LifeStyle

Combinatiile extreme, tendinta anului in amenajarea baii si a bucatariei

Potrivit Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline, o treime dintre romanii care isi amenajeaza baile sau bucatariile au inceput sa fie mai deschisi la combinatii indraznete si sa iasa din tiparele predominate de alb.

Astfel, datele companiei arata ca, in amenajarea baii sau a bucatariei, romanii adoptau pana de curand un stil conventional, caracterizat prin abundenta culorilor deschise, in special a albului pentru lavoare sau blaturi de lucru si bej sau maron pentru placi ceramice sau decoratiuni.

In ultima perioada insa, unul din trei romani apeleaza la solutii de amenajare neconventionale, dictate de trendurile occidentale si mai ales de cele nordice.

„Odata cu majorarea numarului de profesionisti in domeniul amenajarilor interioare, romanii au devenit mult mai exigenti si, sub indrumarea acestora, au inceput sa fie receptivi la stiluri mai indraznete si sa iasa din tipare”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma Romania.

Concentrarea romanilor asupra noilor tendinte a insemnat si cresterea bugetelor alocate de catre acestia pentru amenajarea principalelor spatii functionale din casa. Astfel, in 2014, romanii au fost mai interesati de inlocuirea obiectelor sanitare existente cu produse de calitate superioara, realizate, de cele mai multe ori, la comanda.

In ceea ce priveste materialele, romanii incep sa aleaga produse durabile, executate din granit sau glass, material care are la baza sticla reciclata. Din punct de vedere al formelor, lavoarele cu scurgeri ascunse atrag consumatorii, iar bolurile clasice – ovale, ori rotunde, apartin de domeniul trecutului.

„O deschidere mai mare spre inovatie s-a putut observa anul trecut si in cazul proiectelor publice. Restaurantele si cluburile, de exemplu, cer cele mai moderne tipuri de lavoare cu scurgeri ascunse sau integrate cu sisteme de iluminat, iar coloristica variaza in functie de locatie, astfel albastrul predomina in zona litoralului, iar nuantele padurii in zonele montane”, a completat Camelia Olesen.

Combinatiile extreme, tendinta anului in amenajarea baii si a bucatariei

In ceea ce priveste amenajarea bailor si a bucatariilor, negrul este anul acesta nuanta folosita de  designerii de interior care mizeaza pe combinatii indraznete. Atribuit stilului clasic reinterpretat, negrul devine culoarea vedeta in alegerea lavoarelor pentru baie. Compania nu recomanda insa o baie dominata de culori inchise, ci sugereaza combinarea acestora cu piese de mobilier din MDF alb sau viceversa.

Pentru cei care isi doresc un stil modern, insa fara a obtine o atmosfera inchisa, Kuma recomanda culorile inspirate din natura, precum azurul viu al marii sau nuantele pamantii ale zonelor montane.

Si in cazul bucatariei, mixul alb-negru ramane o solutie potrivita. De data aceasta, vedeta incaperii este blatul de lucru, care poate fi realizat dintr-un mix de sticla reciclata cu insertie de oglinda, marmura sau quartz. In ceea ce priveste mobilierul, recomandarile pentru acest an vizeaza tonurile neutre, care sa directioneze toata atentia catre blatul de lucru, punctul central al bucatariei.  

De asemenea, pentru a inviora atmosfera, accentul de culoare se poate reda prin alegerea unor electrocasnice sau decoratiuni in nuante puternice, contrastante, dar si printr-o placare de perete din materiale compozite in culori intense.

Peste 80% din vanzarile Kuma provin din exporturi

In ceea ce priveste business-ul companiei, Camelia Olesen a subliniat ca anul trecut Kuma Romania si-a mentinut cifra de afaceri la aceeasi valoare ca si in 2013, de 3 milioane de euro. Potrivit reprezentantei companiei, cea mai mare pondere a vanzarilor – 80% – a fost reprezentata de exporturi in tari precum Danemarca, Norvegia , Suedia, Olanda.

Totusi, investitiile efectuate in 2013 pentru modernizarea si cresterea capacitatii de productie, au condus la cresterea ratei de profit din 2014.

„O diferenta notabila in anul 2014 s-a remarcat la nivel intern, unde am inregistrat o crestere a vanzarilor de circa 2-3% fata de 2013, datorita proiectelor gen office realizate in Sala Polivalenta din Cluj, Centrul de Afaceri Pitesti, Proiectul Rezidential Greenfield Residence, dar si in segmentul hotelier prin amenajarea hotelurilor Transilvania si Citadela”, a incheiat Camelia Olesen. 

Related posts

DAIKIN, lanseaza, ȋn premiera, noua generatie de agenti frigorifici pentru reducerea consumului de energie electrica cu pana la 10%

Adina Meyers

Placinta cu mere fara gluten si fara zahar (de post)

Adina Meyers

Whirlpool Corporation- desemnat cel mai admirat producator de electrocasnice din lume

Adina Meyers