O mașină complet nouă, nu este un lucru pe care ți-l poate permite oricine, iar în majoritatea cazurilor, mașinile second hand sunt cea mai bună opțiune, atunci când ai nevoie de o mașină dar nu ai un buget suficient.
Însă, un autoturism nou, vine și cu anumite riscuri pe care ți le asumi, atunci când iei decizia de a-l achiziționa, în special atunci când acesta a fost foarte utilizat și are peste 20. 000 km. Pe lângă anumite probleme de care s-ar putea ca vânzătorul să nu îți spună, orice mașină care a depășit acest număr de km este predipusă la anumite probleme.
Înainte de toate, dacă te uiți pe platformele pe care se comercializează mașini, majoritatea dintre acestea au acest kilometraj, cu toate că în realitate, acest lucru poate să nu fie chiar așa. Asta înseamnă mai multe probleme pentru tine și mai mulți bani investiți în rezolvarea lor.
Iată deci la ce să te aștepți și ce lucrări de întreținere ar trebui să îi faci, în cadrul unui service autorizat precum VROM.ROunei mașini pe care o cumperi și are un număr de kilometri mare.
Consum mare de ulei
Majoritatea mașinilor pe benzină, pe la 200.000 de km încep să consume mult ulei, pentru că pistonul începe să se uzeze. Din păcate acest lucru nu poate fi depistat, atunci când vrei să cumperi mașina, dar eventual te poți uita, dacă scoate fum albăstrui, dacă miroase a ulei în mașină (atunci e clar că, consumul este peste 1 l la 100 de km).
O mașină nouă nu ar trebui să consume ulei. Dacă o mașină începe să consume mult ulei la 60. 000 sau 100.000 km deja este o problemă de care nu ai nevoie, deci nu o cumpăra.
Consecințele consumului mare de ulei sunt: depuneri în motor, distrugerea filtrului de particule, distrugerea catalizatorului, scaderea puterii motorului și creșterea consumului.
Pierderi de ulei
Deși mașinile cu motor diesel sunt mult mai reziste chiar și atunci când vorbim despre un număr de km mare, una dintre problemele specifice acetui tip de motor, cu care te poți confrunta sunt pierderile de ulei. Astfel că tot ce înseamnă garnituri sau lucruri care țin de ulei, trebuie schimbate.
Turbina defectă
Turbina este o parte a motorului care îi oferă o eficacitate mai mare . Schimbul de ulei este esențial chiar și pentru că aceasta este lubrifiată de uleiul de la motor.
Paletele turbinei sunt cele care se pot defecta cu timpul, din cauza lubrifierii reduse sau a răniților și incalzirilor bruște.
O recondiționare a acesteia te va costa mai puțin, în cazul în care sunt probleme, dar este esențială o verificare, înainte.
Filtru de particule
Verificare filtrului de particule pentru motoarele Diesel este esențială, pentru că acesta te poate costa destul de mult. Acest lucru se face atât vizual (dacă te pricepi, cât și cu ajutorul unui tester) la un service autorizat.
Distribuție
Indiferent că acesta este pe lanț sau pe curea, distribuția împreună cu întreg kit-ul acesteia, trebuie schimbată la 200. 000 de km.
Ambreaj
În cazul în care vrei o mașină cu cutie automată, uleiul de ambreiaj trebuie schimbat în mod obligatoriu.