Aceste schimbari sunt menite sa faciliteze transmiterea catre piete a unor solutii inovatoare si relevante.
Punctul cel mai important in strategia Electrolux este de a dezvolta in continuare solutii inovative si atent gandite, bazate pe insight-uri venite din partea consumatorilor. Avandu-l pe Marzano in functia de Chief Design Officer, Electrolux dispune de structura formala pentru dezvoltarea produselor sale, numita si Triunghiul Inovatiei (Innovation Triangle). Triunghiul Inovatiei are rolul de a determina echipa de R&D, marketing si design sa functioneze in sinergie in timpul procesului de creatie, cu o focalizare clara asupra clientilor si consumatorilor. Acest lucru va facilita transmiterea mai rapida a solutilor inovative si relevante catre piata.
“Stefano Marzano este una dintre personalitatile cele mai importante din industrie, iar eu sunt in acelasi timp mandru si incantat sa il am in echipa mea. Faptul ca Electrolux a numit pentru prima oara in intreaga istorie a grupului un Chief Design Officer dovedeste prioritatea pe care compania o acorda designului, ca pilon de baza al inovatiei, alaturi de R&D si marketing. Electrolux a evoluat foarte mult, de la o companie concentrata asupra productiei catre una centrata pe insight-urile venite de la consumatori. Experienta domnului Marzano si creativitatea sa vor contribui la o continuare fireasca a acestei evolutii”, a declarat Keith McLoughlin, presedinte si CEO Electrolux.
Nascut in 1950, Stefano Marzano a avut o cariera lunga la Royal Philips Electronics, lucrand in ultimii 20 de ani ca Chief Design Officer. Pana in 1998 a fost profesor la Academia Domus din Milano. Intre 1999–2001 a fost profesor lector la Institutul Politehnic din Milano. Marzano este, de asemenea, autorul a numeroase carti despre design.
Marzano este membru al European Design Leadership Board, precum si in consilii de consultanta in scoli de design din intreaga lume. Este presedinte al consilului de administratie al facultatii de design industrial a Universitatii Eindhoven si fondator al THNK, The Amsterdam School of Creative Leadership. A facut doctorate in design la Universitatea Sapienza din Roma si la Universitatea Politehnica din Hong Kong. In 2005, Businessweek i-a acordat una dintre cele patru distinctii “Best Leaders: Innovators.” In 2001, a primit premiul World Technology Award for Design din partea World Technology Network.
“Privesc cu admiratie Electrolux, traditia sa si brandurile incredibile si ii impartasesc valorile. Ma alatur cu mandrie companiei si managerilor grupului in aceasta calatorie, ce reprezinta o provocare si o sursa de inspiratie. Va fi emotionant sa lucrez cu echipa din Triunghiul Inovatiei ca sa grabim crearea unor inovatii relevante, care vor imbunatati semnificativ viata clientilor si consumatorilor din intreaga lume,” a delcarat Stefano Marzano.
Electrolux are sapte centre de design in intreaga lume. Centrul principal de design este in Suedia, la Stockholm, alaturi de alte departamente ale grupului. Alte centre de design sunt in America de Nord, Brazilia, Italia, Singapore si Australia.
Henrik Otto, Senior Vicepresident of Global Design, isi va pastra pozitia actuala si i se va subordona lui Marzano.