Compania Arctic, liderul pietei locale de electrocasnice, ce comercializeaza pe piata din Romania marcile Arctic si Beko, a înregistrat vanzari la export de 49,56 de milioane de Euro în primul semestru al anului 2009, cu 5% mai mari decat în aceeasi perioada a anului trecut.
Volumul total al vanzarilor la export a fost de aproape 387.000 de unitati, cu 9% mai mare decat în primul semestru din 2008.
Per ansamblu, Arctic a înregistrat o valoare a vanzarilor de 80,34 de milioane de euro în primele sase luni ale anului 2009, în scadere cu 14% fata de aceeasi perioada a anului trecut, diminuarea vanzarilor datorandu-se rezultatelor de pe piata interna, acolo unde compania a vandut în primele sase luni ale anului peste 225.000 de unitati, cu 28% mai putine decat în aceeasi perioada din 2008.
„În piata de electronice si electrocasnice criza economice s-a materializat la nivelul conditiilor de finantare, creditul de consum fiind aproape blocat în aceasta perioada, cat si la nivelul comportamentului de consum al populatiei. Astfel, s-a putut observa tendinta de amanare a deciziei de cumparare pentru o perioada ulterioara si preferinta consumatorilor pentru produse mai simple la preturi mai mici. Cu toate ca piata locala de produse electrocasnice a suferit o contractie semnificativa de aproximativ 35%, Arctic a reusit sa compenseze partial aceasta reducere printr-o crestere de cota de piata de la 31.5% la 33.1%”, a declarat Monica Iavorschi, Director General Arctic.
Pentru a traversa cat mai bine actuala perioada economica dificila, Arctic a adoptat o serie de masuri care au vizat in primul rand reducerea costurilor si eficientizarea procesului de productie. Un accent deosebit a fost pus asupra intensificarii exporturilor. Daca în trecut, Arctic s-a concentrat asupra pietelor emergente din Estul Europei si din Balcani care înregistrau rate înalte de crestere, în primele sase luni din 2009 punctul focal l-au reprezentat tarile din Vestul Europei cu piete mature si nu foarte afectate de contextul economic actual. Competitivitatea deosebita a produselor Arctic si Beko, care ofera un excelent raport calitate-pret, s-a reflectat la nivelul vanzarilor companiei, în primele sase luni din 2009, Arctic înregistrand cresteri de 36% pe pietele vest-europene. De asemenea, începutul anului 2009 a marcat si intrarea pe noi piete, asa cum este cea iraniana.
„Am reusit sa trecem cu bine peste prima jumatate a anului pentru ca am reactionat cu promptitudine înca de la instalarea primelor semne ale crizei. Rezultatele masurilor sunt vizibile. Am evitat procese neplacute cum sunt restructurarile sau reduceri de beneficii pentru angajati. In plus, Arctic este unul dintre putinii producatori care si-a continuat programele de investitii planificate pentru acest an”, a precizat Monica Iavorschi.
În 2008, compania Arctic a înregistrat o cifra de afaceri de 213 milioane de euro si un volum total al vanzarilor de peste 1.500.000 de unitati.