Despre avion vorbesc, evident. Ca tot se apropie vertiginos vacanta si ni s-a cam facut tuturor un mare chef si dor de duca. Si, mai ales, ca tocmai ce am aflat ca sunt foarte multe reclamatii privind pierderile de bagaje. Stiai ca o reclamatie din 10 este despre pierderea bagajelor? Raportat la numarul total de reclamatii privind drepturile pasagerilor. Nu pare prea optimist!
Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania – te sfatuieste ce sa faci atunci cand pleci in vacanta si ramai fara bagaje in aeroport. Sau cand vii acasa si ti s-au pierdut amintirile din calatorie. Ah, trist, nu?
Asa pare la prima vedere, dar nu este deloc atat de trist, iar legislatia europeana ne ajuta sa primim despagubiri in cazul in care ni se pierd bagajele. Dar pentru asta, trebuie sa stim si noi cateva informatii.
Regulamentul 889/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului impune operatorilor de transport aerian comunitari aplicarea Convenţiei de la Montreal din 1999 in privinţa transportului aerian de pasageri şi bunuri.
Ce trebuie facut in cazul in care bagajele nu sunt predate pasagerilor atunci cand ajung la destinatia finala?
Pasagerii trebuie sa completeze şi sa depuna imediat o reclamaţie vizand bagajul intarziat (Property Irregularity Report – PIR) la serviciul specializat din cadrul aeroportului. O copie a acestui document avand un numar de inregistrare trebuie pastrata de pasager.
Dupa depunerea reclamaţiei operatorul de transport aerian vizat trebuie anuntat in termen de maxim 7 zile.
Cand se poate exercita dreptul la compensatie in cazul pierderii bagajului?
Daca transportatorul recunoaşte pierderea unui bagaj inregistrat sau un bagaj inregistrat nu a sosit la destinaţie in termen de 21 de zile de la data la care ar fi trebuit sa soseasca, pasagerul este indreptaţit sa solicite compensaţii.
Mai multe informatii despre pierderile de bagaje aici