In urma cu 75 de ani, inginerul danez Villum Kann Rasmussen a avut o idee care a revolutionat modul in care locuiesc oamenii in prezent. Acum ni se pare normal sa locuim in spatiul din podul casei, dar inainte de 1941, aceste spatii erau nelocuite din cauza lipsei luminii naturale si aerului proaspat. Villum Kann Rasmussen a conceput prima fereastra de mansarda care sa se poata deschide, iar de atunci VELUX a crescut devenind un grup international de companii in peste 40 de tari, in care lucreaza aproximativ 9500 de oameni.
A denumit fereastra VELUX, de la “ventilatie” (VE) si “lumina” (LUX, in limba latina), cele doua elemente vitale din orice locuinta confortabila, sanatoasa. Prima fereastra de mansarda creata in 1941 reprezinta inca baza pentru gama actuala de produse VELUX, iar ideea de a “aduce lumina in casa ta” inca reprezinta motto-ul companiei, ca si acum 75 de ani. Villum Kann Rasmussen s-a autodefinit “inginerul luminii naturale”.
O companie care vibreaza si investeste in inovatie
Desi Grupul VELUX implineste 75 de ani, ramane o companie moderna si dinamica, care adera la schimbare si care investeste foarte mult in inovatie. Noua generatie de ferestre de mansarda VELUX a introdus noi standarde in domeniu, luand in considerare bilantul energetic al ferestrelor. De altfel, anul 2015 este anul cu cele mai bune rezultate financiare obtinute pana acum de catre Grup.
“Vedem ca exista o cerere mare pentru solutii eficiente energetic pentru constructiile sanatoase – iar proprietarii de case cer produse de inalta calitate la un pret competitiv. Succesul nostru din ultimii 75 de ani are o legatura stransa cu focusul nostru pe calitate, inovatie si gestionarea relatiei cu clientii ”, spune Noemi Ritea, General Manager la VELUX Romania.
Produsele folositoare societatii sunt parte a formulei noastre de business
Angajamentul fata de societate are radacini puternice in ADN–ul nostru. Acum 50 de ani, fondatorul companiei a definit “obiectivul Companiei Model”, care sustine in esenta ca principalul scop al Grupului VELUX este acela de a aduce valoare societatii, clientilor, furnizorilor si angajatilor, printr-un comportament exemplar in toate domeniile.
Grupul VELUX este detinut de catre Fundatiile VELUX si doneaza o mare parte a profitului sau pentru proiecte pe teme culturale, sociale, de cercetare si protectia mediului. In 2105, fundatiile au facut 545 de donatii, in valoare totala de peste 111 milioane euro.
Aniversarea
Cea de-a 75 –a aniversare va fi marcata pe tot parcursul anului 2016 printr-o serie de activitati care vor celebra ideea de a aduce lumina naturala si aerul proaspat in casele si vietile oamenilor, iar pe data de 1 aprilie 2016, marea aniversare a fost sarbatorita intern in cadrul Grupului VELUX.