LifeStyle

ADfel pentru Tezaurul Istoric al Romaniei in anul 4010!

Desi aflat la cea dintai participare de acest fel, stand-ul al muzeului a fost deosebit de apreciat de public. Promovarea neconventionaa a brand-ului muzeal propriu a fost realizata in parteneriat cu firma Chiar Advertising, propunand intr-o maniera inovativa o ,,capsua a timpului’’, astfel fiind prezentat publicului exceptionalul Tezaur Istoric al Romaniei, iar in acelasi timp fiind lansata invitatia de a dona diverse obiecte ce in timp vor capata valoare pentru a fi parte a Tezaurul Istoric al Romaniei in anul 4010. Pentru donatiile in obiecte, vizitatorii stand-ului au primit tichete cu reducere de 50% pentru a vizita actualul Tezaur Istoric al Romaniei, ce se gaseste in expunere permanenta in cadrul Muzeului National de Istorie a Romaniei. Reusita evenimentului a fost posibia si datorita sponsorizarii oferite de Grup Transilvae, cat si de implicarea artistului grafic Marius Sarbu, carora le multumim si cu acest prilej. Chiar Advertising este o agentie de publicitate full-service independenta la propriu si dependenta la figurat de gandirea neconventionaa (www.chiar.ro).

Toate obiectele (unele foarte interesante) oferite de public cu aceasta ocazie vor fi pastrate, impreuna cu povestea donarii lor, in cadrul Muzeului National de Istorie a Romaniei, urmand a fi catalogate potrivit normelor muzeale. Dintre toti care au vizitat standul MNIR, aproximativ 80 de persoane au devinit donatori pentru viitorul tezaur din anul 4010. Obiectele astfel colectionate vor fi expuse in cadrul muzeului cu ocazia Portilor Deschise MNIR, eveniment planificat pentru finalul acestui an. Ne dorim ca acest prim demers sa nu ramana unul singular, ci sa creeze premisele unei noi relatii intre muzeu si publicul sau. Astfel, aceasta noua abordare cauta sa aduca in atentie faptul ca muzeul este depozitarul unei parti semnificative din valorosul patrimoniu cultural istorico-arheologic al Romaniei, colectiile sale sporind constant prin cercetare, achizitii, donatii si descoperiri, iar gestionarea acestora si punerea lor in valoare sunt chestiuni de interes public national, dar – in acelasi timp – muzeul trebuie sa fie un spatiu cultural interactiv si atractiv pentru publicul larg.

Muzeul National de Istorie a Romaniei adaposteste astazi in colectiile sale peste 650.000 de bunuri culturale, unele deosebit de valoroase. Acestea stau marturie asupra prezentei omului pe teritoriul – unde fiinteaza azi Romania – inca din perioada paleoliticului, dezvoltarii extraordinarelor culturi neolitice si din perioada epocii metalelor, evolutiei civilizatiei geto-dacilor, razboaielor daco-romane si a transformarii regatului Daciei in provincie a Imperiului Roman, aparitiei si definitivarii structurilor de putere ale statelor medievale romanesti, perioadei domniilor fanariote si a celei pasoptiste, epocii fondarii Romaniei moderne, participarii romanilor la cele doua razboaie mondiale si istoriei contemporane a Romaniei, din perioada postbelica si pana in contemporaneitate. Aflat inca din toamna anului 2002 intr-un complex proces de reabilitare si modernizare a cadirii monument istoric in care fiinteaza, respectiv a expozitiei sale permanente, Muzeul National de Istorie a Romaniei spera ca isi va redeschide integral portile pentru public cat mai curand, cu o oferta muzeaa adaptata cerintelor actuale, dar si menirii sale in peisajul cultural al Romaniei.

Related posts

Târgul de la Milano 2019: cele mai noi tendințe în designul interior prin Noblesse Interiors

Adina Meyers

Andreea Marin Banica lanseaza in Carrefour colectia pentru bebelusi Violet si cartea Pretuieste viata

Adina Meyers

Secretul frumuseții Cleopatrei: trucuri pentru o baie regală

Adina Meyers