450 de studenti din domeniul ingineriei instalatiilor au beneficiat de suport in dezvoltarea abilitatilor profesionale in urma desfașurarii proiectului „Practica pentru cariera ta! TECAR” cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara nr. 2: Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii, Domeniul major de interventie 2.1: Tranzitia de la scoala la viata activa. Obiectivul proiectului a constat in facilitarea tranzitiei de la școala la viata activa si integrarii cu succes pe piata muncii. Durata proiectului a fost de 18 luni și s-a desfașurat in perioada aprilie 2014-octombrie 2015.
Proiectul TECAR a avut drept obiectiv principal dezvoltarea abilitatilor profesionale pentru 425 de studenti din domeniul ingineriei instalatiilor, in vederea integrarii cu succes pe piata muncii. Obiectivul principal a fost depașit, fiind incluși in proiect 450 de studenti. Obiectivele specifice ale proiectului au fost: cresterea nivelului de informare privind situatia pietei muncii din Romania si a posibilitatii de a accesa servicii specializate de orientare si consiliere profesionala pentru publicul vizat. De asemenea, unul dintre cele mai importante obiective ale proiectului a constat in generarea unui cadru optim pentru dezvoltarea abilitatilor practice in domeniul instalatiilor pentru cei 450 de studenti din invatamantul superior.
In contextul sistemului educational prezent, in care 80% dintre absolventii de facultati din Romania lucreaza in alt domeniu decat cel al studiilor realizate, nevoia dezvoltarii unor sesiuni practice, precum si a unor cursuri de indrumare in cariera a devenit tot mai stringent. Prezentul proiect și-a propus sa aduca o solutie acestei probleme, imbinand elemente de teorie cu sedintele de practica sub indrumarea atenta a specialiștilor din domeniu.
Proiectul a fost dedicat studentilor de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti respectiv Facultatea de Inginerie a Instalatiilor Bucuresti, iar publicul tinta a fost reprezentat de 450 de studenti, din anii I, al II-lea și al III-lea. Studentii au avut posibilitatea sa aplice notiunile teoretice acumulate, capatand aptitudini si competente ce ii vor ajuta in viitor sa isi gaseasca un loc de munca.
„In calitate de student la Facultatea de Inginerie a Instalatiilor, am fost de multe ori dezamagit de optiunile limitate pe care le aveam in ceea ce privește locurile de munca disponibile. Acum, in urma implicarii mele in proiectul TECAR, pot spune ca sunt mai increzator. Am inteles nu doar cat de important este sa dobandesc cunoștintele de baza din domeniu, dar și cum anume functioneaza procesele de recrutare din companii și, deci, care sunt mijloacele prin care ma pot diferentia de ceilalti atunci cand vine vorba despre a obtine un loc de munca. Cel mai mult m-au ajutat sesiunile de consiliere profesionala din cadrul Proiectului TECAR.” a declarat Matei-Petru Georgescu, beneficiar al proiectului și student in anul 2.
Indicatori numerici ai proiectului
– Toti cei 450 de studenti implicati in cadrul proiectului au fost sprijiniti sa se integreze pe piata muncii dupa finalizarea studiilor și au beneficiat de consiliere in cariera
– 410 dintre studentii care au beneficiat de consiliere si orientare profesionala continua studiile
– 7 dintre studentii sprijiniti in tranzitia de la scoala la viata activa au obtinut un loc de munca
Principalele activitati ale proiectului au fost reprezentate de:
1. Programul de practica cu durata de 15 zile
2. Sesiuni si Workshop-uri de orientare si consiliere profesionala
Programul de practica a fost alcatuit din: activitati in laborator, vizite in santiere, vizite la proiectantii de instalatii, activitati practice diverse la firme din domeniul instalatiilor, cunoasterea activitatii comerciale dintr-un magazin: fluxul de activitati, standardele, modalitatile și cerintele de lucru, discutii cu profesionisti in domeniul instalatiilor si contact direct cu cerintele unor job-uri din: Vanzari, Ofertare tehnica, Productie, Service.
Sesiunile de orientare si consiliere profesionala au acoperit o gama larga de activitati, precum: identificarea profilului psihologic al studentilor pentru alegerea vocationala optima, informari periodice despre piata locurilor de munca, workshop-uri de consiliere in realizarea unui CV și metode de adaptare rapida la stilul unei organizatii.
„Ma bucur ca am reușit sa le oferim studentilor beneficiari tot suportul de care au nevoie, atat pe cel teoretic, cat și pe cel practic in efortul de a dobandi abilitati reale in domeniul pe care il studiaza. Sper ca Proiectul TECAR este doar unul dintr-o serie de actiuni menite sa-i indrume pe studentii de la Facultatile de Inginerie a Instalatiilor catre urmarea unui loc de munca potrivit studiilor pe care le urmeaza.”, a declarat Dl Valentin Beștea, Director Resurse Umane in cadrul Romstal.
Proiectul a fost realizat de Romstal Imex SRL in parteneriat cu Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti prin Facultatea de Inginerie a Instalatiilor Bucuresti și Dekon Business
Solutions SRL.
Activitatea celor 3 parteneri s-a completat in proiect, asigurandu-se o legatura intre mediul universitar, angajator si specialistii care pot facilita accesul studentilor pe piata muncii.
Fiecare dintre parteneri a asigurat expertiza, resurse umane si materiale pentru desfasurarea proiectului.