Conform Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton, produsele de design, cu forme si texturi speciale, au devenit mai atractive pentru romani, vanzarile acestora reprezentand 10% din totalul produselor livrate de catre companie.
Cu toate ca cea mai mare parte a clientilor prefera produsele clasice, in ultima perioada numarul celor care cauta pavele deosebite atat din punct vedere coloristic, cat si al formei, a crescut semnificativ. Astfel, raportat la vanzarile companiei, 10% din totalul achizitiilor sunt reprezentate de produse de design, moderne, ce impresioneaza prin forme si texturi speciale.
„Pe plan local, produsele clasice conduc detasat in topul vanzarilor noastre, ocupand 60% din total, fiind urmate de pavelele cu forme clasice, dar divers colorate (30%). Asa cum ne asteptam, pe ultimul loc, insa cu o crestere vizibila, se remarca gamele de produse de design”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
De asemenea, reprezentantul companiei estimeza ca, odata cu introducerea gamelor Symmetrica Select si Symmetrica pentru Gradina, impreuna cu marirea capacitatii de productie din cadrul fabricii de la Cociu, vanzarile de produse de design se vor dubla pana la finalul anului viitor.
In ceea ce priveste destinatia produselor livrate, proiectele publice reprezinta in continuare cea mai mare parte a business-ului Symmetrica – 60%, fiind urmate indeaproape de proiectele private de unde se genereaza 30% din totalul vanzarilor. Nu in ultimul rand, 10% din vanzarile companiei provin din magazinele de bricolaj. In aceste locatii, produsele de design insumeaza 10 procente din vanzari.
In toate cele trei segmente, peste jumatate din produsele comandate sunt reprezentate de pavaj clasic, simplu, criteriile de baza ale achizitiilor fiind functionalitatea si pretul produselor.
„In cazul investitiilor publice, pretul este cel mai important criteriu, intrucat atribuirea contractelor se face in functie de cel mai mic cost, in speta, pavajul clasic, iar selectia produselor este realizata chiar de catre constructor. Clientii privati, in schimb, acorda o importanta mai mare calitatii si durabilitatii produselor, clasand costurile pe loc secund”, a explicat Sebastian Bobu.
In plus, mentioneza reprezentantul companiei, designul produselor este un alt element de care clientii rezidentiali tin cont. Astfel, indemnati fie de un arhitect, fie de simtul propriu creativ, romanii tind catre texturi moderne, in tonuri de gri sau antracit, iar in privinta formelor, cei mai curajosi opteaza pentru dale cu buline reflectorizante pentru orientare pe timp de noapte.