Home LifeStyle

Greva actorilor ar putea distruge moda pe covorul roșu

Chiar înainte de greva actorilor SAG -AFTRA, președintele acestora a participat la prezentarea de modă a Dolce & Gabbana, scriu jurnaliștii de la The Telegraph.

Cu câteva zile înainte ca greva actorilor SAG-AFTRA să înceapă la Hollywood pe 14 iulie, președintele acesteia, actrița Fran Drescher, a demonstrat cum poate continua viața membrilor care, ca ea, lucrează în film, dar reprezintă și unele dintre cele mai bune mărci de modă de lux din lume.

Actrița, care a interpretat personajul principal în sitcomul The Nanny din anii 1990, a plecat din Los Angeles în Puglia, Italia, unde a participat la prezentarea de modă Alta Moda 2023 de la Dolce & Gabbana.

Evadarea de weekend a invocat furia multor membri ai SAG, care s-au plâns de acțiunea neadecvată a acesteia.

Cum a putut fi fotografiată într-o rochie neagră din satin Dolce & Gabbana – și flancată de o Kim Kardashian cu bijuterii?

Ei se pregăteau să mânuiască pancarte în afara sediului studiourilor de film cu care erau pe cale să intre în război pentru compensarea taxelor și utilizarea inteligenței artificiale generative (AI) în realizarea filmelor, printre o serie de alte probleme importante.

Cu toate acestea, sindicatul a susținut-o pe șefa lor plină de farmec, declarând că prezența lui Drescher la spectacolul anual de haute couture italian i-a onorat „munca de reprezentare”.

Potrivit revistei comerciale din industria filmului The Hollywood Reporter, greva actorilor „a impus o oprire completă a muncii în timpul grevei”, ceea ce înseamnă că membrii SAG-AFTRA nu pot apărea în emisiuni de televiziune sau filme pentru „studiouri sau streameri importante”.

Promovarea „proiectelor finalizate” este, de asemenea, interzisă la premiere, precum și la viitoarele festivaluri de film de la Veneția și Toronto, unde, de zeci de ani, covorul roșu a funcționat ca un podium alternativ la cele găsite în principalele capitale ale stilului mondial. Totuși, promovarea ofertelor de modă și frumusețe este scutită de regulile grevei, așa că iconicii modei de la Hollywood se descurcă bine cu asta.

La trei zile după grevă, de exemplu, Gwyneth Paltrow a introdus un nou produs de frumusețe a mărcii sale Goop, făcând echipă cu Gucci pentru a găzdui o cină pe terenul casei ei din Hampton, pentru a prezenta colecția de vară a mărcii. La două nopți după începerea grevei, Natasha Lyonne și Storm Reid s-au alăturat altor celebrități la modă pentru o avanpremieră a unui spectacol de dans avangardist organizat în Santa Monica de Hermès.

„Miu Miu a avut un eveniment la Malibu săptămâna trecută și, cu două zile înainte de grevă, Coach a avut un eveniment cu Kirsten Dunst”, explică Chris Gardner, care, în calitate de editorialist „Rambling Reporter” de la Hollywood Reporter, își câștigă existența urmărind celebrități.

Kirsten Dunst pentru Miu Miu

„Încă mai sunt evenimente. Pur și simplu nu sunt evenimente mari, pline de covor roșu, cu o linie de presă plină de actori care vorbesc despre proiectele lor.”

Greva ar putea dura încă șase luni. Este, de asemenea, istorică, deoarece coincide cu o grevă Writers Guild of America, care a început pe 2 mai.

Dar sentimentul inițial – că întreruperea covorului roșu s-ar putea dovedi la fel de dezastruoasă pentru modă precum este greva pentru economia SUA (începând cu această săptămână, experții prevăd o lovitură colosală de 4  miliarde de dolari) – se schimbă de la amenințător la optimist. „Părerea mea este că există o mare oportunitate pentru brandurile de modă și de lux în timpul grevei”, spune Imran Amed, fondatorul și CEO-ul Business of Fashion.

„Mulți dintre actori caută să rămână ocupați respectând limitele grevei. Pentru cei mai mulți dintre ei, prezentările și campaniile mărcilor sunt bune – și, deși ar putea exista mai puține covoare roșii care promovează filme noi, vor exista o mulțime de oportunități pentru branduri de a colabora cu talentul în timpul lunii modei [care începe pe 7 septembrie la New York. ] Mă aștept la un sezon de săptămâna modei foarte intens la Hollywood, în special pentru brandurile mari care au puterea și bugetele pentru a atrage talente de top.”

Boothe Moore, editorul executiv al revistei Women’s Wear Daily, de pe Coasta de Vest, este de acord, citând viitoarea apariție a Angelinei Jolie în timpul Săptămânii Modei de la Paris (care se desfășoară din 25 septembrie), pentru a debuta o colecție capsulă pe care a produs-o pentru noul ei brand de modă sustenabilă, Atelier Jolie. Cu producția în cădere liberă, „Hollywood are nevoie de bani de marcă de lux”, afirmă Moore.

Pharrell Williams pentru Louis Vuitton

Statutul de mare succes al blockbusterului lui Pharrell Williams la Paris, debutul în iunie ca director de creație al articolelor de îmbrăcăminte pentru bărbați Louis Vuitton – care a văzut o procesiune de modele etalând 70 de look-uri de-a lungul podiumului din Pont Neuf, Paris, acompaniați de o orchestră și de un cor gospel, precum și de un concert la sfârșit cu Jay-Z în rolurile principale – este un exemplu al unui nou stil de „mega afacere comercială” pe care agenții încearcă să-l atingă pentru talentul lor de top chiar acum, potrivit lui Moore.

„Acest tip de parteneriat este mai important ca niciodată și va progresa”, prezice ea, arătând spre „discuții avansate” despre care se spune că CEO-ul Kering, François-Henri Pinault, le va conduce cu Creative Arts Agency (CAA).

După începutul noului mileniu, divizia comercială a agenției de talente de la Hollywood a negociat oferte care au transformat covorul roșu într-un teren de urmărire pentru mărcile de lux care vizează celebrități pentru ambasadorii mărcilor. Nicole Kidman este cea care a schimbat curentul.

După apariții succesive fără cusur pe covorul roșu al Oscarurilor la sfârșitul anilor 1990, ea a obținut un contract despre 3 milioane de dolari pentru a juca în prima ei reclamă Chanel No5. Regizat de Baz Luhrmann, bugetul a fost estimat la 42 de milioane de dolari și de când a fost difuzat în 2004, vedetele de la Hollywood au strălucit mai mult decât modelele care se bucură de oferte profitabile reprezentând tot felul de produse de lux.

Acestea subvenționează salariile adesea mizerabile pe care le câștigă făcând stilul filmelor indie și de artă care generează de obicei piese de festival și nominalizări la premii.

Pe măsură ce festivalurile de film se desfășoară în septembrie – minus celebritățile îngrijite și îmbrăcate de Chanel, Dior și Gucci – Merle Ginsberg, editor și editorialist veteran în stil Los Angeles, afirmă ce se va întâmpla în curând: „Atleti, influenți, muzicieni și modele cu rețelele de socializare influența va atrage mai multă atenție.

Dar asta va fi temporar. Apetitul oamenilor pentru ca Margot Robbie, Anya Taylor-Joy și Jennifer Lawrence să poarte haine de designer este prea mare. Gândește-te înapoi la pandemie.

Toți au apărut pe Instagram purtând haine de designer și au obținut o mulțime de hituri. Chiar dacă nu a existat un covor roșu, a existat un covor roșu.”

Luca Solca, analist senior de cercetare, bunuri de lux la nivel mondial, la AB Bernstein, respinge afirmația că veniturile mărcilor de lux vor avea de suferit foarte mult pe măsură ce covoarele roșii rămân în stand by.

Covorul roșu este un „format de comunicare și publicitate din trecut – precum revistele lucioase sau săptămâna tradițională a modei”, observă el.

„Mărcile de lux au îmbrățișat multe alte formate de comunicare și promovare pentru a atrage atenția. Acest lucru nu înseamnă că [covorul roșu] nu este important – dar bătălia pentru relevanță se duce și în altă parte.”


Cu toate acestea, oprirea bruscă a muncii pentru stiliști, make-up artiști și frizerii care se chinuie în culisele covorului roșu trimite unde de șoc în comunitatea modei de la Hollywood și trezește temeri că o lipsă susținută de venituri ar putea duce la felul de disperare provocat de Greva WGA de cinci luni din 1988.

Pe atunci, „Hollywoodul a devenit un oraș fantomă virtual”, a raportat WWD. „Oamenii de coafură și machiaj au ajuns să locuiască în mașinile lor ceva timp”, a explicat Patty Bunch, care a fost șef al departamentului de machiaj pentru sitcomul Will & Grace.

Spre deosebire de membrii WGA, care sunt sprijiniți de un Fond de grevă – care poate oferi asistență financiară membrilor – nu există o plasă de siguranță pentru creatorii de modă, deoarece afacerea lor nu este sindicalizată.

Cu toate acestea, stiliștii de frunte sunt deschisi în sprijinul lor pentru grevă și împărtășesc frustrările picheterilor SAG-AFTRA și WGA cu privire la despăgubiri neloiale.

Membrii SAG-AFTRA la Conferința de presă SAG-AFTRA din Los Angeles


În timp ce vogue.com a remarcat recent că „Netflix a redus tarifele de styling la aproximativ 750 USD de la… 1.500 USD pe zi”, se știe că tariful actual este mai degrabă ca 500 USD și insuficient, având în vedere sarcina de a îmbrăca o vedetă care poate câștiga milioane dintr-un acord de susținere a unei mărci de lux.

„500$? Adică, asta abia acoperă un asistent”, spune Alexandra Mandelkorn, a căror clienți o includ pe Rachel Brosnahan, Katy Perry și Janelle Monáe.

„De ani de zile am plătit în esență pentru a lucra pentru aceste studiouri. Propria mea frustrare creștea cu adevărat. Cred că greva va ajunge să fie benefică tuturor.”

Stilistul – care a modernizat glamourul covorului roșu creând look-uri îndrăznețe pentru vedete, inclusiv câștigătoarea Oscar Lupita Nyong’o – vorbește cu mare autoritate.

Deși Erlanger a îmbrăcat o listă amețitoare de nume de top, inclusiv Amal Clooney, Meryl Streep și Jared Leto, pandemia a determinat-o să-și diversifice afacerea pentru a include stilul de mireasă și, de asemenea, să se înscrie în programul Executive MBA de la Harvard, pe care îl are la jumătatea drumului.

„Când am intrat în această linie de lucru, a fost o perioadă foarte, foarte diferită și am văzut declinul său”, dezvăluie ea. „Greva trebuie să aibă loc. De fapt, stăteam lângă Fran Drescher la spectacolul Dolce & Gabbana și i-am spus, sper că această grevă se va întâmpla. Nu pentru că aș vrea să se întâmple, pentru că va provoca atât de multă durere și dureri de inimă atâtor oameni. Dar dacă nu se întâmplă, nimic nu se va schimba.”

Related posts

Cum să aveţi pereţi cu personalitate

Adina Meyers

Siniat Romania sprijina montatorii de gips-carton si lanseaza o platforma online dedicata

Adina Meyers

Catalogul IKEA 2020 este aici! Aruncă o privire peste soluțiile recomandate pentru un nou început!

Adina Meyers