LifeStyle

4 sfaturi pentru crearea unui birou la domiciliu eficient și ergonomic

Nu știm însă cât timp de acum încolo vom face telemuncă. Așa că vă recomandăm să vă creați cele mai bune condiții. În special pentru sănătatea voastră. 

Pentru mulți muncitori a lucra de acasă a însemnat să vă plasați laptopul pe blatul din bucătărie sau să stați pe canapeaua de pluș pentru a lucra. 

Un birou de schimbare a fost tot ce aveai nevoie pentru a trece prin acest aranjament de lucru temporar. Cu toate acestea, pe măsură ce săptămânile s-au transformat în luni, probabil că începeți să vă dați seama că biroul dvs. temporar nu este atât de minunat pentru spate și pentru alte părți ale corpului. 

 

De ce este importantă ergonomia? 

Majoritatea oamenilor înțeleg că ergonomia are legătură cu „confortul” diferitelor lucruri. Dar conceptul înseamnă mai mult decât cum simte și arată un obiect. Ergonomia are un impact direct asupra sănătății  fizice și emoționale. 

Ergonomic înseamnă că, configurarea dvs. vă ajută corpul în mod corespunzător. Acest lucru poate duce la mai puține

  • dureri de gât și spate,
  • dureri de cap,
  • mai puțină încordare a ochilor
  • mai puțin risc de rănire repetată provocată de stres.

Oricare sau mai multe dintre acestea dintr-o configurație non-ergonomică pot duce la o încetinire a muncii. Ori la necesitatea de a-și lua mai mult timp liber/pauze. 

Un spațiu ergonomic vă va menține confortabil și vă va ajuta să creșteți productivitatea și bunăstarea generală. Când ne gândim la ergonomie, adesea ne retrogradăm ideile către

  • scaune confortabile,
  • dimensiuni adecvate ale biroului,
  • înălțimea ecranului

Deși aceste lucruri sunt importante, ceea ce se pierde în interacțiunea sau ergonomia stației noastre de lucru este bunăstarea noastră. 

Sfaturi pentru crearea unui birou la domiciliu eficient și ergonomic

 

Curăță și organizează spațiul de lucru  

Dezordinea afectează productivitatea. Oamenii de știință de la Princeton University Neuroscience Institute au descoperit că dezordinea / mizeria ne poate scurge resursele cognitive și reduce capacitatea de concentrare.  

Începeți prin a elimina excesul și clasificați fiecare zonă exact pentru ceea ce aveți nevoie. Acest lucru vă permite să înțelegeți tot ce aveți în spațiul de birou, astfel încât să puteți lua în mod clar decizii cu privire la ce să păstrați față de ceea ce ați dori să aruncați.  

 

Concentrați-vă pe postură 

Am auzit cu toții acel sfat atemporal de „a sta drept”. Dar ce legătură are asta cu munca acasă? O postură bună, indiferent dacă este în picioare sau așezat, vă ajută să vă centrați greutatea în mod corespunzător. 

O postură bună ar trebui să fie practicată în timp ce stai sau stai în picioare. Pentru o postură adecvată, nu uitați să păstrați:  

  • bărbia paralelă cu podeaua  
  • umerii chiar coloana vertebrală neutră  
  • solduri chiar genunchii chiar greutatea corporală distribuită uniform pe ambele picioare (în picioare) 
  • coapsele paralele și genunchii îndoiți la 90 de grade când stați așezați 

 

Reglați înălțimea biroului 

Când biroul dvs. este personalizat pentru dvs. în funcție de fluxul de lucru, veți observa un sentiment îmbunătățit de împlinire în munca pe care o faceți. 

 Înălțimea recomandată pentru birou pentru ședere este de 25 până la 27,5 inci, în funcție de înălțimea dvs. Coatele și axele ar trebui să se așeze drept pe desktop și pe cotierele scaunului, cu un unghi de 90 până la 110 grade la cot.  

Potrivit unui raport publicat de Harvard Health Publishing, „statul în picioare, mai degrabă decât așezat, poate reduce riscul de dureri de umăr și spate”. Conform celor de la The Spruce, dacă aveți de gând să folosiți un birou în picioare, utilizați și un covor anti-oboseală. Covoarele anti-oboseală reduc disconfortul la picioare, picioare și spate în timp ce stați în picioare pentru perioade lungi. 

Alegeți un scaun ergonomic 

„Dacă aveți un istoric al problemelor lombare, primul lucru pe care ați putea dori să-l faceți este să vă asigurați că scaunul de birou vă sprijină spatele inferior”, sugerează un specialist pentru sursa anterior menționată.  

Scaunul de birou ar trebui să vă împiedice să vă înclinați.

Când vă așezați, trageți tot spatele în scaun, astfel încât partea din spate să ajungă la spătar – spatele dvs. nu trebuie să fie la același nivel cu spătarul scaunului. Dacă există un decalaj între spate și scaun, aveți nevoie de sprijin lombar. Folosiți o pernă lombară pentru a completa zona respectivă. Dacă bugetul vă permite, treceți la un scaun de birou confortabil, care vă sprijină spatele. 

 

 

Related posts

Sony lanseaza VAIO Z – cel mai performant ultra-portabil, cu o greutate de sub 1,2 kg

Adina Meyers

Wienerberger.ro relansat intr-un nou format editorial

Adina Meyers

Harley-Davidson

Adina Meyers