Amenajari Interioare

Mobilierul de birou: orientarea către ergonomie şi design human –centric

Pentru a susține atragerea și retenția resurselor umane, companiile au început să să se orienteze nu doar spre funcţionalitate pentru angajaţi, ci şi pe creștereea calității vieţii în timpul orelor de program.

Tendința se manifestă prin proiecte care au ca scop reamenajarea biroului cu accent pe realocarea spațiului după principii de ergonomie socială și fizică, dezvoltarea de spații multifuncționale și adaptarea acestora la modul de lucru specific al fiecarei companii. Peste 60% dintre proiectele realizate de Workspace Studio în 2019 au presupus amenajarea de zone de relaxare, de lounge sau zone de discuţii într-un cadru informal.

Printre cele mai căutate produse în această perioadă se numără scaunele de birou Herman Miller: Aeron și Mirra2, precum şi modelul Cosm, scaunul ergonomic auto-ajustabil lansat în primăvară. Acestea asigură un reglaj ergonomic fin, personalizat, birourile ajustabile electric, alături de soluțiile de izolare fonică atipice şi care se încadrează natural în decorul biroului.

Confirm studiilor, în designul tradițional al spațiilor de birouri circa 33% din suprafață era alocată zonelor de circulație, în designul actual al birourilor, accentul se mută pe zonele de conectare, în care sunt încurajate comunicarea și schimbul de informații, care ajung să ocupe 47% din suprafață.

Mai mult, salile de conferință cu capacitate de 8-12 persoane se transformă, potrivit aceluiași studiu*, în zone de întâlnire cu dimensiuni mai mici, pentru 5-7 persoane.

Primele companii interesate de reamenajarea după noile principii sunt cele multinaţionale, însă, potrivit analizei Workspace Studio, interesul către ergonomie fizică și socială se manifestă și în rândul companiilor locale mai mici, implicate preponderent în activități creative sau IT.

În prezent avem în dezvoltare proiecte dedicate companiilor multinaţionale care îşi doresc un upgrade la zona de lucru – cu scaune mai performante din punct de vedere al ergonomiei, cu accesorii de înalt nivel ergonomic cum ar fi braţe reglabile pentru monitoare, dar şi birouri la care se poate lucra şi în picioare -, dar şi un upgrade pe zonele de relaxare, care au devenit tot mai importante şi care îmbunătăţesc calitatea vieţii angajaţilor şi cresc gradul de satisfacţie la locul de muncă, precizează Horaţiu Didea. 

Investiția medie într-un post de lucru, în creștere cu 20%

În prima jumătatea a anului, investiția medie într-un post de lucru amenajat de Workspace Studio a crescut la 1200 euro/angajat, față de 1000 eur/angajat, nivel înregistrat anul trecut. Sumă include scaunul, biroul, dar și cota din spații comune precum sălile de ședințe, zonele de cooperare, conectare sau relaxare și mobilier acustic. Peste 60% dintre proiectele realizate de Workspace Studio în 2019 au presupus amenajarea de zone de relaxare, de lounge sau zone de discuţii într-un cadru informal

Related posts

Perdelele și draperiile – accesorii fermecătoare pentru o casă fermecătoare

Adina Meyers

5 conturi de instagram pe care trebuie să le urmărești în 2017

Adina Meyers

Baia poate deveni un spaţiu hi-tech – inteviu cu Florin Barabaş

Adina Meyers