LifeStyle

Nu te lasa prins in conventional. Surprinde prin Guerrilla Marketing!

Iesi din tipare cu bani putini

Intr-o epoca suprasaturata de comunicare, branduri si reclame, in care consumatorii sunt agasati si nu mai au timp sa acumuleze nici macar un sfert din informatiile transmise, Guerrilla Marketing este singura cale catre o comunicare surprinzatoare care sa starneasca interesul consumatorului, sa il intrige si sa genereze buzz, pentru ca in final sa ajunga viral. Guerrilla Marketing ajuta “sa atingi obiective conventionale, cum ar fi profitul si bucuria, prin metode neconventionale, de exemplu investind energie in loc de bani”, spune Jay Conrad Levinson, cel care in 1984 a creat acestui concept.

Care sunt principiile si metodele guerrilla marketing, care este specificul sau pentru un tip de afacere sau altul, ce greseli trebuie evitate si pe ce atuuri se poate baza un specialist, cum au reusit unele branduri sa castige inima consumatorilor apeland la acest concept inovator, cat timp, energie si creativitate presupune sunt doar o parte din subiectele pe care unii dintre cei mai buni specialisti marketing din lume le vor dezbate in cadrul MID.

Speakeri MID 2013

Conform traditiei, si la aceasta editie MID cei aproximativ 250 de participanti estimati vor primi sfaturi valoroase de la speakeri de renume din tara si strainatate.

Chris Arnold este co-fondator si consultant al Creative Orchestra Agency, membru in boardul Asociatiei Marketing Direct si fost presedinte al Consiliului Asociatiei si Consiliului de Creatie. A scris pentru mai multe publicatii printre care Financial Times, Creative Review, Impact, The Times, Brand Strategy. Este autorul cartii “Marketing de etica si noul profil al consumatorului” . De asemenea a avut aparitii televizate in calitate de expert de marketing pe:

BBC, Marketing Success TV, CNN and Channel 4. Chris Arnold considera ca: “Intr-o media extrem de competitiva, a face ca mesajul de vanzare sa treaca nu numai ca devine din ce in ce mai greu, dar ne oblige sa regandim ceea ce facem, nu numai cum facem. NFC (n.r. tehnologia Near Field Communication) este modul in care tehnologia touch conecteaza toate punctele de marketing și pe consumatori cu brandurile prin intermediul telefoanelor mobile. Un tag NFC este mic si poate fi plasat oriunde. Intr-o statie de autobuz, intr-o vitrina, pe un perete, pe o persoana, pe un copac, in anunturi, in baruri etc. Un instrument tech foarte bun pentru guerrilla marketing. Un client il atinge cu telefonul mobil si el deschide instantaneu un site sau o aplicatie.”

 Alexandru Israil lucreaza in marketing si publicitate din 1996. In 2007 l-a intalnit pe Jay Conrad Levinson, parintele Guerrilla Marketing cu care s-a pregatit personal, pentru a deveni Master Trainer. De atunci, in calitate de consultant, speaker si autor, el inspira oameni din afaceri in preocuparea lor de a atinge performante mai bune. Compania sa, MarketMinds, este axata pe dezvoltarea si implementarea de strategii de promovare neconventionale, realiste si eficace. Alexandru este co-autor in cartea “Guerrilla Marketing Remix”, scrisa de Jay Conrad Levinson si Jeannie Levinson. Alexandru este de parere ca “succesul in marketing direct nu mai consta in volum sau frecventa, ci in abilitatea de a atrage atentia si apoi de a persuada.”

Dan Chisu, invitatul special al acestei editii, este fara indoiala omul cu care poti vorbi non-stop o zi si o noapte intreaga fara te plictisesti. A luat contact cu lumea advertisingului dupa 1989, cand a infiintat agentia de publicitate “Dakino Advertising”. In 1991, fondeaza „Dakino International Film Festival”, cel mai vechi festival de film si printre cele mai importante evenimente de gen din Romania. Desi intre timp a fost atras in mrejele actoriei si a devenit unul dintre cei mai talentati actori si producatori romani, nu a uitat de prima sa dragoste, publicitatea, aducand pentru prima oara in Romania „Noaptea Devoratorilor de Publicitate”, un eveniment ajuns la cea de-a 19-a editie, care aduna laolalta productii publicitare din peste 60 de tari. Va vorbi la MID despre aplicarea tacticii de guerrilla in cinematografie si contextul relaxat in care spectatorii primesc mesajul publicitar „impachetat” natural, modul in care ii determina sa asimileze mult mai usor reclama si sa se identifice cu acele personaje si obiceiurile lor de consum.

Printre speakerii care vor prezenta studii de caz si campanii de guerrilla marketing cu aplicabilitate pe piata romaneasca actuala se numara si Oana Sav (Oxford College of Marketing), Oana Stinga (Marketing Consultant, Life&Executive Coach), Daniela Kamrath (Editor in Chief 121.ro), Lorand Soares Szasz (Coaching4you), Marian Costache (Managing Partner MVcom), Alin Merches (Mobiversal), Calin Biris (Marketing Manager Zonga/Președinte IAA YP Cluj) si nu in ultimul rand Monica Tatoiu, femeia de afaceri multivalenta.

Moderatorul MID 2013  este Iulian Toma, detinatorul AdPlayers.ro – advertising, marketing and media magazine.

 

Related posts

Ce nuanțe alegem pentru birourile operaționale

Adina Meyers

Parametrica [digi fab school], invitata la FAB10 Barcelona, 2-8 iulie 2014

Adina Meyers

De pe podium, direct la tine acasă!

Adina Meyers