Potrivit Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline, proiectele hoteliere au generat, in ultimul an, aproximativ 30% din business-ul pe piata locala, restul fiind atribuit livrarilor catre centre comerciale si cladiri de birouri.
Daca in perioada 2010-2014 s-a simtit o stagnare pe segmentul hotelier, dezmortirea bugetelor alocate pentru amenajarea bailor din unitatile de cazare din tara s-a remarcat in business-ul companiei din acest an, proiectele din acest segment insumand 30% din cifra de afaceri realizata pe plan local, la egalitate cu valoarea produselor livrate catre mall-uri.
Pe de alta parte, cea mai mare parte a business-ului local – 40% – se datoreaza vanzarilor provenite din reteaua de retail.
„Cea mai mare provocare din ultimii ani este lipsa unui echilibru in alocarea bugetelor pentru hotelurile de 3-5 stele, in special cele din zona litoralului romanesc, unde reprezentantii investesc sume considerabile pentru fatade si receptii, in timp ce interiorul si, mai ales, baile sunt lasate pe plan secund si dotate cu un buget insuficient”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv al Kuma Romania.
Potrivit afirmatiilor sale, cativa hotelieri din Romania au inteles ca asa nu se mai poate si au realizat cat de important este confortul oferit clientului in camera proprie. In plus, amenajarea unei bai la standarde inalte poate aduce o stea in plus unui hotel, iar, in viziunea Cameliei Olesen, si autoritatile ar trebui sa sustina acest demers.
Potrivit afirmatiei sale, in acest moment business-ul companiei este format 80% din exporturi si 20% din vanzari pe plan local.
Cele mai importante proiecte ale anului
In decursul ultimului an, Kuma a livrat catre hotelurile din Romania lavoare pentru bai, cele mai ample proiecte fiind reprezentante de Hotelul Riviera din statiunea Mamaia si Hotelul Turquoise din Venus. Cantitatea de lavoare custom-made comandate a ajuns la 400 bucati, acestea fiind necesare atat pentru baile camerelor, cat si pentru cele publice.
„In ambele cazuri, cea mai importanta cerinta a vizat schimbarea completa a punctului central din bai, motiv pentru care am apelat la modele de lavoare personalizate, capabile sa eficientizeze spatiile inguste disponibile”, a completat reprezentanta companiei.
De asemenea, potrivit Cameliei Olesen, cerintele reprezentantilor hotelieri au vizat si gradul inalt de personalizare a produselor atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si al materialelor si culorilor.
„Nu in ultimul rand, in decizia finala, hotelierii au consultat declaratiile de performanta ale produselor conform standardelor internationale precum si portofoliul impresionant de lucrari asemanatoare”, a subliniat Camelia Olesen.
Astfel, tinand cont de amplasarea locatiilor si de specificul acestora, specialistii Kuma au realizat lavoare moderne, in culori deosebite – Azur si Pearl White – care sa coincida cu nivelul de calitate si standardale impuse de ambele hoteluri.