total la cele 6 orase din Germania in care Knauf Werktage s-a desfasurat la inceputul acestui an, cu aproximativ 25 la sută mai mult fată de Knauf Werktage cu doi ani în urmă.
Eu am participat la Zilele Knauf de la Nurnberg, si am petrecut doua zile extreme de pline si de interesante, impartindu-mi timpul si atentia intre prezentari de materiale noi, seminarii si workshop-uri demonstrative in beneficiul consumatorului final (montatorul). Am fost in sala la prelegeri despre rolul inovatiei in filosofia grupului Knauf, am petrecut ore bune ascultand noutati despre abordarea moderna a confortului si eficientei energetice a locuintei, a planificarii productiei in perfecta respectare a mediului, cat si despre capacitatea de adaptare la noile cerinte de sustenabilitate.
Delegatia romana a numarat 16 participanti, printre care arhitecti, ingineri, proprietari ai unor firme de distributie sau de montaj, antreprenori in genere, al caror interes a fost directionat in special catre sistemele de protectie la foc cu placi Fireboard, pentru placile Silentboard si pentru sistemele de pereti antiefractie, dar si catre pardoselile tehnice.
In ceea ce priveste noutatile prezentate la Nurnberg, am remarcat faptul ca, desi in principiu este clar pentru toata lumea faptul ca placile speciale sunt materialele viitorului, cu beneficii evidente si cu performante remarcabile, Grupul Knauf pune la baza comunicarii cu publicul interesat educarea si informarea permanenta in legatura cu propriile produse. Oricum, placile speciale au fost vedetele sesiunilor de comunicare, motiv pentru care cred ca ar fi util sa le privim mai indeaproape, pe rand, in urmatoarea perioada.
Companiile grupului Knauf au prezentat în exclusivitate o multitudine de solutii de sistem, inclusiv multe inovatii reale: placile de protectie la radiatii fara plumb, placile pentru inalta atenuare acustica Knauf Silentboard, sisteme de pereti antiefractie si sisteme de pereti antiglont, sisteme speciale cu placi Fireboard pentru protectia pasiva la foc. În dialogul direct cu reprezentantii Knauf, vizitatorii au putut obtine informatii despre cele mai recente produse Knauf. Principalele teme ale seminariilor au fost sistemele uscate pentru pereti, tavane si pardoseli, fatade, izolari si eficienta energetică, constructii din lemn, tehnologia de finisare a suprafetelor interioare si utilaje moderne pentru aplicarea de vopsele, tencuieli si mortare.
Si, nu in ultimul rand, ca orice roman, sunt foarte bucuroasa sa fi vazut, inca o data indeaproape, organizarea nemteasca de anvergura. Zeci de mii de participanti proveniti din jumatate de Europa, delegatii de parteneri de afaceri, grupuri profesionale specializate, jurnalisti si autoritati – cu toti am fost beneficiarii unei organizari milimetrice, spectaculoase, si mai ales functionale.