LifeStyle

Canapeaua KLIPPAN – la moda de 30 de ani!

Magazinul IKEA a aniversat marti, 20 aprilie, 30 de ani de la lansarea canapelei KLIPPAN in catalogul IKEA 1980.

In limba suedeza, KLIPPAN inseamna ”stanca”. Povestea canapelei ”stanca” a inceput la sfarsitul anilor ’70, cu o canapea stricata. Unul dintre designerii IKEA, satul de canapeaua lui scumpa, care s-a rupt dupa prima saritura a copiilor, a hotarat impreuna cu un coleg sa proiecteze o canapea practica pentru familiile cu copii, cu un design atragator si la un pret foarte accesibil. Rezultatul a fost o inovatie pentru acea perioada, datorita husei detasabile si designului indraznet al acesteia. Cadrul primei canapele KLIPPAN a fost realizat din materiale rezistente – ca sa faca fata sariturilor, cu colturi rotunjite – pentru siguranta celor mici, cu huse detasabile si lavabile la masina – usor de curatat si de schimbat, si pret accesibil – pentru linistea intregii familii.

Prima husa a canapelei KLIPPAN s-a numit Bladhult si a fost creatia designerului suedez Sven Fristedt, care a inceput sa proiecteze produse IKEA inca din 1968. Sursa lui de inspiratie in crearea modelului Bladhult a fost peisajul rural suedez (dupa cum marturiseste el insusi in materialul atasat: ”Istoria canapelei KLIPPAN”).

”Canapeaua KLIPPAN a fost si este in continuare un produs de succes in gama IKEA tocmai pentru ca povestea sa ilustreaza esenta conceptului IKEA: design puternic la cel mai bun pret, intr-o continua evolutie pentru a oferi o calitate mai buna, un design mai atragator si un pret mai accesibil. Calitatea si designul suedez sunt vizibile in modelele de huse disponibile si astazi, fie ca vorbim de piele ecologica sau de huse textile detasabile. Și cadrul a fost imbunatatit, asa incat acum este realizat din materiale usoare, dar rezistente, si, in

acelasi timp, economice: lemn masiv, PAL, MDF, placaj, carton si spuma poliuretanica pentru perne. In urma cu cativa ani, designerii IKEA au gasit o solutie si pentru a transporta canapeaua KLIPPAN in pachete plate: bratele si partea posterioara incap acum in baza cadrului – iar acest lucru a dus la dublarea numarului de cadre ce incap pe un palet. Astfel, numarul si costurile transporturilor s-au injumatatit, iar emisiile de dioxid de carbon au scazut foarte mult. Și poate ca aceasta evolutie continua a produsului, determinata de grija noastra fata de client, este principala explicatie pentru faptul ca in acesti 30 de ani peste 4,5 milioane de canapele si peste 7 milioane de huse KLIPPAN au ajuns in casele oamenilor din toata lumea”, a subliniat Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA Romania.

Incepand de marti, 20 aprilie, pentru o scurta perioada de timp, clientii magazinului IKEA din Baneasa pot cumpara canapeaua KLIPPAN cu prima ei husa Bladhult – re-creata pentru aniversarea celor 30 de ani de la aparitia canapelei ”stanca” pe coperta catalogului IKEA. Editie limitata!

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, si numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a ţara, pe 21 martie 2007. Pana la data de 8 martie 2010 a fost operat in sistem de franciza, iar dupa aceasta data IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group. In momentul de fata sunt 301 de magazine IKEA in 37 de tari sau teritorii. IKEA Group detine 268 de magazine in 26 de tari. Celelalte 33 de magazine sunt operate prin francize locale in 15 tari sau teritorii.

Related posts

Cum arată căminul perfect? Proaspăt și curat!

Adina Meyers

La aniversarea de 120 de ani, Miele lansează cea mai curajoasă politică de retur

Adina Meyers

Ziua Caselor Ecologice La Green Planet Blues

Adina Meyers