LifeStyle

O noua crestere a afacerilor SIKA Romania

„Anul trecut am inregistrat un avans cu 10% al business-ului Sika in Romania, ajungand la o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro. In 2011 am raportat, de asemenea, o crestere cu 17%, la 18 milioane de euro”, a declarat Ileana Nicolae, Director General Sika Romania.

Aceasta crestere a fost influentata cu precadere de majorarea vanzarilor in retail, de specializarea continua a consultantilor tehnici, dar si de concentrarea pe proiecte relevante. Cresterea notorietatii brandului si activitatea desfasurata in Republica Moldova au avut, de asemenea, un impact pozitiv.  

Potrivit estimarilor Directorului General, si in acest an afacerile companiei ar putea creste cu 5%, la 21 de milioane de euro, in conditiile unei stabilitati economice la nivel national.

„Ca si in 2012, si anul acesta, masurile interne vor avea un impact in dezvoltarea business-ului. Astfel, strategia de vanzari, atentia sporita spre identificarea nevoilor locale, cresterea calitatii serviciilor noastre si sistemele inovatoare pe care le distribuim, vor contribui la aceasta crestere. O influenta pozitiva vor avea si deschiderea catre noi piete si expertiza echipei noastre”, a mai afirmat Ileana Nicolae.

Crestere usoara a pietei de profil

In ceea ce priveste evolutia pietei locale de materiale chimice pentru constructii in 2012, estimarile Sika arata ca aceasta a inregistrat un avans usor, de doar 2%. Astfel, daca in 2011 valoarea atinsa a fost de aproximativ 900 de milioane de euro, anul trecut s-a ajuns la circa 920 de milioane de euro.

„Chiar daca trendul a fost unul pozitiv pana la jumatatea anului, disputele si tensiunile politice au avut un impact negativ in dezvoltarea pietei. Cu toate acestea, investitiile in infrastructura, in reabilitarile statiilor de epurare si cele din domeniul energiei, cat si lucrarile de reparatii si renovari, au sustinut dezvoltarea pietei chiar si in acest context”, a mai adaugat Ileana Nicolae.

In ceea ce priveste previziunile pentru anul in curs, reprezentanta Sika Romania se asteapta la o stagnare a pietei de materiale chimice de constructii.

“Un reviriment in constructii poate fi posibil daca bancile decid sa relaxeze sistemele de creditare si, in acelasi timp, investitorii straini vor fi  din nou incurajati sa investeasca in Romania – toate acestea intr-un context politic si economic stabil. In acest moment, segmentul de retail este insa singurul pentru care estimam cresteri usoare”, a subliniat Ileana Nicolae.

Vanzarile Sika in retail, in crestere

In ceea ce priveste evolutia segmentelor de business in 2012, reprezentantul companiei a subliniat ca sistemele destinate reparatiilor, consolidarilor si protectiilor vor castiga, in continuare, o pondere sporita in business-ul Sika Romania, in conditiile in care segmentul de renovari continua sa fie dominant in piata de constructii. Astfel, anul trecut vanzarile de produse Sika destinate lanturilor de retail au crescut semnificativ, ajungand la 25% din business-ul companiei, fata de 20% in 2011.

O pondere importanta din business a fost realizata si de vanzarile de aditivi pentru betoane, produse realizate in cadrul fabricii din Brasov, dar si de sistemele de membrane pentru acoperisuri, cat si solutiile pentru pardoselile industriale si cele pentru impermeabilizari.

In ceea ce priveste atitudinea consumatorilor finali, Ileana Nicolae a afirmat ca, treptat, se observa o inclinare catre produsele de calitate ridicata, deoarece acestea asigura o durata de viata mai lunga a lucrarii. Pe de alta parte, in zona profesionistilor din domeniu, deschiderea este tot mai larga din prisma receptivitatii la tehnologii noi.

„Dincolo de cresterea business-ului, anul 2012 a insemnat pentru noi si implicarea in proiecte de mare anvergura, printre care se numara renovarea cladirii Primariei Capitalei, Coridor 4 Nadlac – Pecica, Universitatea din Craiova, Uzinele Ford, Pirelli si Continental, alaturi de multe altele. In plus, in acest moment suntem implicati in lucrari de reabilitare a Hotelurilor de la Herculane si Covasna, construirea Autostrazii Transilvania si a statiilor de epurare din Cluj si Alba Iulia”, a incheiat Ileana Nicolae.

Sika AG – avans de 5,8% al vanzarilor

Sika a inregistrat in 2012 o crestere a vanzarilor nete si la nivel de grup, cu 5,8%, ajungand astfel la un nivel al business-ului de 4,82 miliarde de franci elvetieni (CHF).

Un impact pozitiv in business-ul Sika AG a avut dezvoltarea pietelor emergente, unde business-ul companiei a crescut anul trecut cu 10,7%. In acest moment, pietele in curs de dezvoltare reprezinta aproximativ 37% din totalul vanzarilor.

 

 

Related posts

IKEA lanseaza prima colectie de produse pentru incarcare wireless

Adina Meyers

Cersaie 2018: un mare succes

Adina Meyers

Anunțul de job „matrimonial” – un mod inedit prin care o agenție de SEO din București caută să-și mareasca echipa

Adina Meyers