Amenajari Interioare

Trucuri pentru utilarea si mobilarea spatiului de birou

Va deschideti un birou si doriti cateva idei cu privire la amenajarea acestuia?

Credeti ca modul in care este organizat spatiul de birou nu este eficient?

Firma dumneavoastra doreste o reorganizare a spatiului in care se afla birourile?

 

In articolul de mai jos sunt cateva sfaturi si idei pentru organizarea unui spatiu de birou plus cateva trenduri in 2019 conform specialistilor in design cu privire la cele mai importante aspecte pe care le puteti lua in considerare atunci cand vine vorba de punerea bazelor unui spatiu de birou nou.

 

Fie ca este un spatiu traditional de birou sau este un birou amplasat intr-un spatiu ne-conventional precum propia casa, tendintele pentru amenajarea acestei incaperi sunt in continua schimbare. Fiecare afacere are nevoie de acesta zona in care se va desfasura activitatea si indiferent de locul in care se situeaza este util in a lua in considerare cele mai noi si cele mai uzuale cerinte cand vine vorba de utilarea, amenajarea si mobilarea spatiului. Aceste schimbari au fost gandite pentru a sporii fluxul de lucru, pentru a eficientiza spatiul, pentru a veni in sprijinul angajatilor, exemple pe care dorim sa le prezentam in cele ce urmeaza.

 

 

Culorile utilizate

Pentru inceput dorim sa incepem cu stimularea vizuala si anume nuantele si culorile prezente in birourile dumneavoastra. Este cunoscut ca, fiecare culoare poate influenta intr-un mod anume angajatul si din acest motiv noile trenduri vin sa adauge in paletarul firmelor culorii vii si deschise. Angajatorii sunt sfatuiti sa renunte la tonurile de gri, la alb sau negru si sa vina in sprijinul vizual cu picturi, lumini sau chiar tablouri in aceste zone de lucru.

Strans legat de acest aspect este introducerea culorii verzi in decorul birourilor dumneavoastra. Aceasta idee pune in practica dorinta de a aduce natura mai aproape de angajat, de a crea un spatiu in care plantele, decorul viu si materialele naturale sa fie imbinate armonios. Fie ca este un perete verde de muschi, sau cateva ghivece acest lucru poate imbunatati starea persoanelor din aceasta camera. La fel putem spune si despre scaune de birou cu picioare de lemn, sau mese de birou din lemn natural.

 

Formele folosite

Daca initial am dorit sa expunem dorinta de a va incanta vizual prin culori, specialistii in domeniul designului interior spun ca va putem incanta si prin forme.Ideea principala este de a pune in prim plan ergonomicitatea, ca si principala trasatura a tuturor componentelor biroului. Incepand cu mobila, specialistii cred ca fosirea oricarui spatiu, prin utilitatea sa, va decongestiona spatiul privat al angajatului.

Astfel sfaturile vin in ajutorul dumneavoastra si va indruma spre folosirea tuturor spatiilor superioare, chiar si pana in tavan, folosirea mobilei suspendate, si incorporarea ustensilelor precum imprimante si scanere in mobila deja existenta. La acestea se adauga birouri ergonomice, iar imaginea de ansamblu ofera un spatiu in care angajutul se poate desfasura lejer.

Cel de al doilea sfat se leaga strict de forma scaunelor si de necesitatea unui angajat care sta comod.

In trendurile acestui an se pune accentul pe scaune de birou ergonomice, pe confort sporit si pe mobiliate. Angajatul are prioritate si confortul de la birou este foarte important. Se va tine cont de o postura corecta la birou, de respirabilitatea scaunului si mobilitatea lui, lucruri pe care scaunele ergonomice le ofera. Acestea se pot caracteriza si prin brate reglabile pe inaltime, suport lombar reglabil, materiale ergonomice precum meshul, suport pentru cap si posibilitatea de a fi blocate in diferite pozitii.

 

 

Organizare spatiului

Organizarea spatiului de lucru poate avea un impact foarte mare asupra angajatului. Cand vobim de organizare specialistii aduc in prim plan modul in care se va creea un spatiu in care vor lucra mai multe persoane. Din experienta freelancerilor, a celor care lucreeaza din propiul birou de acasa s-a observat faptul ca, eficient este ca spatiul de birou sa fie singular. Fiecare angajat sa aibe propriul birou, unde va lucra in liniste zilnic. Acest trend tinda sa contrazica ideeile anterioare in care un open space pentru birou este cel mai convenabil. Insa acest lucru s-a dovedit a fi greu de realizat din punct de vedere al eficientei. Fiecare angajat are un ritm propiu si un entuziasm aparte. Cei lipsiti de aceste doua caracteristici vor aduce un aport negativ asupra celorlalti colegi. De aceea se considera ca orice tip de job care presupune lucrul in fata unui calculator de exemplu ar trebui sa fie privat astfel incat angajatul sa poata profita de acest lucru si sa lucreze la cote maxime.

 

 

Relaxare

Pentru ca ne petrecem foarte mult timp la birou, pentru ca exista ore suplimentare si marea majoritate a timpului din zi este la birou, tredurile acestui an si a celui din urma pun accentul pe relaxare.

Angajatii s-au saturat sa vina in medii ostile, in spatiii neprimitoare si in locuri unde monotonia este la putere. Acest lucru a reflectat asupra necesitatii unui spatiu de relaxare, a unei zone special amenajate in cadrul unui birou unde angajatul se poate duce si isi poate elibera gandurile pentru cateva minute. Aceasta este considerata o tehnica revolutionara in cadrul multinationalelor si companiilor mari, observandu-se faptul ca pentru fiecare iesire in acest spatiu, angajatul revine la birou cu forte noi, iar concentrarea lui este refacuta 100%.

Acest trend nu se opreste aici si doreste a aduce in prim plan si un decor ca acasa. Se refera la minimum necesar pe care il putem gasi si in locuinta noastra, gandit iarasi pentru a crea o zona de relaxare pentru angajat. Fie ca este un spatiu cu scaune de relaxare unde poti bea o cafea sau o zona special amenajata pentru a lua masa, specialistii cred ca este imperios necesar de a creea o nota de confort cat mai aproapiata de cea de acasa.

 

Pentru ca recunoastem importanta angajatului, am ales sa expunem aceste idei pentru a creea ceea ce numesc specialistii un flux de lucru confortabil angrenat in jurul unui angajat multumit si eficient.

Ideile au rolul de a va ajuta si inspira, considerand ca fiecare modificare pe care o puteti aduce spatiului de la birou cu una din ideile de mai sus este un pas important luat pentru compania dumneavoastra.

 

 

 

 

 

Related posts

6 aspecte la care să fiți atenți atunci când alegeți un dulap frigorific

Adina Meyers

Mic, dar chic – un apartament care sfidează dimensiunile

Adina Meyers

Un interior rustic: căsuța din povești există

Adina Meyers