Deși online-ul pare a fi un competitor redutabil pentru magazinele cu amănuntul existente fizic, există ceva cu privire la experiența personală de cumpărare care nu poate fi reprodusă online. Mai multe studii sugerează că achizițiile din magazin nu fac parte din trecut, iar vânzările cu amănuntul online și cele din magazin pot coexista.
Generați o idee și un plan de afaceri
Primii pași pentru deschiderea unui magazin de vânzare cu amănuntul sunt ideea și dezvoltarea unui plan de afaceri.
La o primă întrebare – ce tip de magazin doriți să deschideți? – aveți deja răspunsul: un magazin mixt, adică un magazin unde să vindeți atât produse alimentare, cât și nealimentare. Totuși va trebui să veniți cu o serie de răspunsuri mai în amănunt la întrebări precum:
- Ce va vinde afacerea ta?
- Cine este clientul dvs. Țintă?
- Ce tip de prețuri va stabili afacerea dvs.?
- Cine sunt concurenții din industria și din zona dvs. Locală?
- Cine va fi în echipa ta?
Există alte zeci de întrebări la care trebuie răspuns, dar deschiderea unui magazin mixt cuprinde aceleași etape precum deschiderea oricărei alte afaceri. Este esențial să determinați ce doriți să vindeți și cine constituie publicul țintă. Este important să creați un magazin mixt care să satisfacă nevoile clienților dvs.
După ce vă înțelegeți concurența, construiți-vă strategia de a concura: va fi una de preț; una de calitate; una care se axează pe servicii; pe diversitate pe anumite segmente? Gândiți-vă atent la avantajul dvs. competitiv și la cum veți comunica acest lucru clienților dvs. prin marketing și prezentare. ”
Alți factori de bază care trebuie luați în considerare includ finanțarea afacerii și ideile de marketing. Va trebui să folosiți împrumuturi? Ce tipuri de canale de marketing veți folosi? Are echipa ta nevoie de oameni care să se ocupe de marketingul pe rețelele sociale? Ce canale online utilizează clienții dvs.?
Luați în considerare și toate costurile. Creați o listă a costurilor fixe și variabile care vă pot afecta afacerea. De exemplu, veți avea nevoie de una sau mai multe case de marcat și de o modalitate de a procesa tranzacțiile cu cardul de credit. Și veți avea nevoie de un program de contabilitate potrivit pentru afacerea dvs.
Alegeți un nume pentru magazinul dvs. cu amănuntul
Alocați-vă timp pentru a găsi un nume de companie bun. Când vă gândiți cum să creați un nume bun ar trebui să luați în considerare câțiva factori.
- Semnificație. Ar trebui să existe o anumită semnificație pentru nume din perspectiva clientului. Această semnificație poate fi dezvoltată în timp. Dar veți dori un nume de marcă care să fie recunoscut de clienți.
- Simplitate. Căutați nume relativ scurte și ușor de spus. Apple, Google, Facebook și Nike sunt toate mărci importante care sunt ușor de spus.
- Unicitate. Nu optați pentru un nume apropiat de cel al concurenților dvs. Căutați ceva original și autentic care să fie reprezentativ pentru ceea ce vindeți.
Este important să verificați dacă numele nu este deja înregistrat sau înregistrat. Puteți începe cu o căutare rapidă pe Google a numelui. Înainte de a arunca o privire mai aprofundată asupra bazelor de date de stat cu nume de companii indisponibile.
Cerințe legale pentru deschiderea unui magazin mixt
Îndeplinirea cerințelor legale presupune alegerea formei juridice sub care veți opera, respectarea oricăror reglementări din domeniu și obținerea licențelor și avizelor necesare.
Pentru forma juridică există mai multe posibilități:
- SRL – Societate cu Răspundere Limitată (recomandată pentru un magazin mixt care vinde o gamă variată de produse );
- PFA – Persoană Fizică Autorizată, II – Întreprindere Individuală, IF – Întreprindere Familială (în acest caz este necesar să urmezi un curs de lucrător comercial, condiție impusă de Oficiul Național al Registrului Comerțului – ONRC pentru obținerea autorizării).
După înmatricularea firmei se va elibera un certificat de înregistrare. În care vor fi menționate numărul de ordine din Registrul Comerțului și codul unic de înregistrare fiscal (CUI).
Principalele autorizații și avize necesare sunt:
- Autorizație de funcționare eliberată de primărie.
- Certificatul constatator emis pentru punctul de lucru cu autorizarea activităților prevăzute de codurile CAEN.
- Autorizație de mediu. Se eliberează de către Agenția de Protecția Mediului existentă la nivelul fiecărui județ.
- Autorizare din punct de vedere al protecției muncii (angajații vor trebui instruiți cu privire la protecția muncii și vor trebui să dețină o fișa de aptitudini eliberată de medicul de medicină muncii).
- Autorizație sanitar-veterinară eliberată de Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (angajații vor trebui să dețină un certificat de instruire profesională ce atestă însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, certificat care se dobândește în urma unui curs specific).
- Autorizație de protecție și siguranță la incendii (trebuie achiziționate stingătoare și întocmirea unui plan în caz de incendiu).
- Analiză de risc la securitatea fizică pentru persoanele juridice, conform prevederilor din Legea nr. 333/2003 și H.G. 301/2012, efectuată de experți din cadrul RNERSF.
Pentru a primi aviz de funcționare este necesară și încheierea unui contract pentru colectarea gunoiului cu o firmă de salubrizare, precum și un contract de deratizare cu o firmă specializată.
De asemenea, în interiorul magazinului, la loc vizibil trebuie postate afișe cu numerele de telefon ale poliției, serviciului de urgență 112, protecției consumatorilor și a direcției sanitare veterinare.
Găsiți locația potrivită
Dacă deschideți un magazin, trebuie să vă concentrați pe găsirea celui mai bun spațiu de vânzare pentru afacerea dvs. Accesul slab sau poziționarea incomodă poate ține clienții la distanță, iar prețul chiriei este de obicei unul dintre ultimele lucruri luate în considerare de către majoritatea comercianților cu amănuntul. Alegerea unei locații în centrul orașului ar putea fi mai costisitoare decât o opțiune la câțiva kilometri distanță de oraș, dar opțiunea mai scumpă ar putea atrage în plus mii de clienți pe an. Totuși, dacă clienții dvs. locuiesc în principal în afara orașului, deschiderea unei locații din centrul orașului ar putea fi mai scumpă și ar aduce mai puțini clienți.
De asemenea, dacă vă așteptați să aveți multe stocuri, deoarece vindeți multe articole la prețuri accesibile, este posibil să doriți spațiu suplimentar. Alte magazine pot vinde câteva articole de ultimă generație și nu au nevoie de un spațiu mare pentru a păstra inventarul.
Pentru comercializarea produselor alimentare, magazinul trebuie să conțină cel puțin 4 tipuri de spații:
- sală de desfacere (spațiul pentru vânzarea produselor);
- depozit (magazie pentru alimente);
- magazie pentru ambalaje;
- grup social-sanitar (vestiar/toaletă).
În plus, va trebui lăsată o anumită distanță între produsele nealimentare și alimente (este însă interzisă vânzarea produselor cu risc de contaminare cu substanțe nocive sau de influențare a proprietăților organoleptice ale alimentelor).
În funcție de tipul de produse alimentare comercializate vor trebui respectate și alte reguli. De exemplu, dacă doriți să vindeți pâine, este necesară o suprafață de cel puțin 10 mp; în magazinele în care se desface și se tranșează carne crudă trebuie asigurate circuite separate – sală de primire și tranșare, spații frigorifice, raion separat de vânzare.
Creați o experiență personalizată
Găsirea succesului în comerțul cu amănuntul vine adesea din adăugarea de valoare pe care concurenții nu o au Acest lucru vine frecvent sub formă de personalizare. Multe magazine cu amănuntul au succes, permițând clienților să încerce produsele. Este unul dintre avantajele magazinelor fizice față de cele online. Magazinele fizice trebuie să ofere un motiv pentru care clienții să le viziteze. Personalizarea și o experiență de calitate în magazin sunt modalități importante de a atrage în mod constant clienții. Cea mai bună întrebare pe care un antreprenor trebuie să și-o pună este simplă: Pot oferi clientului o nouă experiență? Nu contează că vindeți articole care pot fi cumpărate în altă parte – cel mai bun mod de a vă diferenția este prin crearea unei experiențe unice pentru client, deoarece, prin aceasta, creați valoare care nu poate fi reprodusă.
Construiți relații trainice cu furnizorii
Dezvoltarea relațiilor cu furnizorii devine esențială la deschiderea unei locații de vânzare cu amănuntul. Proprietarii de întreprinderi mici se confruntă cu provocări și este important să mulțumiți în mod constant clienții, în ciuda acestor provocări. Construirea de relații puternice cu furnizorii este o modalitate bună pentru proprietarii de afaceri, în special proprietarii de magazine cu amănuntul, de a preveni posibilele probleme. Acest lucru se poate dovedi dificil dacă utilizați furnizori din străinătate.
Explorează oportunități de marketing
Indiferent de tacticile de marketing și vânzări pe care le folosiți, este important să fiți creativi. Găsiți modalități de a ajunge la clienții dvs. prin idei creative de marketing
. Conducerea unei afaceri cu amănuntul este un efort pe tot parcursul unui an, iar găsirea succesului necesită campanii de marketing de calitate. În plus, deschidere magazinului dvs. ar trebui să fie un eveniment notabil pentru clienții dvs și comunitatea locală. Luați în considerare și calendarul. Deschiderea unui magazin marți la ora 14 nu are prea mult sens, dar deschiderea într-o sâmbătă dimineață ar putea fi un plan perfect.
Concluzie
Pentru a deschide un magazin cu amănuntul, ar trebui mai întâi să vă restrângeți publicul țintă. După ce decideți cui vindeți și ce le vindeți, începeți să căutați o locație și să verificați cerințele legale. După găsirea unei locații și îndeplinirea obligațiilor legale și financiare, analizați diferite canale de marketing care ar putea funcționa cel mai bine pentru afacerea dvs. Planificați o mare deschidere, iar operațiunea dvs. de vânzare cu amănuntul va fi gata pentru obținerea succesului.