Fara nici o urma de indoiala sa lucrezi de acasa poate reprezenta ceva extraordinar. Iti poti face propriul tau program, iti poti lua liber atunci cand vrei, pleci in vacanta cand stabilesti tu fara a mai fi nevoit sa ii ceri voie sefului tau si multe alte avantaje asemenatoare. Asta este partea frumoasa a unei activitati pe care o poti desfasura si de acasa, deoarece exista si destule parti mai putin atractive.
Atunci cand lucrezi de acasa este destul de usor sa cazi prada procrastinarii, sa lasi proiectele de pe o zi pe alta sau sa te apuci de ele fix cu o zi inainte de termen. Daca nu stii cum sa te organizezi sau cum sa iti amenajezi spatiul de lucru productivitatea ta va avea de suferit. Din fericire exista cateva trucuri la care si tu poti apela astfel incat sa iti maresti productivitatea atunci cand lucrezi de acasa, iar despre ele vom discuta mai multe in randurile urmatoare.
Nu de putine ori performantele pe care noi le avem depind foarte mult de modul in care este amenajat si organizat spatiul de lucru. Incepand de la culori, si terminand cu prezenta anumitor elemente de decor, totul isi poate pune amprenta asupra energiei si motivatiei noastre.
Primul pas pe care tu trebuie sa il faci este sa te hotarasti asupra unei zone din casa pe care o vei folosi doar pentru activitatile legate de lucru. Procedand astfel o sa ai o delimitare clara intre spatiul in care tu trebuie sa fii productiv si cel dedicat activitatilor personale, de relaxare. Creierul va asocia zona respectiva cu munca, deci va lua altfel deciziile si va incepe sa dozeze intr-un cu totul alt mod energia.
Un al doilea pas care trebuie luat este legat de prezenta luminii naturale in incapere. Mai exact, ea trebuie sa fie din abundenta. In acest fel vom avea mult mai multa energie si chef de lucru, iar creativitatea noastra va fi si ea la cote inalte. Evident, lumina naturala nu va fi mereu suficienta, deci trebuie sa stim sa apelam la lumina artificiala pentru a crea ambianta potrivita.
Alege un birou de calitate, de dimensiuni suficient de mari pentru toate lucrurile de care tu ai nevoie, alaturi de un scaun care sa fie confortabil si capabil sa sustina in mod corect spatele nostru (in acest fel vom evita aparitia durerilor de spate si a celor de gat).
Evident, toate acestea nu sunt de ajuns daca nu ne folosim din plin si de uneltele potrivite. Tool-urile de organizare pe care le folosim ne pot ajuta foarte mult sau, din contra, ne pot sabota. Incearca mai multe aplicatii pentru a vedea care sunt cele care ti se potrivesc cel mai bine (poti incepe cu Trello sau Evernote). Este absolut necesar sa ai o lista cu activitati si proiecte, deoarece in acest fel vei stii exact ce ai de facut si nu te vei abate spre activitatile care nu necesita mult atentie din partea ta.