LifeStyle

Cesarom va investi 14 milioane de euro in fabrica de la Cluj Napoca in urmatorii 3 ani

Capacitatea de productie anuala a companiei va creste cu 30%, la 8,5 milioane de mp

Cesarom, liderul pietei locale de placi ceramice, va investi 14 milioane de euro pana la finele anului 2013 in cadrul fabricii de la Cluj Napoca. Astfel, compania mizeaza pe majorarea cotei de piata pana la 45% in urmatorii 3 ani, pe cresterea productiei anuale cu aproximativ 30%, dar si pe intensificarea exporturilor.

“Investitiile se vor indrepta catre retehnologizarea fabricii de la Cluj Napoca, catre cresterea capacitatii de productie prin inaugurarea unei noi linii, dar si catre infrastructura unitatii si managementul calitatii”, a declarat Christian Morath, Director General al Cesarom.

Acesta a subliniat ca cea mai mare parte a investitiei va fi absorbita de noua linie de productie de placi ceramice portelanate. Aceasta va fi inaugurata in cursul anului 2012 si va determina o majorare cu 30% a capacitatii anuale de productie a Cesarom. Astfel, daca in acest an compania va produce 6,5 milioane de metri patrati de placi ceramice, in 2013 va ajunge la aproximativ 8,5 milioane de metri patrati.

Pe piata din Romania exista deja cerere pentru placi de gresie cu un grad ridicat de rezistenta la abraziune si la impact. Cesarom propune astfel consumatorilor gresia portelanata, cautata datorita caracteristicilor sale tehnice si recomandata spatiilor de trafic intens si pentru exterior”, a afirmat Eduard Macarescu, Director de Operatiuni al Cesarom.

Noua linie de productie va asigura, de asemenea, si cresterea portofoliului de produse Cesarom. Compania are astfel in plan productia de noi tipuri de placi ceramice diferite  ca dimensiune, dar si lansarea unor noi modele de placi ce se vor diferentia prin texturi si motive inedite. Noua linie de productie va asigura in plus si exploatarea la maximum a posibilitatilor cromatice.

Privind investitiile aferente anului in curs, Directorul de Operatiuni al companiei a subliniat ca acestea se vor ridica la un total de 4 milioane de euro. Aceasta suma este absorbita de modernizarea liniei de productie de placi ceramice decorative, dar si de imbunatatirea din punct de vedere tehnologic a intregii fabrici.

De asemenea, Cesarom va investi pana in 2013 si in infrastructura unitatii de productie de la Cluj Napoca. Astfel se va asigura, in continuare,  buna desfasurare a activitatii in cadrul fabricii si mentinerea standardului de calitate al produselor.

„Lansarea unei noi linii de productie si modernizarea celor deja existente va determina si cresterea cotei de piata a Cesarom de la 42% in acest an, la 45% pana in 2013”, a mai declarat Eduard Macarescu.

In ceea ce priveste exporturile companiei, acesta a afirmat ca, daca pentru anul in curs, compania are in plan mentinerea acestora la 5% din totalul cifrei de afaceri, in 2012 acestea se vor ridica la 7% din business-ul companiei.  

Pentru acest an Cesarom estimeaza mentinerea cifrei de afaceri la nivelul anului trecut, la aproximativ 38,5 milioane de euro, si cresterea cotei de piata la 42%, comparativ cu 38% in 2010. Referitor la piata locala de placi ceramice, compania preconizeaza ca aceasta va inregistra in 2011 un recul de 10%, similar celui din anul precedent.

Despre Cesarom

Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de peste 40 de ani. Compania a devenit, incepand cu 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).

O data cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca de produs Cesarom.

Related posts

Ce mâncăm după sesiunea de antrenamente fizice?

Adina Meyers

Berea, mai bună pentru tratarea durerilor decât paracetamolul

Adina Meyers

Tendințele modei la articole de decor și mobilier pentru casă în 2022

Adina Meyers