LifeStyle

Michael Stein, designer KLUDI: „Baia incepe sa semene tot mai mult cu un living”

Anul acesta, KLUDI Romania, producatorul german de baterii de lux pentru baie si bucatarie, si-a prezentat noile produse la ISH, cel mai mare targ mondial din domeniul instalatiilor sanitare, constructii, tehnologii de climatizare, energie si energii regenerabile.

Compania colaboreaza cu designerul Michael Stein inca din anul 2000, acesta realizand pana in prezent peste 100 de game de produse pentru KLUDI, multe dintre ele premiate.

Portofoliul pentru 2015 contine, pe langa produsele consacrate, noile game pentru baie KLUDI E2, KLUDI PLUS, KLUDI ZENTA si KLUDI PUSH, dusurile KLUDI FRESHLINE si KLUDI LOGO, precum si noile game pentru bucatarie KLUDI L-INE S, KLUDI BINGO STAR si KLUDI OBJEKTA.

Stein ne-a povestit despre procesul de creatie, despre simbolurile din spatele obiectelor pe care le creeaza, precum si despre tendintele in materie de design de bai si bucatarii, intr-un interviu exclusiv pe care il redam mai jos.

Casamea.ro: Spuneti-ne mai mult despre noile game pe care le-ati creat pentru Kludi anul acesta: ce concepte stau la baza fiecarui nou design, cum ati ajuns la noile forme si ce reprezinta acestea?

Michael Stein: Noua gama de robinete E2 este o combinatie de linii curate si forme usoare. Colturile rotunjite sunt in acord cu tendintele designului modern. Gamele de robinete ZENTA si BOZZ au un design curat, purist, BALANCE este o combinatie de forme usoare si organice, iar AMBA este blanda si organica. Asa ca avem un design pentru orice gust. Noua linie de dusuri de mana LOGO combina tendintele catre suplete si simplitate. Combinatia dintre crom si alb reflecta aceste caracteristici. Tipul de jet este usor de reglat, cu o singura mana, folosind degetul mare. Usor, functional, modern si simplu de folosit, la un pret corect.

Ce este mai important: forma sau functionalitatea? Se poate ca una sa stea in calea celeilalte?

Michael Stein: Ambele sunt importante. Functia trebuie sa fie intotdeauna garantata. Forma trebuie sa se conformeze tendintelor actuale si sa apeleze la emotiile clientilor. Rezultatul este uneori un compromis. Treaba designerului este sa gaseasca acel compromis ideal.

Care este procesul din spatele designului de produs si al inovatiei? Cercetati nevoile si dorintele clientilor?

Michael Stein: Cercetam tot timpul tendintele in design si tehnologie. Rezultatele sunt incorporate in design.

Vorbiti adesea despre nevoia omului modern de ritualuri si simboluri puternice. Care sunt ritualurile si simbolurile ce va inspira sa creati?

Michael Stein: Nevoile femeilor sunt cele mai importante cand vine vorba de designul baii, deoarece ele iau in general decizia de cumparare. De asemenea, predominant, ele curata baia, astfel ca obiectele sanitare trebuie sa fie usor de curatat. Femeile petrec mai mult timp in baie si vor sa se simta bine acolo. Designul trebuie sa intampine aceste nevoi.

Cum traduceti aceste nevoi in designul produselor?

Michael Stein: Folosim tot timpul cele mai noi tehnologii si gasim forme care produc un raspuns emotional. Obtinem starea de bine prin forme gentile si placute la atingere.

Folositi doar alb, negru si crom. De ce aceasta alegere a culorilor? De ce nu si nuante mai indraznete?

Michael Stein: Aceasta alegere apartine de fapt clientilor. Accesoriile in crom sunt vandute in proportie de 80-90%, iar 10-20% sunt albe si negre. Culorile mai indraznete se cumpara rar.

Cum au evoluat in timp standardele pentru bai si bucatarii? Ce era considerat elementar in trecut si ce ati numi elementar acum?

Michael Stein: Designul tuturor produselor este de multa vreme unul purist. Astazi designul este bland si organic. Din punct de vedere tehnic si functional nu au aparut schimbari importante. Designul bailor incepe sa semene tot mai mult cu cel al unui living. Designul bucatariilor e tot mai deschis, se gateste in interior, produsele tehnice sunt operate electronic, prin conectare la internet si telefon.

Se spune despre designul dumeavoastra ca este modern si totodata atemporal. Ce trucuri folositi pentru a obtine aceasta estetica?

Michael Stein: Aceasta este partea cea mai dificila a designului. Nu exista trucuri, pur si simplu realizam multe schite, le comparam din nou si din nou pana ne atingem scopul.

Daca ar fi sa alegeti un singur produs ca semnatura, care ar fi acela?

Michael Stein: AMBA!

 

 

Related posts

Superscrierea Cititorilor: concurs FFFF pentru cei care schimba lumea prin ceea ce citesc

Adina Meyers

Salata de icre

Adina Meyers

Evenimentul „Understanding Human Mind” vine și la București

Adina Meyers