LifeStyle

Vanzari cu 7% mai mari în RON în anul de catalog IKEA 2009

Magazinul IKEA din Zona Comerciala Baneasa a vandut peste 13 milioane de produse si a fost vizitat de peste 3 milioane de oameni în anul de catalog IKEA 2009, care a început pe 1 septembrie 2008 si s-a încheiat pe 31 august 2009. Astfel, de la deschiderea magazinului si pana la 31 august 2009, aproape 30 de milioane de produse IKEA au ajuns în casele romanilor.

Vanzarile totale înregistrate în anul de catalog IKEA 2009 au fost de 377,9 milioane de RON (TVA inclusa), în crestere cu 7% fata de anul precedent. „În primele sase luni din perioada de referinta am înregistrat o crestere în RON cu 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent de catalog, în timp ce în ultimele 6 luni, am avut o scadere cu 6%. Fluctuatiile cursului valutar, greu de controlat, ne afecteaza, întrucat majoritatea produselor din magazinul IKEA sunt importate. A fost o perioada în care ne-am întarit convingerea ca numai lucrand din ce în ce mai bine, mai eficient, cu si mai multa atentie la costuri si la nevoile clientului, vom reusi sa ne îndeplinim misiunea de a contribui la crearea unei vieti de zi cu zi mai bune pentru cat mai multi oameni”, a declarat Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.

Aproximativ 60% din produsele vandute de magazinului IKEA de la 1 septembrie 2008 pana la 31 august 2009 au fost produse de mobilier, dintre care cele mai bine vandute au fost: combinatiile de dulapuri PAX, cu 20.500 de unitati vandute, corpurile de bucatarie FAKTUM, cu peste 16.800 de bucati, sistemele modulare de biblioteca BILLY, cu peste 15.900 de bucati, si produsele din gama POÄNG (fotolii si taburete), cu peste 11.000 de bucati vandute. Restul de aproximativ 40% din vanzarile totale au fost decoratiuni si accesorii pentru casa, între care: becurile economice SPARSAM, cu peste 220.000 de bucati, produsele din familia IKEA 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu peste 175.000 de bucati, si pernele si pilotele din familiile de produse MYSA si GOSA, cu peste 152.000 de bucati.

Campania initiata la 1 septembrie 2008, prin care oricine aducea la magazinul IKEA cinci becuri folosite primea în schimb un bec economic s-a încheiat la 1 septembrie 2009, cu colectarea a peste 2.900 de becuri si 700 de neoane de la vizitatori.

Locul de joaca din interiorul magazinului a fost vizitat de peste 44.500 de copii, care au ramas sub supravegherea personalului IKEA, în timp ce parintii lor si-au facut cumparaturile în magazin.

Majoritatea vizitatorilor magazinului servesc masa la restaurantul IKEA. În anul de catalog 2009, în topul preferintelor au fost chiftelutele suedeze, din care clientii au cumparat 2,5 milioane de bucati, urmati de hotdog-i – aproximativ 1.650.000 de bucati (însiruiti, ar acoperi echivalentul distantei dintre Bucuresti si Constanta) si de prajiturile Almondy – cu peste 275.000 de portii.

„Experienta ne-a învatat ca resursa cea mai importanta în care trebuie sa investim sunt oamenii. Pentru anul IKEA 2010, care a început în aceasta luna, odata cu lansarea catalogului, ne-am fixat 284 de obiective, fiecare departament avand de realizat setul sau de obiective specifice dintre acestea. Ca în fiecare an, ne propunem mai mult: mai multa calitate, mai multa functionalitate, mai multa valoare pentru banii clientilor si mai multe preturi mici. De aceea, am început deja si vom continua sa ne concentram pe programele de formare profesionala a echipei IKEA, pentru dezvoltarea competentelor necesare atingerii obiectivelor propuse. Stim ce avem de facut si suntem pregatiti sa le oferim clientilor produse care sa le satisfaca cu adevarat nevoile si sa merite banii investiti”, a subliniat Retail Managerul IKEA Romania.

Related posts

Prima editie la Bucharest Art Week incepe intr-o saptamana: recomandari din program

Adina Meyers

(P) In luna martie Gymboland da liber la rasfat

Adina Meyers

Siropurile naturale – alternativă sănătoasă la sucurile din comerţ

Adina Meyers