LifeStyle

Designeri care ne fac sa ne mandrim peste hotare

Arhitectul si designerul Irina Neacsu – semnatura castigatoare pentru proiectul de pavilion al Romaniei                                                                     

In numele unei istorii sustinute constant, Romania este prezenta in fiecare an, prin reprezentantii diferitelor industrii ale sale, la targurile de profil din toata lumea, unde se prezinta prin intermediul unui stand national. Astfel brandul de tara este punctat si sustinut de expozanti romani uniti printr-un decor comun si o misiune comuna, cu sprijinul Ministerului Economiei.

Anul acesta a marcat o schimbare in designul de stand national, la initiativa de Asociatiei Producatorilor de Mobila din Romania. Aceasta a lansat in primavara 2014 concursul pentru conceptul si implementarea pavilionului national al Romaniei in cadrul targurilor internationale de mobilier, avand in vedere o prima implementare a proiectului castigator la Maison & Objet – Paris, septembrie 2014. Tema concursului – concept nou de pavilion, gandit astfel incat sa poata fi amplasat si reutilizat si in cadrul altor expozitii si manifestari de profil. Expozanti cu colectii si stiluri foarte diferite, amplasamente diferite de la un targ la altul, materiale reutilizabile si un design care sa puna in valoare industria mobilei romanesti, prin versatilitatea ei, designul modern si autenticitatea materialului.

Studioul de arhitectura condus de arh. Irina Neacsu a propus o abordare noua: un pavilion aerisit, cu linii curate, care sa acomodeze toti expozantii, intr-o metafora a imbinarii traditiei mestesugului romanesc cu noutatea designului contemporan. Proiectul a castigat cu detasare fata de concurenti prin curatenia liniei, simplitate cromatica si autenticitate.

«Noi ne-am alaturat efortului de a ridica calitatea pavilionului romanesc inca in urma cu trei ani, cand am inceput sa gandesc, alaturi de echipa mea, o noua structura de stand care poate acomoda firmele participante la asemenea manifestari expozitionale. Astfel, am lucrat impreuna cu APMR pentru targuri precum cele de la Paris, Moscova, Köln, Kiev, Poznan, Birmingham sau Milano», a declarat arh. Irina Neacsu.

Experienta studioului de arhitectura Irina Neacsu in acest tip de proiecte si-a spus cuvantul: desi in teorie proiectul unui stand expozitional pare a avea un puternic caracter abstract si conceptual, in realitate acesta trebuie sa indeplineasca o serie de conditii atat estetice, cat si tehnice: sa faca fata unui montaj rapid (cca. 5 zile), cu un numar redus de resurse (utilaje, forta de munca etc.) si, cel mai important, sa poata acomoda in structura sa firmele participante, din cele mai diferite, cu produse si cerinte din cele mai variate.

Proiectul castigator a mizat, din punct de vedere estetic, pe simbolistica stergarului de masa, ducand conotatiile sale traditionale la nivel conceptual. S-a mizat pe o cromatica redusa la esential: alb-negru, tocmai pentru a permite exponatelor sa isi spuna povestea materialului, a culorii si a formei. Fundalul negru a potentat fiecare expozant in parte, iar elementele decorative (albe) au atras atentia asupra unei grafici specific traditionale.

Grija pentru detaliu, ideea de familie, respectiv de breasla s-au impletit cu cerintele tehnice: acoperirea a 520 mp, pentru 18 firme participante, ce au expus de la mobilier stil, industrial si country, pana la decoratiuni si design. 

Prezenta in cadrul Maison & Objet si ca expozant, cu colectia ”URBAN HEROES”, semnata de brandul thecraft LAB, arh. Irina Neacsu a avut ocazia de a observa direct reactiile celor prezenti la expozitie: «M-am bucurat sa vad reactiile bune, in primul rand ale expozantilor romani si nu in cele din urma ale organizatorilor Maison & Objet si ale vizitatorilor. Cu pasi mici, Romania s-a prezentat cu fruntea sus anul acesta la expozitie, mandra de noul brand de tara in industria mobilei».

Dupa Paris, echipa arhitectei Irina Neacsu a continuat implementarea proiectului castigator la alte targuri, in prezent fiind in pregatiri targul de la Koln din Ianuarie 2014.

Dincolo de acest proiect, Irina Neacsu este cunoscuta publicului din Romania atat prin brandul de mobilier personalizat thecraftlab by Irina Neacsu, cat si prin activitatea de design interior desfasurata in cadrul atelierului-showroom din str. Popa Tatu 46. In ultimii doi ani, participarile la expozitii in afara tarii au transformat brandul intr-unul international, in prezent Irina Neacsu fiind cunoscuta in presa de specialitate din toata lumea, din Mexic pana in China.

Despre thecraft LAB by Irina Neacsu

Irina Neacsu este arhitect si designer de interior. In 2010 a fondat proiectul thecraft LAB prin care creeaza si restaureaza piese de mobilier si accesorii cu o poveste unica, ce combina diferite materiale, culori, aplicatii si broderii in fantezii stratificate de trecut si contemporan.

Colectiile thecraft LAB s-au bucurat pana in prezent atat de admiratia publicului si a revistelor de specialitate, cat si de invitatii la targuri importante de profil din Europa (cu colectia Foliage la I Saloni Milano 2012, cu Life of a Dream in cadrul Florence Design Week 2013, cu Characters la Paris Maison & Objet 2013). In paralel, arh. Irina Neacsu se ocupa si de studioul de arhitectura ce ii poarta numele, sub umbrela caruia sunt dezvoltate proiecte de arhitectura si design pentru HoReca,  www.irinaneacsu.com 

 

Related posts

A crescut numărul românilor care toamna şi iarna pleacă în ţările calde

Adina Meyers

GEZE a echipat ParkLake Plaza cu cele mai performante sisteme și tehnologii pentru uși

Adina Meyers

Naandanjain Romania a lansat kit-ul de intretinere a loturilor mici de pamant

Adina Meyers