Home LifeStyle

Efectul pandemiei: Românii redescoperă produsele locale

Pandemia de COVID-19 a modificat multe aspecte ale vieții românilor, mâncarea nefăcând excepție. Un studiu al agenției IZI arată că, în pandemie, românii au început să mânânce mai sănătos și s-au orientat către produsele locale. 

Pandemia a reprezentat și o perioadă de conștientizare a comportamentului alimentar: 26% dintre români declarând că mănâncă mai sănătos. De asemenea, 30% dintre tineri (18-24 ani) susțin că achiziționează alimente sănătoase, în timp ce 35% din bucureșteni se încadrează în același trend.

O treime dintre românii care locuiesc la oraș au început să gătească mai des, în timp ce 74% au comandat mai rar mâncare gata preparată.

 

Tinerii sunt fruntașii clasamentului când vine vorba de gătit, peste jumătate dintre ei (18-24 ani) declară că gătesc mai des în perioada pandemiei, cu o scădere liniară corelată cu înaintarea în vârstă. Persoanele mature găteau oricum și înainte de perioada pandemiei: 60% din total eșantion susțin că gătesc la fel de des ca înainte.

Una dintre schimbările de comportament din pandemie este preferința în creștere pentru produsele locale – 36% din total eșantion a declarat că în pandemie au cumpărat mai des de la producătorilor locali.

De ce cumpărăm produse locale?

Printre motivațiile clienților de produse locale se numără faptul că se simt bine pentru că ajută oameni care fac o treabă bună (68%), în timp ce 57% consideră că produsele locale sunt superioare celor de la supermarket.

În ceea ce privește profilul vizitatorilor site-urilor de produse locale, studiul indică faptul că 23% sunt bărbați, iar 77% sunt femei. Dintre aceștia, 65% au copii.

Related posts

„Filme în aer liber” la Constanța

Adina Meyers

Cum te poate ajuta un RMN să identifici problemele ascunse ale coloanei vertebrale

Adina Meyers

METEO: Vremea în perioada 17 iulie-17 august. Ploi și temperaturi mai scăzute decât cele normale

Adina Meyers