LifeStyle

Whirlpool Romania lanseaza prima campanie de CSR din piata de electrocasnice mari

„In perioada ianuarie – august 2013 piata de electrocasnice mari a inregistrat o crestere in termeni de valoare de aproximativ 4% si o scadere in termeni de volum de 7% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut”, a declarat Mioara Bolozan, Director Marketing Whirlpool Romania. „Aceste cifre ne indica o crestere a vanzarilor de produse medium-high, desi numarul de unitati a scazut. Consideram ca aceasta ilustreaza volumul real al cererii, care nu mai este influentat de promotii agresive si canalizat pe anumite segmente. Am invatat sa mizez pe nevoia autentica a clientului de a primi, pe langa un produs care indeplineste cerintele de baza, si ceva in plus. Piata romaneasca a avut intotdeauna un apetit ridicat pentru inovatie, iar acest lucru va fi din ce in ce mai vizibil. In plus Whirlpool isi doreste sa imbine aceste obiective comerciale, ale timpului prezent, cu obiectivele pe termen lung ale brandului, lansand prima campanie de CSR la nivel national din industria de electrocasnice”, a explicat Mioara Bolozan.

Categoriile care au contribuit la aceste cresteri valorice sunt atat produsele cu penetrare mai scazuta comparativ cu tarile europene – precum masinile de spalat vase si uscatoarele, acum in crestere – precum si masinile de spalat vase sau combinele frigorifice cu mai multe beneficii, din categoria medium-high. De asemenea, vanzarile de electrocasnice incorporabile inregistreaza o evolutie buna. Se remarca o crestere a vanzarilor de masini de spalat cu capacitate mai mare de incarcare, de 6 si 7 kg, care inlocuiesc treptat masinile cu capacitate de 5 kg. Astfel, pretul mediu de achizitie creste cu aproximativ 100 lei. Aceste modificari in comportamentul consumatorului genereaza o crestere valorica a pietei MDA (electrocasnice mari), piata care in 2012 a fost cea mai afectata de scaderea consumului.

„Copiii inscrisi in programul A doua sansa au nevoie de un sprijin important din partea noastra pentru ca, in general, situatiile lor sunt foarte dificile, fie pentru ca nu s-au integrat in mediul scolar, fie pentru ca situatia materiala nu le-a permis sa mearga la scoala. Prin aceasta campanie investim in educatia lor si putem avea un impact real si cu ajutorul consumatorilor, care vor primi si ei ceva in schimbul unei fapte bune. In final, toata lumea are de castigat!”,  a declarat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Organizatia Salvati Copiii.

“Acest  principiu de dar din dar se face rai a fost inteles si asumat de mediul de business tot mai mult in ultimii ani, mai cu seama ca cifrele au aratat ca profitul se masoara si in cifre, dar si in bucuria copiilor. Am ales un program de educatie, prin care copiii mai mici sau mai mari, care nu au avut acces la scoala la timpul potrivit, pot recupera din timpul pierdut si pot invata, la orice varsta. Programul A doua sansa, dezvoltat de Salvati Copiii, are deja rezultate frumoase cu mii de participanti”, a declarat Mioara Bolozan.

621 de cursanti au fost inclusi in programul A doua sansa in anul scolar 2012-2013, in cadrul centrelor educationale Salvati Copiii, puse la dispozitie in 37 de scoli care se afla in parteneriat cu organizatia, in toata tara. Centrele educationale Salvati Copiii le ofera participantilor din programul   A doua sansa si o gustare pe zi.

Contextul din Romania

Romania se afla pe locul 5 in Europa in topul statelor cu cel mai mare abandon scolar, dupa Malta, Spania, Portugalia si Italia. In 2011 peste 400.000 de copii cu varsta cuprinsa intre 7 si 17 ani nu erau inscrisi in nicio forma de invatamant.

In Romania exista peste 240.000 de persoane analfabete, de doua ori mai putine decat la recensamantul din 2002, fapt care atesta succesul campaniilor derulate de organizatiile non profit. 

Suma minima donata de Whirlpool Romania, in valoare de 20.000 euro, va asigura 6 luni de studiu si o masa calda pe zi pentru cel putin o suta de copii din Bucuresti, Constanta, Iasi, Targoviste si Timisoara. Suma finala va fi influentata de numarul de unitati vandute, astfel ca reprezentantii Whirlpool se asteapta ca valoarea donatiei sa fie semnificativ mai mare decat suma minima garantata.

Cel mai mic pret al unui produs Whirlpool din campania “Mutumim, tu faci diferenta” este de 1450 lei (masina de spalat AWOC 51000), iar cel mai scump produs este in valoare de 3650 lei (uscatorul AZA 999). Campania se adreseaza consumatorilor de electrocasnice din segmentul medium-high, un public educat si implicat, care constientizeaza importanta educatiei si a investitiei in generatiile viitoare. Campania Multumim, tu faci diferenta! se desfasoara in perioada 4 octombrie – 20 decembrie 2013 si va fi implementata in parteneriat cu retailerii de electroIT, utilizand mecanisme co-branded.

 

 

 

 

 

Related posts

Rocăria, un plus de valoare pe care o poţi aduce grădinii

Adina Meyers

Targ de Craciun la kika

Adina Meyers

Cea mai scumpa opera de arta romaneasca intra in expunere publica

Adina Meyers