Vacanta este aproape de final si foarte multi romani au calatorit in Europa in aceasta vara. Multi dintre ei au avut probleme legate de agentia de turism. Ce faci cand te intorci din vacanta suparat pe agentia de turism?
Centrul European al Consumatorilor ofera sprijin si consultanta pentru consumatori in Europa si te sfatuieste sa nu lasi problemele nerezolvate si sa te adresezi ECC Romania atunci cand ai intrebari.
Ce se intampla daca dupa plecarea in calatorie anumite parti din serviciile contractate nu sunt prestate?
In cazul in care, dupa inceperea calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile prevazute in contract nu este realizata sau agentia de turism organizatoare constata ca nu le va putea realiza, aceasta este obligata:
sa ofere turistului alternative corespunzatoare in vederea continuarii calatoriei turistice, fara majorarea pretului;
sa restituie turistului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile achitate si cele efectiv prestate in timpul calatoriei turistice;
in cazul in care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa asigure fara costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori in alt loc agreat de acesta si, dupa caz, despagubirea pentru serviciile neprestate.
Turistul are obligatia de a sesiza in scris, atat prestatorului de servicii (unitate hoteliera etc.), cat si agentiei de turism, deficientele constatate la fata locului.
Care sunt cazurile in care agentia de turism nu raspunde pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale?
Agentiile de turism nu raspund in urmatoarele cazuri:
cand neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza turistului;
cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unui eveniment pe care nici agentia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu il puteau prevedea sau evita;
cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unui tert care nu are legatura cu furnizarea serviciilor prevazute in contract, iar cauzele care au determinat neindeplinirea obligatiilor au un caracter imprevizibil si inevitabil.
Ce se intampla daca agentia de turism da faliment?
Agentiile de turism sunt obligate sa incheie polite de asigurare pentru asigurarea rambursarii cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in cazul insolvabilitatii sau falimentului. Fara aceste polite incheiate, agentiile de turism nu pot comercializa pachete de servicii turistice, fiind sanctionate cu suspendarea licentei de turism.
Agentiile de turism au obligatia sa inscrie in contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiate cu turistii faptul ca turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei. De asemenea, in acelasi contract trebuie aratate si conditiile si termenele in care turistul poate solicita plata despagubirilor.
In cazul in care agentia de turism se afla in imposibilitatea de a efectua repatrierea turistului, dar numai ca urmare a falimentului sau insolvabilitatii, turistul trebuie sa anunte imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail.
Mai multe informatii puteti afla de pe site-ul www.eccromania.ro