„Pentru acest an avem in plan exportul a aproximativ 30% din productia locala de vata minerala de sticla pe pietele din regiune, precum Ungaria, Bulgaria, Moldova sau Serbia. In ceea ce priveste vata minerala bazaltica, cererea de pe piata locala absoarbe intregul volum produs”, a declarat Filipe Ramos, Directorul General al Diviziei Isover din cadrul Saint-Gobain Construction Products.

Potrivit afirmatiilor sale, compania detine doua linii de productie pentru vata minerala de sticla si cea bazaltica. Unitatea de productie localizata in Ploiesti este amplasata pe un teren de aproximativ 130.000 de metri patrati si a absorbit o investitie totala de 35 de milioane de euro.

Dincolo de vata minerala, Isover comercializeaza pe piata locala si alte materiale, cum ar fi sistemul format din membrane climatice inteligente si accesoriile aferente, sisteme pentru etanseizare si protectie impotriva umiditatii.

Piata locala de profil, scadere cu peste 30% in perioada de criza

In ceea ce priveste piata locala de materiale pentru izolatii, estimarile Isover arata ca, incepând cu 2008 si pâna in prezent, aceasta a raportat o scadere cu peste 30%.

„Evolutia pietei de materiale pentru izolatii este strâns legata de evolutia pietei de constructii in general. Astfel, in ceea ce priveste proiectele rezidentiale, numarul autorizatiilor de constructie continua sa scada, dar mai puțin decât in perioada 2008 – 2011. Evolutia constructiilor nerezidentiale este, de asemenea, influentata de nivelul investitiilor per ansamblu in economia româneasca, care este extrem de scazut”, a spus Filipe Ramos. Acesta a mai adaugat ca abia in 2014 piata ar putea raporta o stabilizare.

In plus, reprezentantul companiei a afirmat ca si pe segmentul materialelor de izolatii tehnice s-a raportat o scadere a cererii, deoarece lipsa investitiilor a determinat stoparea unor proiecte majore.

 Masuri pentru redresarea pietei locale

Directorul General al Diviziei Isover din cadrul Saint-Gobain Construction Products a afirmat ca exista o serie de factori ce pot contribui la redresarea pietei locale de materiale pentru izolatii, cât si a celei de constructii.

„In primul rând, o astfel de redresare depinde de imbunatatirea climatului economic, atât in România, cât si la nivel mondial, intrucât acest segment depinde de accesul la surse de finantare. In al doilea rând, este evident ca piata din tara noastra poate fi impulsionata de adoptarea unor programe ambitioase de reabilitare termica a cladirilor, precum si de impunerea unor standarde ridicate de eficienta energetica pentru constructiile noi. De asemenea, este important ca toate reglementarile in vigoare sa fie respectate, iar acest lucru este posibil printr-un sistem de control bine pus la punct. Toate aceste masuri ar trebui sustinute la nivel central”, a declarat Filipe Ramos.

Un alt factor ce ar putea duce la impulsionarea pietei este educarea consumatorilor pentru a intelege beneficiile pe termen lung ale eficientei energetice: o izolatie de calitate, cu solutii corespunzatoare, reprezinta de fapt o investitie care aduce atât confort, cât si reducerea cheltuielilor pentru incalzire / ventilare. Aceste economii vor deveni si mai semnificative in contextul scumpirilor preconizate la gaze si electricitate. 

Related posts

Semnele unui senzor de apă caldă defect și cum să le identifici

Adina Meyers

Tigla ceramica – un cumul de avantaje

Adina Meyers

Casa viitorului va fi domul monolitic?

Adina Meyers