BUCURESTI – Henkel Romania a desemnat echipa castigatoare din etapa nationala a concursului „Henkel Innovation Challenge”, care va reprezenta tara noastra in luna aprilie 2012 la finala internationala din Varsovia (Polonia). In acest an, tema competitiei Henkel Innovation Challenge este dezvoltarea unui concept inovator si sustenabil pentru un produs Henkel, proiectat pentru piata din anul 2030. Marele premiu consta intr-o calatorie in jurul lumii si vouchere in valoare de 1.000 de Euro pentru membrii echipei castigatoare. In plus, primele 3 echipe clasate pe podium vor avea sansa de a se intalni cu CEO-ul companiei Henkel, Kasper Rorsted. Acesta este al doilea an in care studentii din Romania sunt invitati sa participe la competitia internationala Henkel Innovation Challenge, alaturi de studenti din alte 20 tari din Europa si regiunea Asia-Pacific.
Pornind de la tema “Vision 2030: Take a Henkel brand or technology into the future” („Proiecteaza o marca sau tehnologie Henkel in anul 2030”), 83 de echipe din Romania au elaborat proiecte inovatoare si sustenabile pentru produse si tehnologii care sa raspunda nevoilor consumatorilor din anul 2030. Fata de editia precedenta a competitiei, anul acesta studentii romani au avut oportunitatea de a dezvolta proiecte si pentru Divizia Adezivi Tehnologii, pe langa Divizia Detergenti si Produse pentru ingrijirea locuintei si Divizia Cosmetice/ Produse de Toaleta. Din totalul echipelor inscrise in concurs (83), 44 au fost selectate pe baza criteriilor competitiei in etapa a doua de concurs, respectiv „Faza de mentorat”, care a inclus o serie de intalniri periodice cu reprezentantii departamentelor de marketing din cadrul celor 3 divizii Henkel Romania. Din totalul de 44 echipe, 10 echipe (4 pentru divizia Detergenti si Produse pentru ingrijirea locuintei, 3 pentru Divizia Cosmetice/ Produse de Toaleta si 3 pentru Divizia Adezivi Tehnologii) au fost selectate sa isi sustina proiectul in cadrul finalei nationale, in fata juriului compus din reprezentanti ai companiei Henkel Romania.
Juriul editiei 2012 a fost format din: Niculae Olteanu (Presedinte Henkel Romania), Darina Stoyanova (General Manager Div. Detergenti), Marcel Toc (National Sales Field Manager Div. Detergenti), Martin Schittengruber (Managing Director Div. Cosmetice), Claudia Dragoescu-Nicolescu (Marketing Manager Div. Cosmetice), Lavinia Ciurtin (Marketing Manager Div. Adezivi Tehnologii), Andrei Dinulescu (Senior Brand Manager Div. Adezivi Tehnologii), Ioana Ionescu (Legal & Compliance Manager) si Adina Sandor (Recruitment & Development Coordinator). In procesul de evaluare a proiectelor sustinute, juriul a apreciat in mod special abordarea creativa in privinta identificarii si solutionarii nevoilor clientului din anul 2030, prin produse si tehnologii inovatoare si atente fata de mediul inconjurator. De asemenea, abilitatile de prezentare si persuasiune ale studentilor au avut o contributie semnificativa in procesul de selectie. Astfel ca, dupa atente deliberari, juriul a desemnat drept castigatoare a editiei nationale „Henkel Innovation Challenge” echipa „Topnotchers” din Bucuresti, formata din Alina Mereuta si Smaranda Ardelean, studente in anul II la masterul Marketing strategic, din cadrul Facultatii de Marketing, Academia de Studii Economice Bucuresti. Proiectul castigator, intitulat “Denivit – Nano Expert”, va reprezenta Romania in finala internationala a competitiei, ce se va desfasura la Varsovia (Polonia), in perioada 25-28 Aprilie 2012, alaturi de echipe de studenti din alte 20 de tari din Europa si regiunea Asia-Pacific. Produsul proiectat este o pasta de dinti inovatoare, care poate fi folosita fara apa si care, cu ajutorul tehnologiei bazate pe nanoroboti, curata si actioneaza impotriva problemelor dentare, prin manipularea tesuturilor peridontale – spre exemplu, pe termen lung, poate indrepta dintii. Produsul vine impreuna cu un card electronic care stocheaza informatii personalizate despre sanatatea dentara, obtinute prin scanarea danturii.
„Proiectele din aceasta competitie de inovatii nu sunt doar un gest creativ, studentii dezvolta un adevarat plan de afaceri in jurul produsului imaginat si il promoveaza astfel incat sa convinga ca ideea lor merita sa fie implementata si ca inovatia lor va fi indispensabila in viitor. Marea provocare este ca proiectele trebuie sa fie de asemenea sustenabile, pentru ca viitorul va presupune dezvoltare durabila prin inovatii”, a declarat Niculae Olteanu, Presedintele Henkel Romania.
Experienta participarii la aceasta competitie este importanta pentru tinerii studenti care se pregatesc sa-si inceapa o cariera, fiindca cele mai bune echipe sunt sprijinite in elaborarea proiectelor de mentori din cadrul managementului companiei. Astfel, ei au oportunitatea de a invata din experienta managerilor Henkel si de a intra in contact cu un mediu profesionist de business. Cei mai talentati dintre studenti au sansa sa fie recrutati sau sa beneficieze de stagii de internship in cadrul companiei Henkel Romania.
Anul trecut, finala nationala a fost castigata de echipa „Troubleshooters”, formata din Serban Dragos Ionescu, Eduard Dinu si Alexandru Georgescu (masteranzi la Univ. Bucuresti, Univ. Politehnica Bucuresti – Fac. de Chimie Aplicata, respectiv ASE), care au reprezentat cu succes Romania in finala internationala de la Berlin, cu un proiect inovator pentru vopseaua de par „Schwarzkopf Mystique”, care contine micro-organisme programabile ce genereaza o pigmentare non-chimica a parului.
Dintre proiectele declarate castigatoare in finala internationala din 2011 mentionam: detergentul viitorului Persilan Oxygen, care spala rufele intr-o secunda, ecologic si fara zgomot, in timp ce ele stau in dulap intr-un sac special de haine; produsul de curatat Bref Nanofish, care se alimenteaza singur cu ajutorul prafului deja colectat din incapere si care poate fi controlat cu ajutorul telefonului mobil; crema Diadermine, care timp de 7 zile protejeaza impotriva radiatiilor si previne virusii.