Unul din trei români și-a descoperit un nou hobby în timpul pandemiei, iar aproape jumătate dintre ei au înlocuit activitățile de socializare cu vizionarea de filme și seriale, relevă un studiu al ING Bank.
Rezultatele studiului arată faptul că românii pot fi caracterizați drept persoane extrovertite, care pun mare preț pe socializarea cu familia și prietenii. Aceștia au nevoie activități care să le ofere deschidere, conexiune și libertate de exprimare. Pentru jumătate dintre respondenți, hobby-urile sunt un prilej de a socializa și a se simți incluși în comunitate.
Un procent de 19% dintre respondenți declară că hobby-urile pe care le aleg au scopuri de dezvoltare personală, iar 17% spun că activitățile pe care le practică îi ajută să schimbe în bine lumea din jurul lor și să se simtă utili. Mai mult, 15% susțin că practică hobby-uri pentru a se simți mai veseli și pentru menținerea echilibrului emoțional.
Următoarele pe lista de preferințe în timpul pandemiei au fost activitățile domestice precum gătitul, renovarea casei sau grădinăritul.
Activități afectate de pandemie
Atunci când au fost întrebați despre activitățile care le lipsesc cel mai mult, majoritatea respondenților au invocat activități de socializare, precum distracția cu prietenii (64%), aniversările și ocaziile speciale sărbătorite împreună cu cei dragi (56%), călătoriile (54%), servirea mesei la restaurant (53%), socializarea în baruri și terase (52%), mersul la cinema (51%) sau participarea la concerte și festivaluri (48%).
Chestionați ce ar face dacă ziua ar avea 26 de ore, cu două ore în plus, patru din 10 români ar dori să doarmă mai mult iar și trei din 10 ar opta pentru activități recreaționale ca mersul în natură sau cititul.