LifeStyle

Decathlon împlineşte 40 de ani şi anunţă ca va păstra politica de preţuri în scădere

Decathlon, binecunoscutul retailer de echipamente sportive, aniversează, în iunie, 40 de ani de la înfiinţarea sa,  40 de ani de inovaţie şi acţiuni cu scopul de a face sportul accesibil tuturor, pe care îi va celebra sâmbătă alături de clienţii săi prin diferite evenimente organizate în fiecare magazin.

Povestea a început cu 7 prieteni – Benoît, Didier, Hervé, Nicolas, Stanislas , Michel şi Stéphane- care împărtăşeau aceeaşi pasiune pentru sport şi care s-au decis să deschidă un hipermarket dedicat în totalitate sportului. Astfel, în 1976, s-a deschis primul magazin Decathlon unde consumatorii au descoperit o gamă extinsă de echipamente sportive la preţuri accesibile, toate aflându-se sub acelaşi acoperiş.

Numele hipermarketului a fost ales după numeroase încercări precum Pentathlon, Triathlon, Marathon, Sportland and Sportmarché însă a fost aleasă denumirea „Decathlon” pentru că reunea 10 sporturi, astăzi ajungând la peste 70 de sporturi îndrăgite.

Inovaţie, originalitate, creativitate

Conceptul sub care Decathlon îşi desfăşoară, de 40 de ani, activitatea, este bazat pe buna cunoaştere a fiecărui produs, testarea acestuia de către vânzători, interacţiunea acestora cu toţi clienţii care vin în magazin şi atenţia pe care o acordă fiecărei solicitări din partea cumpărătorilor. Acest contact direct dintre personalul Decathon şi cumpărători se remarcă implicit în organizarea internă, managerii având, de asemenea, birourile chiar în magazin. Însă politica de preţuri mici pe care retailerul o practica, a atras după sine şi reacţii din partea furnizorilor. Unii dintre aceştia au refuzat să mai colaboreze cu magazinele deschise în acea perioadă, însă conducerea  Decathlon a găsit diferite modalităţi de a-şi surprinde clienţii şi de a le onora necesităţile în materie de sport.

Pe acest fond, în 1986 se ia decizia de a investi în producţia proprie, oferindu-le în acest fel cumpărătorilor o alternativă mai ieftină şi la aceeaşi calitate la articolele de la mărcile deja consacrate.

Grija pentru clienţi se reflectă, de asemenea, în inovaţiile care se găsesc permanent în magazin. Astfel, în fiecare an este organizată la nivel mondial o competiţie în care intră produse inovative, iar printre principalele criterii de selecţie se numără designul, preţul accesibil, fiabilitatea şi originalitatea. Innovation Awards by Decathlon atrage, anual, sute de designeri şi ingineri din întreaga lume care îşi înscriu proiectele în competiţie, la evenimentul de premiere fiind prezente peste 60.000 de persoane. Câştigătoarele acestei comptetiţii sunt articole surprinzătoare şi extrem de practice precum cortul care se montează în 2 secunde, masca de snorkeling în care se respiră la fel ca pe uscat, ochelarii de înot cu un singur cadru dar cu trei perechi de lentile diferite, trotineta pentru copii cu sistem de direcţie brevetat şi multe altele.

Decathlon în România

Povestea Decathlon în România a început în 2009, cu deschiderea primului magazin la Iuliu Maniu, în Bucureşti, iar în urmatorii ani s-au inaugurat încă 3 magazine în Bucureşti şi alte 13 în principalele oraşe din ţară, numărul total ridicându-se în prezent la 17. Însă expansiunea Decathlon nu se termină aici, urmând a fi deschise magazine şi în oraşele mai mici.

Încă de la început, Decathlon a dezvoltat în România şi producţia de biciclete prin fabrica de la Reşiţa.

Politica preţurilor în scădere

De-a lungul anilor, Decathlon şi-a obişnuit clienţii cu o politică permanentă de scădere a preţurilor pe care o va păstra şi în viitor. Tocmai de aceea a fost creat conceptul de “Prim Preţ Tehnic”. Este vorba de o serie de produse şi echipamente sportive de calitate, disponibile la cel mai mic preţ toată durata anului.

Pe scurt, cei 40 de ani de Decathlon înseamnă acum peste 63.000 de colaboratori pasionaţi de sport, 530 de ingineri de produs, 130 de designeri, 3000 de prototipuri, peste 2300 de produse testate în fiecare an şi multă pasiune în a face sportul accesibil tuturor, iar aceasta este direcţia pe care conducerea retailerului francez o va păstra şi în următorii ani.

 

 

 

 

Related posts

Restaurarea, intre arta si meserie

Adina Meyers

(P) Călcare eficientă și grijă pentru țesături cu stația de călcat Tefal Pro Express Care

Adina Meyers

Cum sa nu iti deschizi firma, cand ti se acorda asistenta de specialitate?

Adina Meyers