LifeStyle

Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, expozitie pop-up dedicata creativilor

Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs – editia 2017 in cifre: 87 de designeri si creatori de produs participanti, peste 36 parteneri media, peste  2.500 de vizitatori, un parteneriat privat – public intre Asociatia Atelierul de Creatie (www.revista-atelierul.ro) si Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, un finatator, doua formatii live si un DJ.

Pentru o noapte, somnul a fost inlocuit cu o expozitie pop-up cu noile colectii de autor ale designerilor si creatorilor de produs romani si din strainatate care au si povestit publicului interesat totul despre produsele lor. Am spart bariera  designer – creatie – public si i-am adus pe toti,  pentru o noapte, in aceeasi incapere, intr-un spatiu de networking creativ. Iar curatoarea – arhitecta Cristiana Zgripcea a creat un traseu coerent si clar al expozitiei, astfel incat fiecare lucrare si autor sa fie prezentati cat mai bine.

Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, editia 2017 ne-a demonstrat inca o data ca locul produselor de autor este si trebuie sa fie in spatiile de consum de cultura. Aceasta a sasea editie a Noptii albe a creatorilor si designerilor de produs a fost dedicata traditiei culturale romanesti si a multelor cai de a o adapta la contemporan, iar produsele pe care le-am selectat s-au potrivit perfect conceptului propus. Traditia romaneasca este un motiv definitoriu pentru industria culturala si creativa romaneasca, iar designerii si creatorii de produs marseaza pe acest aspect in statement-urile lor artistice.

 La aceasta editie am propus pentru prima data in cadrul proiectului, un parteneriat privat nonprofit – public universitar, organizatorii, Asociatia Atelierul de Creatie au transformat astfel sala de expozitie a Universitatii de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu intr-un spatiu de prezentare a celor mai noi produse de autor create in Romania.

Mihaela Ion, directoarea de proiect a Noptii albe a creatorilor si designerilor de produs, afirma “Expozantii selectati de catre echipa Atelierul, si prezenti exclusiv in sala de expozitie au prezentat o alta fateta a designului de produs, si anume produse care vorbesc de la sine. Prin proiectul Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs 2017, am adus sub aceeasi cupola 2 fatete ale industriilor creative romanesti, una academica si una privata, fiecare cu reguli proprii, uneori greu de intrepatruns si asimilat. Dorim ca la urmatoarele editii sa ducem mai departe parteneriatul privat  – public, in incercarea de a educa si prezenta publicului avizat, 2 lumi diferite dar poate la fel de creative dupa dogmele lor, 2 lumi care pot invata unele de la altele cum sa realizeze produse si idei creative competitive la nivel international. Pentru 7 ore, foaierul UAUIM nu a mai fost doar un hol, a devenit un spatiu de consum de cultura alternativa.

Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs pune, o data pe an, la dispozitia publicului, un spatiu de dialog, de experiment artistic si de interactiune cu creatorii de produse, de continut si de idei. Evenimentul are o dubla misiune – cea de a educa publicul in directia designului de produs contemporan romanesc, la fel de unic si de valoros ca arta de circulatie internationala, dar si de a clarifica statutul si valoarea unui obiect de arta pentru fiecare dintre noi. Gabi Toma, ilustratoare si participanta la Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs, 2017, afirma: “Anul acesta Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs a reunit o serie de creatori talentati, cu proiecte foarte frumoase. Mi-a placut varietatea ideilor si faptul ca fiecare a adus un proiect nou, prezentat in premiera. Aceasta este una din putinele expozitii in care vizitatorii pot atinge si studia indeaproape exponatele si pot sa discute si sa ofere feedback direct creatorilor”.

Proiectul Noaptea alba a creatorilor si designerilor de produs este realizat de echipa Asociatiei Atelierul de Creatie (www.revista-atelierul.ro), organizatie non-profit ce sustine prin toate proiectele sale, de sapte ani, abordarile alternative de prezentare a industriilor creative in spatii noi de consum de cultura. Inca de la infiintare, din 2011, contribuie la construirea si dezvoltarea comunitatii designerilor si creatorilor de produse la nivel international

#blanchenuit

Un proiect organizat de Asociatia Atelierul de Creatie in parteneriat cu Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu.

Proiect cultural co-finantat de Ministerul Culturii si Identitatii Nationale

Fotograf: Daniela Lazar

Parteneri strategici: Soldigo, The Fresh, En Rose, Domeniile Cainari, Aqua Carpatica, Ballantines, Urban Monkey

Parteneri media: Romania Libera, Iqads/Smark, Bucharest City App, Zile si Nopti, 100 de locuri din Bucuresti, bucuresteni.ro, Revista Mobila, Radio Romania Cultural, Agerpres, Artindex, The Trends, inoras.ro, Modernism, Iqool, Assamblage, Carturesti, Cooperativa Urbana, Cotofana Urbana, Bookblog, acasa.ro, Kudika, Garbo, Feeder, Urban, MagMob, Revista din Lemn, Ceasca de Cultura, Casa mea, Wall Street, PRWave, Artivist, Fundatia Calea Victoriei.

Partener special: APMR 

Related posts

5 tipuri de pantofi sport care sunt la moda in 2020

Adina Meyers

VELUX lanseaza mansarda in culori

Adina Meyers

Designerul Hamid Nicola Katrib lanseaza o noua platforma de comunicare

Adina Meyers