Ruris, singurul producator autohton de motoutilaje agricole, a inregistrat vanzari de 3,6 mil. EUR pe primele noua luni ale anului, cu 44% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Pentru finalul lui 2011, compania tinteste o crestere de 65% a cifrei de afaceri, pana la nivelul de 5 mil. EUR, pe fondul extinderii retelei de distributie si al eforturilor de marketing si vanzari. Ruris este singura marca romaneasca din domeniu cu activitati de cercetare, dezvoltare si productie si ocupa pozitia de lider in vanzarile de motocultoare, motosape si motocoase.
Compania este prezenta pe piata de 18 ani, dezvolta si comercializeaza echipamente pentru prelucrarea solurilor (motosape, motocultoare), pentru cosirea fanetelor (motocoase de umar, motocositori de masa), pentru aplicarea tratamentelor chimice in agricultura (aparate de stropit), pentru prelucrarea masei lemnoase (motofierastraie) si pentru gradina (suflante, motofoarfece, masini de tuns gazonul).
Ruris are propria structura de cercetare, dezvoltare si testare si detine mai multe inovatii in domeniu, ca rezultat al adaptarii produselor la particularitatile de utilizare din Romania. Inovatiile Ruris asigura echipamentelor o rezistenta crescuta la uzura, randamente sporite si consum redus, in comparatie cu produse similare existente pe piata. Componentele sunt produse de furnizori internationali din Italia, Japonia, Germania, China, Turcia si SUA, dupa specificatiile tehnice Ruris, iar asamblarea este realizata la Craiova.
“Suntem singurul producator roman de motoutilaje, ultima reduta din industria autohtona, care competitioneaza marcile internationale. In acest mediu dur, Ruris se impune prin inovatiile si tehnologiile proprii, prin capacitatea de a asigura produse cu adevarat performante la preturi accesibile. Avem atuul de a cunoaste foarte bine consumatorul roman, fapt ce ne permite sa dezvoltam si sa adaptam rapid tehnologiile la utlizarea intensiva a echipamentelor in Romania”, a declarat Catalin Stroe, Directorul General si fondatorul Ruris.
Compania detine mai multe inovatii aplicate motocultoarelor si motosapelor: constructia carcasei transmisiei asigura o rezistenta crescuta, iar forma cutitelor permite prelucrarea pamantului cu 50% mai rapid, in comparatie cu alte echipamente de pe piata locala. In plus, noua generatie de motocositori cu masa, fabricata incepand din 2011, au ca beneficii suplimentare fiabilitatea ridicata a transmisiei si sistemul automat de autointretinere, unic pe piata, ce asigura randament ridicat si consum scazut. Ruris are investit anul acesta 500.000 EUR in matrite pentru productia de serie a unor noi versiuni de produse.
Compania ofera cea mai mare garantie in domeniu din Romania, de pana la 3 ani pentru transmisia motocultoarelor, comparativ cu 2 ani in cazul produselor concurente, si de pana la 5 ani pentru cutite, elemente necuprinse in garantie de catre alte marci.
Compania isi distribuie produsele printr-o retea nationala de 14 magazine proprii si peste 100 de dealeri, care realizeaza 52% din vanzari, precum si in trei retele DIY.
Potrivit estimarilor companiei, piata autohtona de profil s-a ridicat la 54 mil. EUR in 2010 si poate creste cu 10% anul acesta, la 60 mil. EUR. Compania tinteste cresterea cotei de piata de la 5% la 8% in 2011.