LifeStyle

Design si tehnologie de ultima ora

Povestea Philips a inceput in 1891, cand Gerard Philips a fondat o companie in Eindhoven, Olanda, pentru „fabricarea de lampi incandescente si alte produse electrice”. Compania s-a orientat initial spre producerea de lampi cu filament de carbon si pana la sfarsitul secolului a devenit una dintre cele mai mari companii producatoare din Europa.

Dupa ce a introdus tubul medical cu raze X in 1918, Philips s-a implicat in primele experimente de televiziune in 1925. Compania a inceput sa produca aparate de radio in 1927 si vanduse deja un milion din acestea in 1932. Primul aparat de ras electric Philips a fost lansat in 1939, inventand apoi discurile rotative care au dus la dezvoltarea aparatului de ras electric Philishave si au pus bazele tehnologiilor inovatoare ale transistoarelor si circuitelor integrate.

Philips a realizat, de asemenea, mari progrese in dezvoltarea aparaturii de inregistrare, transmitere si reproducere a imaginilor de televiziune, munca de cercetare a companiei ducand la dezvoltarea tubului de camera Plumbicon si a substantelor fosforescente pentru imbunatatirea calitatii imaginii. A introdus Caseta Audio Compacta in 1963 si a produs primele circuite integrate in 1965. Compact Discul a fost lansat in 1983.

In 2004, Philips a lansat „sense&simplicty”, promitand consumatorilor produse si solutii ce implica o „simpla apasare de buton”, tehnologia fiind pusa in slujba consumatorului si nu invers.

In momentul lansarii, valoarea brandului era estimata conform raportului INTERBRAND la 4.4 miliarde usd. In anul 2009, Philips aproape si-a dublat valoare brandului, estimata astazi la 8.1 miliarde usd, urcand pe pozitia 42 in topul celor mai valoroase branduri mondiale.

Philips in Romania

Philips si-a inceput activitatea in Romania in jurului anului 1925. Doi ani mai tarziu, Philips a deschis in Bucuresti prima fabrica de echipamente radio. Dupa o intrerupere a activitatii pe piata locala, Philips s-a intors pe piata romaneasca in anul 1992. Astazi, compania are trei noi domenii de activitate care integreaza domeniile anterioare:

1.    Consumer Lifestyle (produse electronice si electrocasnice)

In domeniul aparaturii electrocasnice si de ingrijire personala, Philips este lider de piata pe mai multe segmente: cel al aparatelor de bucatarie, dar si cea mai mare cota din piata aspiratoarelor si a fiarelor de calcat. Pe piata aparatelor de ingrijire personala s-a inregistrat o expansiune remarcabila, Philips detinand pozitia de lider in segmentul aparatelor electrice de barbierit, cel al produselor pentru coafare si al  aparatelor de tuns. In domeniul produselor electronice, Philips este un „inovator”, lansand produse revolutionare, cum este primul televizor din lume cu diagonala de 56” Cinema 21:9 sau Aurea.

2.    Healthcare (aparatura medicala)

In domeniul echipamentelor medicale, Philips este prezent pe piata cu echipamente de monitorizare cardiaca, echipamente de imagistica medicala, tehnologia informatiei medicale si echipamente cu ultrasunete. In momentul de fata, Philips este unul dintre cei mai importanti furnizori pe piata romaneasca pentru sistemele de echipamente cardiovasculare (cardio angiografe) cu detector digital.

3.    Philips Lighting (surse si corpuri de iluminat)

In domeniul produselor de iluminat, Philips este unul dintre cei mai mari producatori pe segmentul lampilor economice si al celor fluorescente profesionale, pe cel al aparatelor electronice tip HF, dar are si o cota importanta din piata de iluminat spatii de birouri, comerciale si de iluminat exterior (iluminat stradal, stadioane, monumente istorice). Philips produce toata gama de surse economice capabile sa inlocuiasca orice sursa incandescenta, venind astfel in intampinarea nevoilor consumatorilor odata cu inceperea procesului de interzicere a surselor incandescente in ROMANIA.

Philips se implica activ in protectia mediului, indreptandu-si atentia spre sanatatea si bunastarea oamenilor, concentrandu-se pe consumul eficient de energie electrica si reducerea emisiilor de dioxid de carbon, ca principale obiective ale eforturilor pentru sustenabilitate. Philips lanseaza in fiecare an produse ecologice, care au consum redus de energie si sunt fabricate din materiale reciclabile.

In anul 2009 Philips a castigat premiul Trusted Brands „Cea mai de incredere marca de electrocasnice din Romania” si premiul  „Trusted Brand Environmental Romania”, distinctii acordate de cititorii Reader’s Digest . De asemenea, studiul efectuat de Synovate, publicat in revista BIZ, situeaza Philips pe locul 1, ca fiind brandul cu notorietatea cea mai ridicata, brand ce reprezinta pentru romani simbolul performantei si al inovarii. 

 

Stiati ca…

–  Philips a inventat caseta audio, precum si numeroase sisteme optice de discuri pe baza de laser, si anume CD-ul audio, CD-ROM-ul, CD-R/RW, SACD si diverse formate de DVD-uri.

– Philips ilumineaza 65% din aeroporturile internationale importante, 30% din spitale, 35% din autoturisme si 55% din stadioanele importante de fotbal, Eiffel Tower, Sydney Opera House, Big Ben si Shanghai Hongqiao Square.

– Philips vinde in fiecare secunda mai mult de cinci produse electronice catre consumatori in intreaga lume.

Related posts

Ghid complet pentru a cumpăra un uscător rufe

Adina Meyers

Primul program de educație rutieră pentru preșcolari ajunge în peste 180 de grădinițe din România

Adina Meyers

10 ore de distracție cu Itsy Bitsy FM

Adina Meyers