Turbina s-a defectat! Niciun șofer nu-ți dorește să audă acest diagnostic, dar lucrul acesta se întâmplă chiar în momentele cele mai nepotrivite. Nu e de mirare, dacă ții cont de faptul că o turbină este o „supusă” la condiții dificile. De exemplu, rotorul său atinge 250 rpm și prin ea trec gaze de eșapament încălzite la câteva sute de grade Celsius.
Pentru că ai nevoie să folosești mașina în continuare, nu ai de ales decât să-ți înlocuiești turbina. Dar poți să o recondiționezi pe cea deja existentă într-un centru specializat. Iată care sunt diferențele dintre cele două variante.
Turbina nouă vs turbina recondiționată
Când ți se strică turbina autoturismului și trebuie să îți iei alta, prima variantă este să achiziționezi una nouă, originală, de la un brand cunoscut și de calitate. Aceasta este cea mai costisitoare soluție, însă mizezi pe siguranța încrederii și pe ideea că faci o investiție pe termen lung. Durata de viață a unei piese noi este comparabilă cu cea a pieselor montate din fabrică la autoturismele noi.
Pe de altă parte, înlocuirea unei turbine cu una nouă poate face găuri serioase în buget mai ales când astfel de cheltuieli nu sunt planificate dar parcă eziți să apelezi la o piesă la mâna a doua. Reținerile sunt justificate, nu ai vrea să ajungi din nou în situația asta prea curând.
O variantă mai ieftină este a încerca un serviciu de recondiționare turbină într-un centru profesionist sau de a-ți achiziționa direct o turbină recondiționată. În cazul în care turbina nu a fost deteriorat prea grav, acesta poate fi reparată. Important este să nu se fi deteriorat carcasa.
Ce este o turbină recondiționată
Recondiționarea este un proces mai complex ce constă în înlocuirea pieselor uzate cu unele noi, originale chiar și curățarea celor rămase intacte.
Această alegere îți aduce și o serie avantaje majore.
Evident, primul lucru pe care îl vei observa este prețul. O turbină recondiționată poate fi de trei-patru ori mai ieftină decât una nouă.
De asemenea, o turbină recondiționată este construită pe același schelet, așadar nu va trebui să-ți faci griji căutând varianta originală. Orice tehnician îți va spune că modelul greșit de turbină care se nu se potrivește exact cu modelul autoturismului tău poate afecta serios motorul. Plus că, deoarece este instalată din fabrică, după recondiționarea ei, parametrii săi se păstrează.
Ce ar trebui să mai știi, indiferent de alegerea pe care o faci
Înainte de a instala o turbină, indiferent că îți iei una nouă sau o recondiționezi pe cea defectă, trebuie să identifici cauzele care au dus încă de la început, la defectarea ei. Apoi vor trebui efectuate și o serie de proceduri auxiliare pentru a asigura o bună funcționare în continuare:
- curățarea sistemului de lubrifiere;
- schimbarea uleiului și a filtrelor;
- curățarea intrărilor și furtunurilor de aer;
- verificarea scurgerii uleiului;
- înlocuirea intercoolerului (dacă este cazul).
Nu uita că pe viitor, cel mai bine este să previi decât să tratezi, așa că asigură-te că vei îngriji corespunzător noua turbină. Cea mai simplă modalitate este să folosești suficient ulei, să-l schimbi la timp și să cureți filtrele dar și să aștepți câteva secunde după ce ai pornit motorul înainte de a demara.