LifeStyle

Romanii cauta placi decorative cu elemente din natura, moda sau pictura

“Se cumpara tot mai multe placi ceramice in game de culori pastelate a caror monotonie este inlaturata de folosirea elementelor complementare de decorare (brauri, medalioane, decoruri) in culori puternice si grafica minimalista. Datorita evolutiei extraordinare a tehnologiilor de decorare, cat si a materialelor utilizate in acest scop, posibilitatile si tipurile de decor ce se pot obtine pe placile ceramice au devenit nelimitate”, a declarat Toni Teau, Director General al Lasselsberger Romania, companie ce detine brandul Cesarom.

Acesta a adaugat ca romanii sunt atrasi in special de placile de decor care imita fidel diverse materiale din natura sau moda (lemn, piatra, material textil, piele, produse metalice etc.)

In luna mai a anului trecut, Cesarom anunta majorarea cu 50% a capacitatii de productie de placi decorative, de la 2 milioane de piese pe an, la peste 3 milioane de piese, ca urmare a cresterii cererii pentru acest tip de placi ceramice.

In plus, compania a investit recent in lansarea pe piata a unui nou format de faianta, respectiv 20×40 cm. Decizia a fost luata in contextul schimbarii de preferinte a romanilor in ceea ce priveste formatul gresiei si al faiantei.

Placile ceramice de dimensiuni mici incep sa nu mai fie dorite de catre clienti. Acestia se aliniaza practic tendintelor internationale de amenajare a locuintei, iar marea lor majoritate aleg formatele mai mari si mai elegante, de 20×40 cm si 25×40 cm” a mai spus directorul Lasselsberger Romania.

Comparativ, in urma cu doi ani, jumatate din romanii care cumparau placi ceramice optau pentru faiante cu dimensiuni de 20×30 cm si gresie de 30×30 cm. 

O alta evolutie se refera la placile pentru pardoseli, anul 2012 aducand pe acest segment o crestere de 2% a vanzarilor fata de anul precedent. Totodata, se inregistreaza o tendinta ascendenta de amenajare a teraselor si balcoanelor cu placi destinate acestui segment, care au o rezistenta ridicata la uzura si inghet, potrivit reprezentantului companiei.

Referitor la bugetul alocat de romani pentru decorarea bailor si bucatariilor, analizele Cesarom arata ca segmentul de gresie si faianta cu preturi medii a inregistrat o usoara tendinta de crestere, in timp ce placile foarte ieftine sunt din ce in ce mai putin cautate. 

Related posts

Ariston continua investitiile in imagine prin lansarea unei noi campanii de publicitate

Adina Meyers

Mituri despre aerul condiționat, explicate de specialiștii Daikin

Adina Meyers

Bunătăți cu gust din copilărie

Adina Meyers