Practic

Costurile ambalajelor în procesul de mutare

Te-ai hotărât că te muți, ți-ai găsit unde, îți imaginezi cam cum ar arăta noul loc cu lucrurile tale în el și ești aproape mutat. Dar mai ai doar un singur lucru de făcut: să împachetezi.

Trebuie să treci prin toate lucrurile din casa pe care o părăsești. Să sortezi ce vrei să iei cu tine și ce să arunci apoi să le pui pe toate la un loc (sau cum o să afli din articolul de față, în mai multe locuri) și să le transporți.

Ți-ai făcut listele, te-ai uitat peste sfaturile lui Marie Kondo și știi exact ce ai de făcut, dar nu știi cum să începi. Ai nevoie de cutii pentru transportul  mobilei, iar ele nu sunt chiar obiectul pe care l-ai păstra prin casă. Decât dacă ai gândit bine în trecut și ai început să le pui de-o parte întocmai pentru  mutarea de acum, caz în care: felicitări! Pentru cei care n-au vrut să păstreze cutiile de la pachetele din trecut. E timpul să plecați la cumpărături pentru că prețurile și calitatea diferă mult și e treabă serioasă.

 

 

Ce cutie să aleg pentru transport de mobilă?

Una durabilă! Iar recomandarea ar fi să folosești cutii de mai multe mărimi ca să acomodeze tot ce se găsește prin casă, de la mare la mic. În privința materialului, cartonul cu 5 straturi face parte din gama premium. Costă puțin mai mult, dar ai siguranța că nu o să-ți cedeze ca să rămâi cu lucrurile pe jos.

Indiferent dacă alegi să apelezi la o firmă de transport mobilă sau faci totul de unul singur, cutiile și materialele de împachetat și asigurat mobila sunt cele mai costisitoare.

Diferența ar fi că Hauler, o firmă de mutări mobilă,  îți oferă ce cutii și materiale ai nevoie gratuit. Ca parte din serviciul complet de mutări. Astfel salvezi timpul pe care l-ai fi petrecut comparând prețuri. Sau făcând drumuri între magazine pentru a testa calitatea.

 

Cum împachetez hainele de pe umerașe?

Nu le împachetezi, ci doar le muți rapid într-o cutie specială (sau mai multe) de tip garderobă care arată ca un mini șifonier portabil și care îți păstrează forma hainelor intactă. Cu puțin noroc, ți-o oferă firma de mutări gratuit. Doar nu o să o iei de la capăt cu călcatul după ce ai terminat de despachetat.

 

De câte cutii am nevoie?

Depinde de tipul locuinței și de stilul de viață. Dar pentru un răspuns personalizat te poți sfătui cu reprezentanții firmei de mutări. Spre exemplu, pentru un apartament cu 2 camere ai nevoie de minim 20-25 de cutii. Iar o cutie de calitate costă aproximativ 45 de lei. Dacă ai 3 camere îți trebuie 30-35 de cutii și tot așa. E mai ieftin să le cumperi la pachet sau în set de mai multe bucăți. Dar tot vor constitui o cheltuială considerabilă în bugetul tău.

Dacă uitându-te mai atent la cheltuielile de viitor și la buget simți nevoia de a face economie la materialele auxiliare (cutii, folie de împachetat, folie cu bule, bandă adezivă, etc) gândește-te de două ori pentru că riști să deteriorezi obiectele pe durata manipulării și a transportului de mobilă. E mai avantajos să lucrezi cu o firmă de mutări care îți va oferi toate aceste lucruri gratuit. Dacă ai cumpăra de unul singur astfel de materiale costurile mutării ar putea crește cu până la 30%.

 

Cu lucrurile mai grele ce fac?

Le iei cu tine, chiar dacă necesită manipulare specială. No man gets left behind, right? Fiecare mutare are nevoile și rezolvările ei. Într-adevăr, ai nevoie de cutii din alt material, iar cele mai accesibile sunt cele din plastic pe care le poți folosi și refolosi după mutare în casă sau garaj. Totuși, prețul unei cutii medii din plastic poate varia între 35 și 80 de lei. Mai bine îți cumperi separat 1-2 pentru depozitare, iar pentru mutarea echipamentelor speciale de IT sau a altor obiecte aparte poți vorbi cu firma de mutări care îți va pune la dispoziție și această variantă.

 

Mă poate ajuta cineva?

Cel mai probabil, da. Dacă prietenii nu sunt o variantă, iar tu nu ai timp sau nu vrei să împachetezi poți angaja oameni care să facă totul sau aproape totul în locul tău. Dacă nu te deranjează asta, ei vor fi plătiți să fie atenți cu obiectele tale, să demonteze mobila, să împacheteze, să îți urmeze instrucțiunile și să transporte mobila în noua ta locuință. Astfel de servicii complete se asigură că ai parte de cea mai lină tranziție.

 

Alte sfaturi?

Cu siguranță!

  • Pentru început, unul out-of-the-box ar fi să folosești sertare, coșuri de rufe sau alte obiecte care îți permit pe post de “cutii” pentru obiectele mai mici, dar ai grijă să le împachetezi bine și să te asiguri că nu cade nimic pe lângă.
  • Întreabă la hipermarketuri dacă au cutii de care nu mai au nevoie
  • Pune deoparte cutii din timp și roagă câțiva prieteni să facă și ei la fel pentru tine
  • Etichetează curat și organizat pentru a știi unde se află ce ai nevoie
  • Alege o soluție calitativă și care ți se potrivește

 

 

 

Articole similare

De ce să alegi covorașe profesionale pentru restaurant

Adina Meyers

Cum să utilezi un spaţiu mic

Adina Meyers

Renovarea casei tale a intrat in linie dreapta? Afla ce sa faci daca nu vrei sa ai probleme dupa ce pleaca muncitorii

Adina Meyers