Capitala Franței a aprobat recent o lege care le permite rezidenților să creeze grădini urbane în limitele orașului. Cu alte cuvinte, cei interesați pot amenaja grădini pe pereții și acoperișurile unor clădiri, pe garduri, în fața propriilor case, în birouri și în orice alte spații care permit acest lucru. 

Planurile pe termen lung ale primarului orașului, Anne Hidalgo, sunt să creeze 100 de hectare de grădini urbane și acoperișuri verzi în Paris până în anul 2020, cu o treime din suprafața acestora dedicată agriculturii. 

Astfel, localnicii sunt încurajați de noua lege să devină grădinări urbani în spațiul public parizian, dar și să utilizeze metode sustenabile, evitând pesticidele și promovând biodiversitatea în oraș. 

Aceștia vor semna contracte de renaturare și vor beneficia de permise valabile pe trei ani, care vor putea fi reînnoite ulterior. De asemenea, ei vor avea responsabilitatea de a-și întreține constant grădinile, din care nu trebuie să lipsească plantele melifere, pentru ca acestea să contribuie la estetica orașului. 

Primăria le-a cerut localnicilor să fie creativi în privința locurilor în care vor amenaja grădinile și chiar le va pune la dispoziție kit-uri pentru grădinărit care vor include semințe și compost de calitate. 

Parisul este deja recunoscut pentru bulevardele lungi, parcurile superbe și arhitectura inconfundabilă, așa că încercarea de a-l face eco-friendly nu este decât un pas firesc în evoluția sa.

Hidalgo a anunțat luna trecută că Georges-Pompidou va deveni bulevard pietonal, în încercarea de a reduce nivelul poluării în oraș. Nu este prima data când pietonii au la dispoziţie un întreg bulevard. Anul trecut, în luna septembrie, celebrul Champs Elysées, o atracţie turistică majoră cu zece benzi, muzee, teatre şi magazine de lux, care măsoară 2 km în lungime, a fost închis circulaţiei auto, ca parte a evenimentului Ziua Europeană Fără Maşini.

Vara trecută, Hidalgo a demarat un program pentru a scoate treptat din circulație vehiculele cu motorizare diesel, astfel încât până în anul 2020 Orașul Luminilor să nu  mai fie tranzitat de astfel de mașini. Ea a explicat că particulele de la motoarele diesel provoacă moartea a circa 42.000 de persoane anual. Pentru a atenua efectele măsurilor adoptate, municipalitatea a decis sa subvenționeze cu până la 50% companiile care vor cumpăra mașini ecologice.

Autor: Alina Boicu

Sursa foto: http://inhabitat.com

Related posts

FSA 45 – motocoasa cu acumulator pentru grădinile mici

Adina Meyers

Și holurile mici pot fi amenajate foarte șic

Adina Meyers

Gradinile verticale, conceptul viitorului

Adina Meyers