Incepand de la 1 septembrie, preturile produselor IKEA vor fi mai mici decat in anul precedent.
Și in acest an, locuitorii din Bucuresti, Ploiesti si imprejurimi vor primi noul catalog in clanta usii sau in poarta in perioada 1 – 21 septembrie. 950.000 de cataloage IKEA vor fi distribuite gratuit ca in fiecare an, in pungi biodegradabile. In acest an, bucurestenii vor avea la dispozitie o harta interactiva a distributiei, disponibila pe website-ul www.IKEA.ro incepand cu 1 septembrie, pentru a afla perioada exacta in care catalogul va ajunge in cartierul lor.
Catalogul IKEA 2011 a fost creat pentru „Bucuria vietii de zi cu zi”, cu idei si solutii care sa contribuie la crearea si amenajarea spatiului pentru lucrurile importante din casa si din viata fiecaruia. ”In acest an, in care implineste 60 de ani de la prima sa aparitie, catalogul IKEA isi propune sa celebreze bucuria vietii de zi cu zi. In Romania, in aceasta perioada, viata oamenilor nu mai este poate la fel ca cea de acum cativa ani, daca ne uitam numai la cresterea taxelor, cresterea somajului si scaderea puterii de cumparare si a consumului. Și totusi, lucrurile simple, dar importante in viata de zi cu zi, continua sa se intample: oamenii se casatoresc, au copii, petrec timp si se bucura alaturi de familie si de prieteni. Misiunea pe care noi ne-am asumat-o, inca de acum mai bine de 60 de ani, este aceea de a contribui la crearea unei vieti de zi cu zi mai bune pentru cat mai multi oameni. In acest an, in Romania, am reusit sa mai facem un pas in aceasta directie scazand preturile produselor noastre. Peste 4.000 de produse din totalul de 8.500 din magazinul IKEA, dintre care peste 1.700 incluse in catalog, vor avea incepand de la 1 septembrie preturi mai mici. Este modul in care am ales sa fim alaturi de cei mai multi oameni, oamenii obisnuiti.”, a declarat Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA Romania.
Preturile mici sunt piatra de temelie a viziunii IKEA. Designerii nostri cauta in permanenta solutii inovatoare de a crea produse functionale si cu design de calitate la preturi accesibile, pentru toate cele 317 magazine IKEA din toata lumea. Producem in volume mari si beneficiem de economii de scara, impartind costurile de achizitie la nivel global. Ambalam produsele in pachete plate, compacte, pentru a nu transporta „aer”, si astfel reducem costurile de transport si depozitare. In final, tot ce reusim sa economisim transferam catre cumparator, micsorand preturile,, dar fara sa compromitem calitatea. Astfel, pe masura ce sunt descoperite metode mai eficiente de productie sau de optimizare a traseelor logistice, preturile din catalog se pot diminua, pe masura ce creste eficienta, insa nu se pot majora, pentru ca ”includ TVA, sunt maxime si sunt valabile de la 1 septembrie 2010 pana la 31 august 2011”, asa cum garantam chiar pe coperta catalogului.
”Preturile au scazut in medie cu 12% pe intreaga gama de produse. Procentele cu care preturile celor peste 4.000 de produse au scazut variaza de la 5% pana la 60%. Sunt produse de mobilier, accesorii si decoratiuni pentru toate zonele casei, iar lista lor completa se gaseste pe website-ul © Inter IKEA Systems B.V. 2010
www.IKEA.ro. Preturile mai mici sunt rezultatul eforturilor noastre de eficientizare a tuturor activitatilor. Experienta celor 3 ani de cand suntem in Romania a insemnat un volum mare de vanzari, imbunatatirea punctuala a traseului logistic, o mai buna cunoastere a consumatorilor si tot mai multa precizie in estimarea stocurilor necesare magazinului, toate acestea ajutandu-ne sa scadem costurile. In plus, intrarea in IKEA Group ne-a adus o mai buna sinergie intre productie si retailul local. Costurile de achizitie si depozitare au scazut pentru unele articole, pentru ca sunt impartite pe o scara mai larga, la nivel global. Mai avem si avantajul deschiderii directe la porturile Marii Negre, care a contribuit la atingerea unei rate de livrare directa mai mare decat pana acum”, a declarat Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.
Facem economie la orice, dar nu si la calitate. Trei familii noi de produse au, incepand de la 1 septembrie 2010, garantii extinse. Este vorba de canapelele si fotoliile din gamele KIVIK, cu huse textile, si de cele din familia SMOGEN, din piele – ambele familii beneficiind de calitate zilnica garantata timp de 10 ani. Toate bateriile pentru baie au, de la aceeasi data, 10 ani de garantie. Saltelele SULTAN, in plus fata de garantia de 25 de ani, pot fi inlocuite dupa 90 de zile de la cumparare cu o alta saltea. Corpul are nevoie de un timp pentru a se obisnui cu o saltea noua si pentru ca ne preocupa confortul si calitatea oferite clientilor nostri, politica ”Incearca noua ta saltea timp de 90 de zile” a fost introdusa in magazin inca din luna mai.
Catalogul se distribuie in acest an in pungi biodegradabile ce indeplinesc standardul romanesc de clasificare a materialelor biodegradabile folosite la fabricarea sacoselor – SR EN 13432, armonizat cu cel european EN 13432. Potrivit acestuia, pungile pot fi aruncate alaturi de alte deseuri menajere, urmand sa se descompuna in proportie de minimum 90% in dioxid de carbon, biomasa şi apa, intr-un interval de 6 luni.
Tot din grija fata de oameni si fata de mediu am creat in magazin un nou punct de colectare a bateriilor si a becurilor. Oricine aduce 20 de baterii portabile uzate primeste in schimb un set de 10 baterii ALKALISK LR6 AA 1.5V. Incepand de la 1 august 2010, becurile conventionale au fost eliminate de la vanzare de pe rafturile magazinului IKEA.
Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. Majusculele din denumirea IKEA provin din iniţialele numelui fondatorului: Ingvar Kamprad, numelui fermei unde a crescut: Elmtaryd, şi numelui satului in care se gasea ferma: Agunnaryd. Magazinul IKEA din Romania a fost al 253-lea deschis in a 35-a ţara, pe 21 martie 2007. Pana in luna martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea IKEA Romania a devenit parte din IKEA Group. La momentul respectiv, erau 301 magazine IKEA in 37 de tari sau teritorii. IKEA Group detinea 268 de magazine in 26 de tari, celelalte 33 de magazine fiind operate prin francize locale in 15 tari sau teritorii.