Home-staging este o tehnică de marketing cunoscută în străinătate și importată și la noi, care înseamnă pregătirea unei proprietăți pentru vânzare, prin punerea în valoare a spațiilor și crearea unui cadru primitor, personalizat prin mobilare parțială și amenajare de efect.
Serviciile de home-staging constau într-o minimă amenajare a locuinței, de la mobilarea parțială la folosirea unui tapet elegant pe un perete și până la decorațiuni interioare și plante de efect.
Când apartamentul este cosmetizat, vânzarea se face mult mai repede, iar prețul poate fi mai mare cu 10 sau chiar 15%. Amenajările trebuie să fie făcute cu imaginație și să fie în trend. Câteva corpuri de iluminat, plante, tablouri sau covoare colorate, pot însufleți o proprietate goală.
Apartamentele frumos finisate și mobilate atrag mai mulți clienți și se vând mai repede și mai scump decât cele nemobilate.
Oamenii au nevoie să vizualizeze cum poate fi organizat și amenajat spațiul interior, așa că o privire în show-room-ul unui ansamblu rezidențial le dă o idee despre cât de mare este livingul sau dormitorul, cum se poate amenaja mobilierul și dacă este suficient pentru nevoile familiei.
Factorii psihologici în pregătirea și amenajarea proprietății prin Home Staging:
- Se transmite o imagine mai bună a modului de utilizare a spațiului, mai ales când se oferă spații de dimensiuni sau forme atipice;
- Selectarea pieselor de mobilier de dimensiuni potrivite și a paletei coloristice în mod armonios creează senzația unui spațiu mai mare chiar și pentru locuintele cu suprafață redusă;
- Adaptarea mobilierului și a altor dotări la profilul demografic al segmentului vizat pot crește gradul de atractivitate a ofertei către o baza mai largă de clienți potențiali
- Se creează un ambient de care clienții se simt atrași și cu care se simt conectați emoțional;
- Locuința se va diferenția față de alte proprietăți similare, ceea ce va determina creșterea cererii.