LifeStyle

Intreprindere internationala de familie

In prezent, bauMax se numara ca lider de piata in Europa Centrala si de Est printre cei mai mari operatori de magazine cu articole de constructii, amenajari si gradinarit din Europa. Aproximativ 50 milioane de clienti sunt serviti anual in toate magazinele. Cu 10.700 angajati, grupul bauMax a obtinut o cifra de afaceri totala de 1,5 miliarde EUR in anul 2010.

bauMax Romania se bucura de 1.200 de angajati, iar in anul 2010 a reusit sa ajunga la o cifra de afaceri de 150 milioane de EUR.

153 magazine in 9 tari

bauMax opereaza 152 de magazine in noua tari, din care 67 in Austria, 24 in Cehia, 15 in Slovacia, 15 in Ungaria, 3 in Slovenia, 7 in Croatia, 14 in Romania, 5 in Bulgaria si 3 in Turcia.

bauMax in Europa Centrala si de Sud-Est

Gradul de cunoastere a bauMax in Europa Centrala si de Sud-Est este mai mare de 90%. Formula de succes consta in adaptarea exacta la cerintele populatiei din fiecare tara. Astfel, odata cu startul in Romania, bauMax a dezvoltat conceptul „Intotdeauna preturi mici!”, care, treptat, a fost preluat de toate tarile bauMax. Prin conceptul „Intotdeauna preturi mici!”, bauMax ofera clientilor sai cel mai bun sortiment in cantitati mari si servicii corespunzatoare la cel mai bun pret garantat.

In anul 2010, cifra de afaceri a crescut in spatiul Europei Centrale si de Est cu +9% la valoarea de 860 milioane EUR.

bauMax – o companie responsabila social

Una dintre traditiile bauMax consta in obtinerea de succese nu numai pe plan economic, ci si pe plan social si ecologic. Aceasta traditie, consfintita de orientarea generala a intreprinderii, este transpusa de multi ani in activitatea zilnica a intreprinderii si implica urmatoarele accente:

ü       masuri de economisire a energiei: De multi ani, bauMax este activa in domeniul economisirii de energie. Masurile individuale se intind de la introducerea de concepte de iluminare eficienta in toate magazinele bauMax pana la surse alternative de energie in noile locatii.

ü       masuri de promovare a angajatilor: Deviza bauMax este: „Construim viitorul cu angajati dedicati“. De aceea angajatilor li se ofera posibilitati individuale de perfectionare si sanse de a face o cariera internationala.

ü       promovarea artei contemporane: in cadrul Muzeului Essl si al Premiului Essl pentru Arta

ü       angajament social: Programul Uman bauMax si Premiul Social Essl

Anul 2011 – perspective

Contextele economice diferite din tarile in care bauMax isi desfasoara activitatea au influentat si in anul 2011 bunul mers al lucrurilor in companie. bauMax si-a adaptat activitatea la noile conditii, mizand pe trei puncte forte: cel mai bun pret, cel mai bun sortiment si cele mai bune servicii. Principiul dupa care ne ghidam este urmatorul: clientul sta in centrul tuturor activitatilor noastre; scopul nostru fiind de a raspunde nevoilor in continua crestere ale clientilor, atat ale celor profesionisti, cat si ale celor carora le face placere sa mestereasca.

In momentul de fata piata este in stagnare, aflandu-se la un nivel de saturatie, iar pentru noii veniti s-ar putea sa fie cam tirziu. Exista posibilitatea sa ramana in picioare doar cei mai importanti jucatori de pe piata de bricolaj. Pentru urmatorii 2-3 ani putem indrazni a ne referi la o dezvoltare pozitiva, chiar daca in 2012 Romania depinde foarte strans de contextul economic european. In Romania inca se mai construieste, oamenii inca isi mai construiesc case, nu cu acelasi ritm alert, dar totusi inca exista loc. Pe langa constructii, si-au facut loc incredibil de repede amenajarile. In momentul de fata exista destule firme care au ca prim obiectiv – amenajarile interioare.

Dupa mai bine un an de zile de la majorarea TVA-ului, piata si-a gasit un echilibru relativ, dar contextul economic ramane totusi sub semnul provocarii.

In ceea ce priveste bauMax Romania, evolutia companiei este de neclintit si ramane la planul initial de noi deschideri de magazine in anul ce urmeaza. Intai este prevazut Cluj II si apoi Oradea. La proiectul Cluj II lucrarile au inceput inca din mijlocul lunii mai 2011 si spre sfarsitul anului ne pregatim de amenajarea magazinului, calculand cu o deschidere in primul semestru din 2012 – cum am anuntat in decursul anului.

Conform studiilor IMAS, notorietatea astistata in orasele in care exista un magazin bauMax a crescut de la 49% in ianuarie 2010 la 77% in ianuarie 2011. Punctul nostru forte sunt materialele de constructii, iar diferentierea puternica conform studiului mai sus mentionat, se refera la raportul calitate-pret unde fiecare client stie ca la bauMax este cel mai bun. Un procent de 83% dintre clientii magazinelor de bricolaj sunt de aceasta parere.

De asemenea clientii nostri stiu ca detinem o politica constanta de preturi pe care se pot baza – 86% dintre acestia mentioneaza acest lucru.

Un scurt clasament in ce ar dori romanii sa investeasca in urmatoarele 6 luni: 17% dintre romani prefera vopselele lavabile de interior; 15% dintre ei prefera materialele de constructii; si 13% dintre romani doresc sa se orinteze catre plante si flori de exterior, in timp ce cele de interior se clasifica la 12%. (sursa IMAS)

In momentul de fata, romanii in general ar apela la un meserias cand vine vorba de materiale de constructii (s-a inregistrat si o crestere cu 17% fata de anul 2010, de la 41% la 58%), in schimb clientii magazinelor de bricolaj ar dori sa lucreze singuri si astfel situatia este exact inversa. Cat despre usi si ferestre, si acestia din urma ar apela la un meserias.

Asa cum am mai spus, avand in vedere contextul economic precar, ne dorim si lucram totusi la pastrarea planului impus pe 2011, chiar daca este o adevarata provocare. Cat despre vanzarile bauMax Romania in primul semestru, acestea au avut o crestere usoara fata de aceeasi perioada a anului trecut. Insa, ne asteptam ca rezultatele de final de an sa fie la fel de bune, mai ales ca la mijlocul anului am avut onoarea sa-l prezentam pe mesterul bauMax atat clientilor cat si angajatilor nostri. bauMax a sosit in luna mai 2011 in Romania, cu vorbe intelepte si haioase, cu o voce marcanta, prezentandu-se ca un simbol al acestei companii. Mesterul bauMax este noul ambasador al marcilor si intruchipeaza valorile si principiile acestei firme de familie, etalandu-si in permanenta binecunoscutul slogan: „Asculta-l pe bauMax!”

Related posts

“Bike Me Up”, primul festival din Vatra Dornei dedicat bicicliștilor cu peste 1000 de premii, are loc în perioada 1-3 iunie

Adina Meyers

Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi&Saatchi PR, cel mai nou ambasador al lui Jamie Oliver

Adina Meyers

Conferinta de psihoterapie si lansare de carte „Calarind propriul tigru”

Adina Meyers