LifeStyle

HORNBACH: crestere sustinuta si investitii in dezvoltare

Veniturile operationale (EBIT) au crescut, de asemenea, cu 6,3%, ajungand la 169,1 milioane de euro. Compania, inclusa in cadrul indicelui bursier S-Dax, si-a atins astfel estimarile in ceea ce priveste vanzarile si veniturile, crescandu-si in acelasi timp competitivitatea pe piata. Acest lucru este valabil in special pentru magazinele din Germania, care au consemnat o crestere peste ritmul inregistrat la nivelul intregului sector, extinzandu-si cota de piata de la 8,8%, la 9,2%.

Vanzarile magazinelor din cadrul grupului Hornbach au crescut cu 2,8% in anul financiar 2011 / 2012, fara a lua in calcul unitatile nou deschise sau cele inchise, dupa ce in anul financiar precedent cresterea a fost de 2,6%. Hornbach a raportat o majorare puternica in Germania, unde vanzarile magazinelor au crescut cu 5,8%, cea mai mare crestere de la listarea la Bursa a Hornbach Baumarkt AG (parte a Hornbach Holding AG) in noiembrie 1993. Prin comparatie, sectorul de bricolaj din Germania a inregistrat o crestere de doar 1% in perioada ianuarie – decembrie 2011, in timp ce vanzarile din magazinele Hornbach  in aceeasi perioada au crescut cu mai mult de 7 procente.  

Veniturile operationale (EBIT) in cadrul celui mai mare subgrup, Hornbach Baumarkt AG, ale carui 134 de magazine prezente in 9 tari au depasit pentru prima data vanzari de 3 miliarde de euro, au ajuns la 128,4 milioane, in crestere cu 7,8% fata de perioada precedenta. Aceasta crestere a fost determinata de corelarea vanzarilor mai mari cu stabilizarea marjei brute si imbunatatirea cheltuielilor din magazine. 

Situate la 39 de milioane de euro, veniturile operationale (EBIT) ale subgrupului Hornbach Immobilien AG au depasit usor cifra de anul trecut.  

In total, veniturile operationale ale Hornbach Holding AG au crescut cu 6,3%, in conformitate cu vanzarile, ajungand la 169,1 milioane de euro. Venitul net consolidat  al  Hornbach Holding AG a ajuns la 94,6 millioane de euro. In anul financiar precedent, la venitul net consolidat, de 99,1 milioane de euro, s-a aplicat retroactiv un impozit pe venit de 8,2 milioane de euro. 

Pe www.hornbach.de, constructorii, pasionatii de bricolaj si iubitorii de gradini se pot informa cu privire la peste 40.000 de produse, iar peste 13.000 dintre acestea pot fi livrate direct la ei acasa. Potrivit lui Albrecht Hornbach, mai multe milioane de euro au fost investite in modernizarea magazinelor, prin imbunatatirea imaginii acestora, a departamentelor de vopseluri, precum si a expozitoarelor de bai si bucatarii din cadrul lor. Mai mult chiar, Hornbach Group a directionat milioane de euro in cresterea eficientei energetice in magazinele existente. „Am realizat aceste cheltuieli fara sa afectam veniturile si mai ales pentru a sustine o crestere durabila. Am investit in noi!”, a subliniat Albrecht Hornbach.

Si in Romania, potrivit unui studiu realizat in noiembrie 2011, magazinele Hornbach se afla pe prima pozitie in preferintele clientilor atunci cand vine vorba de sortimentatie, raport calitate – pret, consiliere, produse calitative.

„In magazinele noastre raspundem principalelor nevoi ale clientilor si le punem la dispozitie o gama variata si extinsa de produse fiind astfel partenerul ideal pentru proiecte de constructii si amenajari. In acelasi timp, structura preturilor si calificarea personalului sunt alti factori care au dus la fidelizarea clientilor si  au contribuit la aprecierea de care ne bucuram”, a declarat, la randul sau, Mugurel-Horia Rusu, Directorul General al Hornbach Romania. 

Pana la 15 noi magazine si relocari planificate pentru urmatorii doi ani

Hornbach Group si-a majorat investitiile cu 50 de milioane de euro in anul financiar 2011/2012, la 162,9 milioane de euro, in acelasi timp imbunatatind si structura capitalului. Rata capitalizarii la nivel de grup a crescut de la 43,1% la 45,9%.

“Volumul mare de lichiditati, care se ridica la peste 400 de milioane de euro, impreuna cu gama de instrumente financiare de care dispunem, ne asigura o flexibilizare a investitiilor realizate pentru cresterea companiei”, a adaugat Albrecht Hornbach.

Prin deschiderea a trei noi magazine, Hornbach a atins un randament maxim in ceea ce priveste numarul de magazine estimate pentru a fi inaugurate in anul financiar 2011 / 2012.  

Planurile pentru urmatorii doi ani vizeaza construirea a 15 magazine noi, unele dintre acestea in locul unor unitati deja existente, expasiunea continuand in tarile europene. Hornbach Group, care are un total de 14.320 de angajati  (la data de 29 februarie 2012  – plus 4%), are un buget de investitii cuprins intre 200 si 250 milioane de euro  pentru urmatorii ani financiari 2012/2013 si  2013/2014.

Potrivit prognozei publicate in raportul anual, in anul financiar curent vanzarile ar putea inregistra un ritm de crestere mediu de o singura cifra, dar nu mai mare de 5%, in timp ce pentru anul financiar urmator, ritmul mediu de crestere al vanzarilor ar putea depasi acest nivel, insa nu va trece de pragul de 10%. Veniturile operationale ale grupului ar putea sa depaseasca usor cifra din exercitiul financiar precedent. In anul financiar 2013 / 2014, acestea vor inregistra o crestere disproportionata comparativ cu vanzarile raportate pentru aceeasi perioada. 

Related posts

Bike Fest 2012 – cel mai mare eveniment dedicat biciclistilor

Adina Meyers

Nou utilaj revolutionar marca STIHL: BGA 100 – cea mai silentioasa suflanta de aer din aceasta categorie de produs

Adina Meyers

Expo: The Type Collective – pasiune pentru typography

Adina Meyers